جام کنفدراسیون والیبال آسیا؛ پایان کار تیم جوانان ایران با مقام پنجمی


ساعت: 12:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۳
کد خبر: 1889818

تیم والیبال جوانان ایران با کسب مقام پنجم مسابقات جام کنفدراسیون مردان آسیا 2022 به کار خود پایان داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، روز پایانی مسابقات جام کنفدراسیون آسیا امروز (یکشنبه 23 مردادماه) با برگزاری 4 دیدار پیگیری می شود و تیم والیبال جوانان ایران با غلبه بر پاکستان و کسب مقام پنجمی به کار خود در این مسابقات پایان داد. مکان .

تیم ملی بزرگسالان پاکستان که در مرحله مقدماتی با نتیجه 3 بر یک مقابل جوانان ایران شکست خورده بود با نتیجه 3 بر صفر و امتیاز (25 بر 18، 25 بر 16 و 26) مغلوب شاگردان غلامرضا مومنی محمدی شد. -24).

تیم ملی ایران این دیدار را با ترکیب عرشیا بنژاد، امیرمحمد گلزاده، پوریا حسین پور، پوریا خانزاده، یوسف کاظمی، عرفان نوروزی و سجاد جلوداریان (لیبرو) آغاز کرد.

در ست اول دو تیم با امتیاز مساوی بازی کردند سپس خطاهای سرویس بازیکنان ایران باعث شد پاکستانی ها با تسلط بیشتری به بازی ادامه دهند اما هماهنگی بازیکنان سرویس و مهاجم ایران و توزیع از سرویس عالی عرشیا بهنژاد در این تور از تیم پاکستان پیشی گرفت. ادامه بازی خوب در سرویس و دفاع باعث شد جوانان با نتیجه 25 بر 18 در این ست پیروز شوند.

در ست دوم عملکرد فنی خوب جوانان ایران به ویژه پرش های قدرتمند خانزاده و گلزاده باعث شد تا بازیکنان قدرتمند پاکستان نتوانند دریافت های خوبی داشته باشند و بازی به سود ایران ادامه یابد. این ست با نتیجه 25 بر 16 به سود جوانان ایران به پایان رسید.

در ست سوم تیم پاکستان بازی را بهتر آغاز کرد و اشتباهات فردی جوانان باعث شد در اولین بریک برای اولین بار ایران را در این مسابقه پیش بیاورند اما بازی ادامه یافت و تجربه پاکستانی ها و سرویس های پاکستانی شماره 10 فهد یار سقوط در تیم جوانان ایران مشکلاتی را به همراه داشت. در حالی که در امتیاز 20 ایران دو امتیاز کمتر از حریف داشت اما با حملات سریع امتیازات دیرهنگام را جبران کرد و ضمن ارائه یک بازی زیبا با توپ زنی عالی در زمین و دفاع توری یوسف کاظمی، این ست را با امتیاز 26 برنده شد. -24. در مجموع سه بر یک برنده این مسابقه باشد.

قضاوت این دیدار بر عهده احمد علی یوسف از بحرین به عنوان داور اول و هنگ چی یونگ از هنگ کنگ به عنوان داور دوم بود.

به این ترتیب تیم جوانان ایران که برای آمادگی بیشتر برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در این رقابت ها حضور دارد با این پیروزی در رده پنجم این رقابت ها قرار گرفت و پاکستان ششم شد.

والیبال ایران با 3 قهرمانی (2008، 2010 و 2016) و دو نایب قهرمانی (2012 و 2018) پرافتخارترین کشور در این مسابقات است. تیم ملی ب ایران در سال 2014 به مقام چهارم این رقابت ها دست یافت و در سال 2020 جام کنفدراسیون والیبال آسیا به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد.

دیدگاهتان را بنویسید