جاه طلبی ایرباس فراتر از جو زمین / عکس

طرح مفهومی ایرباس یک ایستگاه فضایی با عرض 26 فوت را نشان می دهد که نسبت به ایستگاه های موجود جادارتر است و می تواند در دهه آینده پرتاب شود.

ماژول «LOOP» که برای چهار سرنشین طراحی شده است، دارای سه طبقه است که توسط یک تونل مرکزی به هم متصل می شوند.

طبقه بالا باید سانتریفیوژی باشد که شرایط گرانشی مشابه زمین ایجاد کند و فشار ناشی از بی وزنی بر بدن انسان را کاهش دهد.

ستونی که مرکز سازه ایستگاه را مشخص می کند به عنوان گلخانه برای کشت محصولات نیز استفاده می شود. این شرایط در حال حاضر در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) وجود دارد، جایی که فضانوردان برای شام سبزیجاتی مانند تربچه پرورش می دهند.

جاه طلبی ایرباس فراتر از جو زمین / عکسیک ستون سه طبقه در مرکز سازه ایستگاه نیز به عنوان گلخانه عمل می کند

برنامه های ایرباس به گونه ای طراحی شده اند که با نسل بعدی وسایل نقلیه فوق سنگین سازگار باشد. این پرتابگرها بلندترین و قدرتمندترین موشک هایی هستند که روزی انسان ها را به فضا خواهند برد. از جمله این ناوها می توان به موشک استارشیپ شرکت اسپیس ایکس اشاره کرد که در اولین پرواز آزمایشی مداری خود منفجر شد.

طراحی ایرباس برای این چرخه در حالی انجام می شود که ایستگاه فضایی بین المللی بسیار فراتر از عمر 15 ساله اصلی خود به استفاده از آن ادامه می دهد. این رصدخانه به مدت 35 سال به عنوان بزرگترین ایستگاه فضایی مدولار عمل کرده است و انتظار می رود در سال 2030 از مدار خارج شود.

جاه طلبی شگفت انگیز ایرباس فراتر از جو زمین / عکس

ایرباس در بیانیه ای اعلام کرد: ایرباس با تلفیق تجربیات گسترده خود در پروازهای فضایی انسانی با نبوغ و روحیه نوآورانه گروه خود، آماده است گام بعدی را در جهت ساخت ایستگاه فضایی آینده بردارد. حلقه ایرباس یک ماژول زنجیره ای چند منظوره است.

ایرباس اشاره کرد که این ماژول می تواند در آینده برای اهداف تجاری یا سازمانی و همچنین جایگزینی برای ایستگاه فضایی بین المللی مورد استفاده قرار گیرد.

اگرچه این ایستگاه برای پذیرش چهار نفر طراحی شده است، اما می تواند به طور موقت هشت فضانورد را در یک زمان در خود جای دهد.

جاه طلبی شگفت انگیز ایرباس فراتر از جو زمین / عکسماژول Snare یک میز راحت برای خدمه خود دارد

هنگامی که ایستگاه در مدار قرار می گیرد، توسط پوسته بیرونی سخت محافظت می شود.

ایرباس اضافه کرد: «لوپ به گونه‌ای طراحی شده است که اقامت طولانی‌مدت در فضا را برای سرنشینانش راحت و لذت بخش کند، در حالی که عملیات کارآمد و پایدار را حفظ می‌کند.» این ایستگاه بر اساس تمام اطلاعات آموخته‌شده در طول دهه‌ها طراحی شده است و به طور کامل از پتانسیل‌های بالقوه استفاده می‌کند. فناوری های فردا برای حمایت از آینده بشریت در فضا، چه در مدار پایین زمین و ماه و چه در ماموریت های طولانی مدت به مریخ.

دیدگاهتان را بنویسید