جایزه بهترین مستند و فیلمبرداری به دو فیلم ایرانی تعلق گرفت


ساعت: 16:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۹
کد خبر: 1912458

جایزه بهترین فیلم مستند و فیلمبرداری جشنواره فیلم دانشجویی مسکو به دو فیلم ایرانی تعلق گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسعود احمدوند در مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: سفر رئیس سازمان سینمایی ایران و مدیران این سازمان به مسکو در چند ماه گذشته، امضای تفاهم نامه بین وزارت فرهنگ و رهبری و رهبری. و وزارت فرهنگ روسیه در زمینه توسعه همکاری های سینمایی، حضور هیئت داوران ایرانی در جشنواره های سینمایی مسکو، کازان و دانشگاه سینما و کسب جوایز برتر این جشنواره ها توسط کارگردانان ایرانی از جمله نشانه های این جشنواره است. این مشکل.

وی با تاکید بر اینکه نظم جدیدی در دنیا در حال شکل گیری است، گفت: ایران و روسیه در این عرصه نقش اساسی دارند و سینما یکی از مهم ترین رسانه ها در روایت این نظم نوین محسوب می شود.

در این مراسم فیلم «زری» ساخته آرمان کلی پور دشتکی از آثار مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برنده جایزه بهترین فیلم مستند و فیلم «نفس نکش» ساخته میلاد نسیم شد. سبحان به دلیل مهارت حرفه ای در فیلمبرداری گواهینامه ویژه هیئت داوران دریافت کرد.

فیلم کوتاه زن گربه ای ساخته هادی شیبانی نیز به عنوان نماینده انجمن سینمای جوانان ایران در بخش مسابقه حضور دارد. در بخش مسابقه بین المللی این دوره، 62 فیلم دانشجویی از 40 کشور جهان به رقابت پرداختند.

هیئت داوران این دوره علاوه بر مجید اسماعیلی، مدیر موزه سینما از ایران، نیلای اولوسوی از ترکیه، ولادیمیر کاراچفسکی از بلاروس، مارگولینا ایرینا از روسیه، سانگوو هونگ از کره جنوبی، فردوس عبدالخالک از ازبکستان بودند.

بر اساس این گزارش، جشنواره فیلم دانشگاه فیلم مسکو (23 تا 27 نوامبر) همزمان با سالروز تاسیس موسسه فیلم گراسیموف در مسکو برگزار شد. دانشگاه فیلم مسکو قدیمی ترین مدرسه سینمایی در جهان است که در سال 1919 توسط ولادیمیر گاردین با نام مدرسه فیلم مسکو تأسیس شد و در سال 1986 به یاد گراسیموف تغییر نام داد. کارگردانان مشهوری چون لف کولشف، سرگئی آیزنشتاین، الکسی باتالف و میخائیل رام در این مدرسه تدریس می کردند و کارگردانان برجسته ای چون سرگئی پاراژانوف، آندری تارکوفسکی، رستم ابراهیم بیگوف، نیکیتا میخالکوف، علم کلیموف و سادیک برمک در این موسسه تحصیل می کردند.

دیدگاهتان را بنویسید