جبران خسارت دو سرمایه اصلی نظام از سفر آخر هفته آقای رئیسی/ دست دولت به دلیل بدهی دولت های گذشته بسته است.

ساعت: 19:51
تاریخ انتشار: 1400/08/27
کد خبر: 1785412

این کارشناس سیاسی مهمترین چالش دولت آقای رئیسی را اثبات کارآمدی نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: آقای رئیسی در تلاش است تا خسارت وارده به دو پایتخت اصلی سامانه سفر آخر هفته را جبران کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ در حالی که تنها کمی بیش از سه ماه از عمر دولت سیزدهم می گذرد، جریان ها و گروه های مختلف کشور به شدت با ذره بین به بررسی عملکرد دولت می پردازند که با توجه به مشکلات عدیده ای که پیش از این برجای مانده، گاه مطالعاتی در این زمینه مطرح می شود. تحریک کننده اما باید توجه داشت که دولت سیزدهم بر مشکلات فراوانی بنا شده است و نمی توان مشکلات را در مدت کوتاهی حل کرد. اما دولت با تلاش مضاعف و تلاش های امیدوارکننده و گام های مثبت کار خود را آغاز کرده است که تاکنون در دولت های گذشته دیده نشده و رعایت نشده است.

برای بررسی عملکرد صد روزه آقای رئیسی، نخست وزیر دولت سیزدهم، با ناصر بهرامی، کارشناس مسائل سیاسی گفت و گو کرده ایم که در ادامه می خوانید.

ناصر بهرامی _ با توجه به شرایط خاصی که از نظر مسائل داخلی، منطقه ای و بین المللی در آن قرار داریم، انتظارات از دولت سیزدهم بسیار بالاست. با توجه به مشکلات و چالش هایی که پیش روی ما بوده و هستیم، همه انتظار دارند به زودی اتفاقات خوبی در مذاکرات اقتصادی، منطقه ای و هسته ای بیفتد که منسجم، هم افزا و در عین حال متعهد و متخصص باشند. بنابراین با توجه به شرایط انتظار می رود این کارها و اقدامات با سرعت بیشتری انجام شود.

اما برای ارزیابی منصفانه از عملکرد دولت آقای رئیسی زمان بیشتری نیاز است و یک دوره 100 روزه کافی نیست زیرا حل مشکلات به وجود آمده در جامعه نیازمند راهکارهای بلندمدت و بلندمدت است. یکی از موضوعات مطرح شده بحث تورم و افزایش نقدینگی است که در این سه چهار ماه حل نمی شود اما انتظار می رود کابینه دولت، استانداری ها و استانداری ها یا با بازداشت افراد و یا با انتصابات جدید زودتر تکمیل شود. .که به آرامی و آهسته انجام می شود.

* آقای رئیسی را نباید خرج اسب بازنده کرد

اگرچه آقای رئیسی تعهد و تجربه خود را بر اساس انتخاب افراد بنا نهاده بود، کابینه آقای رئیسی می توانست بهتر باشد. یکی از انتقاداتی که به ایشان می شود انتخاب وزیر آموزش و پرورش است، وقتی نظر کمیته تخصصی مجلس صد در صد مخالف انتخاب ایشان است، آقای رئیسی نباید خرج اسب بازنده کند، آقای رئیسی دولت مقتدری است، فقط می گویند. باید افق دید خود را کمی باز کنند و از افراد با تجربه تری استفاده کنند.او یک مشاور اقتصادی و سعید محمد و آقای جلیلی را در دولت استخدام کرد که نشان داد علیرغم انتقاد جناح ها و گروه های سیاسی می خواهد از ظرفیت خود استفاده کند.

a0d23d7d bbfb 43a8 b621 49035e175af7 خبر خاکستری

* جبران خسارت سفر آخر هفته آقای رئیسی به دو سرمایه اصلی نظام

آقای رئیسی چاره ای جز ترمیم آسیب های وارده به دو پایتخت بزرگ کشور که اصول اساسی نظام سیاسی کشور است، ندارد. دولت ها در مورد برخی مسائل رفراندوم برگزار می کنند، اما آنچه که به این دو دارایی آسیب رسانده، ابتدا از طریق سفرهای آخر هفته به استان ها و داخل چادرهای زلزله زده، در میان معدنچیان و با مردم جستجو می شود. آرام آرام خسارت را جبران کنید و شکاف ها را درست کنید تا مردم احساس کنند که رئیس جمهور آمده و فضا با علامت دادن به پشت تریبون ها یا داخل اتاق های شیشه ای و خودروهای زرهی باز شده و زنگ به صدا در می آید. مدارس تغییر کرده است.

*دولت به دلیل بدهی های دولت های گذشته تعطیل است

اما نکته اصلی و مهم این است که نباید توقع ایجاد کرد یا کارهایی را انتخاب کرد که خدای ناکرده از عهده دولت برنمی آید، زیرا هر توقعی که بی پاسخ بماند بعد از مدتی باعث ناامیدی می شود، حتی ممکن است دچار هرج و مرج شود، زیرا او با مشکل مواجه است. دولت نه تنها بودجه ندارد، بلکه کسری بودجه نیز وجود دارد و این کسری بودجه مانع بزرگی برای دولت است. اکنون سررسید بدهی قبلی اوراقی که متأسفانه دولت های قبلی فروختند فرا رسیده و نوبت به سوددهی آنها رسیده است، چرا که نه تنها به درآمدهای دولت اضافه نشده و بودجه افزایش نیافته است، بلکه بودجه نیز دارد. کمبود. در عین حال، انتظار نمی رود که آنها قول بدهند که جراحی انجام نخواهد شد. این کار را کرد، اما نظرش این است که مشکل باید به طور اساسی حل شود. و برای بازگرداندن اعتماد مردم باید صبر راهبردی و اخلاقی نیز داشته باشند زیرا مشکلات یک شبه حل نمی شود.

* آقای رئیسی زمانی که مشکل داشت واکسن و بنزین را خیلی خوب اداره می کرد

این راه حل های به ظاهر کوچک و مسکن روزنه امیدی ایجاد کرده است، یک پمپ بنزین در بین مردم وجود دارد، اگر این مشکل می توانست بحران ایجاد کند و اتفاق خوبی بود یا در مورد افزایش قیمت خودروی خود دستور داد. قیمت ها به سرعت برمی گردند. این برای آقای رئیسی نشانه های مثبتی است، اما مشکلات اقتصاد کشور ما آنقدر پیچیده شده است که نمی توان انتظار داشت ظرف سه یا چهار ماه یا حتی یک سال حل شود، یک سال و یک سال طول می کشد. نصف برای مستاجرین برای داشتن خانه بدون اضافه شدن به مستاجر فعلی. لذا ما باید همانطور که حضرت آقا فرمودند اینها را برای مردم توضیح دهیم. او حتی از مذاکرات هسته ای هم به دولت گفت. از هر نتیجه ای که به دست آورده اند یا از گره هایی که در مذاکرات رخ داده است به مردم بگویید و به آنها بگویید که تا اینجا پیش رفته ایم. ما این را گفتیم، آنها انتظار این را دارند و مذاکرات اکنون به این نتیجه رسیده است.

* مهمترین چالش دولت آقای رئیسی اثبات کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران است

رویکرد و گفتمان دولت آقای رئیسی مبتنی بر گفتمان مردم است. حضرت آقا فرمودند گفتمان حکومت مردمی باید با عدالت همراه باشد. مهمترین چالش امروز ما اثبات کارآمدی جمهوری اسلامی است. برای دولت آقای رئیسی دشوار است که با وجود هجمه ها، به دور از حاشیه، در مورد کارآمدی نظام جمهوری اسلامی با دو عنصر «هم افزایی و وحدت» تصمیم بگیرد. درباره دولت آقای رئیسی، از حاشیه سازی سخنرانی ها تا موضوعات دیگر. و همه اینها نشان می دهد که کشور مثبت کار می کند اما نیاز به هوش و هوشیاری بیشتری دارد تا حاشیه نشینی را کنار بگذارد و هدف اصلی انقلاب یعنی خدمت به مردم را بیشتر نمایان کند. ما در بندرعباس زلزله ای را دیدیم که بلافاصله و در همان ساعات اولیه پس از زلزله معاون اول رئیس جمهور حضور داشت، در حالی که در دولت قبل استانداران یا استانداران چنین مواردی را راهنمایی می کردند، اما در این دولت هر دو معاون اول رئیس جمهور بودند. رئیس جمهور و رئیس جمهور می توان گفت: «دولت آقای رئیسی نه یک دولت کارآمد، بلکه دولتی ایستاده در میدان است».

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید