جریان آب در شبکه روستاهای استان پایدار می‌شود

مدیرعامل آبفای قم:

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از اقدامات گسترده در سطح روستاهای استان به منظور پایداری آب در شبکه خبر داد و گفت: حفر چاه، اصلاح و توسعه شبکه و خطوط انتقال و احداث مخزن ذخیره از جمله این اقدامات است.


به گزارش خبرگزاری موج قم، حسن بختیاری از حفر و تجهیز یک حلقه چاه عمیق در قمرود خبر داد و یادآور شد: این حلقه چاه به عمق 162 متر به منظور تأمین آب مجتمع قمرود با اعتباری بالغ بر 21 میلیارد ریال طی چهار ماه حفر شده و که منجر به پایداری آب را در روستاهای منتفع از این مجتمع می‌شود.

وی گفت: یک حلقه چاه دستی نیز در روستای وشاره با اعتبار بیش از 3 میلیارد ریال حفر شده است که مشکل تأمین آب این روستا را برطرف می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم همچنین از توسعه شبکه آبرسانی به چهار روستای طایقان، خدیجه خاتون، جنداب و قلعه چم با اعتباری بالغ بر 22 میلیارد طی شش ماه خبر داد و اظهار داشت: خط انتقال آب مجتمع قمرود نیز با اعتباری بالغ بر 44 میلیارد ریال به منظور کاهش هدر رفت آب و پایداری خط انتقال آبرسانی به روستاهای این دهستان طی 5 ماه اصلاح و بازسازی شد.

وی در ادامه با اشاره به اصلاح خطوط انتقال روستاهای قشلاق البرز، وشاره، جوزه و بخشی از خط انتقال روستای دولت‌آباد و اصلاح شبکه روستاهای لنگرود، قشلاق و کاسوا خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 42 میلیارد ریال طی چهار ماه اخیر آغاز شده که برخی از آن‌ها به پایان رسیده است و برخی دیگر نیز در مراحل پایانی کار قرار دارند.

بختیاری همچنین از لایروبی، کف شکنی و میله زنی قنات روستای یکه باغ و گیو، حفاری، بهسازی کول گذاری قنات حاج ابراهیم روستای صرم به منظور تأمین آب این روستاها با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد ریال خبر داد.

وی احداث شبکه توزیع روستاهای قاهان و حیدرآباد، توسعه شبکه توزیع شهر دستجرد و احداث مخزن بتنی روستای رستگان در مجموع با اعتباری بالغ بر 28 میلیارد ریال را از دیگر پروژه‌های در دست اجرا آبفای استان برشمرد.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید