تمام روستاهای فاقد شبکه آبرسانی از آب پایدار بهره مند هستند

ساعت: 21:45
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795940

وزیر نیرو گفت: تا پایان دولت سیزدهم تمامی روستاهای فاقد شبکه آبرسانی کشور در قالب طرح جهادی آبرسانی از آب پایدار و سالم بهره مند می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی اکبر محرابیان امشب در نشستی با مسئولان استانی، نمایندگان مجلس و فرمانداران سامانه آب و برق سنندج، اظهار داشت: پروژه تصفیه خانه آب سنندج 28 کیلومتر بدترین حالت را دارد که در تلاش هستیم تا اجرای این پروژه را تسریع کنیم و خواهیم کرد. برای آن پرداخت کنید.

وزیر نیرو همچنین به مشکل تنش آبی در بانه اشاره کرد و گفت: وضعیت بانه به گونه ای است که منابع آبی ما به وضعیت اضطراری رسیده است و باید توجه داشت که اهمیت تامین آب بانه کمتر از سنندج نیست. “

وی ادامه داد: عملیات اجرایی با منابع لازم برای جبران کسری های رتبه در سال 1401 پیش بینی می کنیم.

محرابیان افزود: مهمترین کار خط آبرسانی عباس آباد به بانه است که البته تمامی پروژه ها و رفع مشکلات پروژه های آبی کردستان در دستور کار است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به طرح جهاد آبرسانی در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: این اقدام به طور ویژه در این دولت آغاز شد که روستاهای دارای مشکل آب را تحت پوشش قرار می دهد.

به گفته وزیر نیرو، سهم کردستان در اجرای این طرح 199 روستا است که در برخی از آنها مجتمع آبرسانی ساخته می شود و تعدادی از روستاها نیز مجرد هستند.

محرابیان خاطرنشان کرد: سازمان برنامه و بودجه علاوه بر وام هایی که به صورت اوراق برای طرح ها و طرح های آبرسانی پرداخت می شود، وام طرح جهاد آبرسانی را به صورت نقدی پرداخت می کند.

وی یادآور شد: روستاهای مشمول طرح آبرسانی تا سه سال آینده از آب پایدار و سالم بهره مند خواهند شد.

محرابیان گفت: 10 هزار روستای فاقد شبکه ایمن و پایدار آبرسانی تحت پوشش طرح آبرسانی جهاد کشاورزی قرار می گیرند که در فاز اول طرح آبرسانی در 7 هزار و 100 روستا اجرا می شود.

وزیر نیرو گفت: تلاش می کنیم تا پایان دولت سیزدهم هیچ روستای مشکل و مشکل آب نداشته باشیم.

وی تاکید کرد: همه روستاها باید تحت پوشش آبفا باشند چرا که آبرسانی روستاها کمتر از کل پروژه های آبرسانی شهری نیست اما کار بسیار بزرگی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید