بیش از 60 درصد روستاهای باغملک دچار تنش آبی هستند/ عمر شبکه آبرسانی و فاضلاب باغملک 30 سال است.

وی افزود: در حال حاضر بودجه شبکه آب و فاضلاب باغملک جوابگوی نیاز مناطق شهری و روستایی نیست. در 20 سال گذشته ده درصد پیشرفت در بخش روستایی آبفا و 100 کیلومتر شبکه آبرسانی و فاضلاب شهری نداشته است. 90 کیلومتر آن فرسوده است.

مدیر شرکت ویک باغملک گفت: علاوه بر این با توسعه شهرستان ماهانه حدود 20 تا 30 انشعاب به شبکه آبرسانی اضافه می شود. اما نه مخزن ساخته شده و نه میزان ورودی آب افزایش یافته است. افزایش دادن. “

کرد زنگنه با بیان اینکه 900 روستای خوزستان با تنش آبی مواجه هستند، ادامه داد: چرا که در طول سالیان گذشته راه حل خوبی برای رفع این آسیب ها پیدا شده است. پیش بینی نشده بود و الان انباشته شده اند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد روستاهای باغملک نیز دچار تنش آبی هستند، گفت: 9 روستا در باغملک مرکزی، 16 روستا در بارونگرد، 6 روستا در کلا تل با بحران خشکسالی مواجه هستند و آب پایدار نیست. و همچنین 13 روستای نشیرین که از توابع شهرستان ایذه است اما از باغملک تامین می شود در این لیست قرار دارد.

مدیرعامل آب و فاضلاب باغملک گفت: حوزه آبخیز صیدون نسبت به سایر شهرها وضعیت مناسبی دارد اما 11 روستای این شهرستان مانند سر آسیاب، امامزاده عبدالله، تنگ چویل و… با مشکل آب دست و پنجه نرم می کنند. تا 90 درصد نوسازی شده ولی روستاهایش شبکه لوله کشی فرسوده دارند.

کرد زنگنه ادامه داد: در قسمت مرکزی 4 روستا از خط لوله آبرسانی شد که 370 انشعاب این خط لوله مربوط به روستای در، کویر خمین و زیر جاده بوده و چول چلک آخرین روستا با 470 انشعاب در تابستان با قطعی آب مشخص شد با نصب 1000 کیلومتر لوله، این خطوط جدا شد تا همه روستاها آب پایدار داشته باشند، اما ساکنان معترض سه روستا از این عملیات جلوگیری کردند و حدود 800 متر لوله را آتش زدند.

وی گفت: شبکه آبرسانی و فاضلاب باغملک با قدمت 30 ساله نیاز به تعمیرات اساسی دارد زیرا بسیار فرسوده است و در آن سال ها با افزایش دو برابری جمعیت بازسازی و توسعه نیافته است. در صورت اعطای وام به این شهرستان ظرف 70 سال حدود 70 تا 80 درصد مشکلات شهری و روستایی منطقه آبا حل می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید