بیش از 60 روستا در شرق هرمزگان از آب پایدار بهره مند هستند

ساعت: 08:46
تاریخ انتشار: 1300/08/17
کد خبر: 1782474

مدیرعامل آبفای هرمزگان از تامین آب بیش از 60 روستای شرق هرمزگان از منابع پایدار تا نیمه دوم سال 1401 خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امین قاسمی مدیرعامل آبفای هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار هرمز با بیان اینکه شرق هرمزگان به دلیل نبود منابع پایدار تامین آب و پراکندگی روستاها بیشتر در معرض تنش آبی است، گفت: آب پایدار مستلزم وام های کلان است که تکمیل آن به زمان بیشتری نیاز دارد.

وی افزود: با وجود همه این موانع، آب و فاضلاب هرمزگان به سرعت در حال اجرای این طرح است تا مردم شرق هرمزگان به آب پایدار دسترسی داشته باشند.

مدیرعامل آبفا در تشریح جزئیات برنامه های این شرکت گفت: بیش از 60 روستا در شهرستان های بشاگرد، سیریک و یاسک در شرق هرمزگان تا نیمه دوم سال آینده به منابع آب پایدار متصل می شوند.

وی با بیان اینکه امسال آبرسانی گوهران و 13 روستای سد سهران به بهره برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: با تکمیل پروژه های در دست اجرا تعداد روستاهای بهره مند از این طرح به 26 روستا می رسد.

قاسمی ادامه داد: شهرستان شهید سلیمانی بشاگرد نیز از نعمت آب پایدار بهره مند خواهد شد.

مدیرعامل آبفا در ادامه به پروژه های آبرسانی شهرستان یاسک اشاره کرد و گفت: آبرسانی 14 روستای غرب یاسک از تصفیه خانه این شهرستان که در سال آینده به بهره برداری می رسد در حال انجام است.

قاسمی ادامه داد: آبرسانی مجتمع سرارو شهرستان سیریک شامل پنج روستا نیز در دستور کار قرار دارد و با بهره برداری از این طرح 1500 نفر از آب شرب پایدار بهره مند می شوند.

مدیرعامل آبفا به یکی دیگر از پروژه های در دست اجرا در شهرستان سیریک اشاره کرد و گفت: در سال آینده شهر کوهستک و 12 روستای مسیر سیریک با جمعیت 11 هزار و 500 نفر از نعمت آب شرب پایدار بهره مند خواهند شد. وی اعتبار این پروژه را 1500 میلیارد ریال عنوان کرد.

قاسمی همچنین به پروژه های روباز در شهرهای واقع در شرق هرمزگان اشاره کرد و افزود: با اجرای طرح های آبرسانی شهر سردشت و 8 روستای مسیر از سد جگین آبرسانی می شود.

به گفته وی، شهر گوهران و 13 روستای مسیر نیز آب پایداری از سد سهران دریافت کرده اند.

احداث آب شیرین کن بونجی، افزایش ظرفیت آب شیرین کن گابریک، افزایش ظرفیت آب شیرین کن سیریک، آبرسانی 5 روستا توسط شاهوار جانشین مجتمع میناب، آبرسانی به 16 روستای مجتمع کرتی و کمبی جامبک شهرستان گابریک از دیگر پروژه های اجرا شده آبفا برای افزایش جمعیت پایدار آبزیان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید