جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان و کارگران و زمان پرداخت معوقات

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان و کارگران و زمان پرداخت معوقات

وی افزود: در بازار کار تعاریفی در خصوص شاغلان، جویندگان کار و گروه های غیرفعال وجود دارد. گروه جویای کار اعم از افراد بیکار و غیرفعال به افرادی اطلاق می شود که به دلیل مشکلات فرهنگی، ملاحظات اقتصادی و دستمزد پایین تمایلی به کار ندارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در اقتصادهای در حال توسعه تعداد افرادی که می توانند کار کنند و جویای کار هستند زیاد است که این امر باعث افزایش نرخ بیکاری می شود.

وی با بیان اینکه یکی از ثمرات افزایش حقوق افزایش جمعیت فعال کشور است، گفت: در این شرایط جویندگان کار و داوطلبان در حال رشد هستند.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: موضوع آموزش فنی و حرفه ای مورد تاکید معظم له بود و بنده از اولین روزهای فعالیتم در دولت سیزدهم پیگیر این موضوع بودم. در 6 ماهه اول سال گذشته اتفاقات بزرگی در سازمان فنی و حرفه ای رخ داد که برنامه های خوبی در حال انجام است.

وی با اشاره به رشد روزافزون واحدهای آموزشی در جوار کارگاه گفت: با کمک واحدهای تولیدی این کارگاه ها در کنار واحدها تشکیل می شود. در دولت سیزدهم به ترتیب 600 واحد صنفی جدید ایجاد شد، در حالی که از سال 1370 تا 1400 «مجموعاً 600 واحد صنفی در کشور وجود داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارفرمایان به تشکیل واحدهای آموزشی در جوار کارگاه کمک کرده اند که بهره وری نیروی کار را افزایش می دهد و کارگران با توجه به تخصص و حقوق مایل به گذراندن دوره آموزشی هستند. سازمان به طور قابل توجهی بهبود یافته است که بر اساس آن افرادی که گواهینامه مهارت دریافت می کنند ارزیابی می شوند.

تسهیل در صدور مجوز

وی از توسعه آموزشکده های فنی و حرفه ای آزاد خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم صدور پروانه از هفت ماه به سه روز افزایش یافت و این در حالی است که در نیمه اول سال گذشته 40 تا 50 مجوز صادر شده است در حالی که در نیمه دوم سال گذشته 4000. و 500 مجوز صادر و هزار پروانه شروع به کار کرد.

عبدالملکی گفت: آموزش باعث ایجاد اشتغال می شود و امیدواریم امسال 30 درصد افزایش آموزش فنی و حرفه ای و مهارتی داشته باشیم تا نیروهای ماهر و جویای کار به راحتی جذب بازار کار شوند.

وی با تاکید بر اینکه با ارائه آموزش های مهارتی می توان 50 درصد بیکاری را حل کرد، گفت: یکی از دلایل بیکاری عدم آموزش است اما در صورت کسب مهارت نیروی کار یا کارجو می تواند از فرصت های شغلی بهره مند شود. در حالی که الان تعداد زیادی واحد اقتصادی داریم که نیاز به نیروی متخصص دارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: همچنین در راستای ترویج فرهنگ کار، همه ارکان فرهنگی کشور اعم از ائمه جماعات، رسانه ها، نهادهای فرهنگی و هنرمندان می توانند از منظر اسلام به جذب نیروی کار کمک کنند. با فرهنگ سازی “

وی با اشاره به پیش بینی ایجاد یک میلیون شغل جدید در سال جدید گفت: ارائه آموزش حجم قابل توجهی از کار را جذب می کند.

عبدالملکی گفت: همچنین 30 میلیون ساعت آموزش به مشاغل دانش بنیان و فناوری اختصاص داده شده است تا ورود افراد به شرکت های دانش بنیان آسان شود. در این راستا 400 شرکت اقتصادی فعال در وزارت کار وجوه تولید جدید در حوزه دانش بنیان را آغاز کرده اند.

وی افزایش 57 درصدی دستمزد مصوب شورای عالی کار را قانوناً لازم الاجرا دانست و افزود: دستمزد کارگران دارای سه مولفه است که یکی از آنها 57 درصد و در مجموع 53 درصد افزایش دستمزد امسال نسبت به سال گذشته داشته است. .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در قانون کار، شورا به عنوان شورای عالی کار بر اساس اصل سه جانبه گرایی است. شش نماینده کارگران و کارفرمایان و چهار نماینده دولت در مورد دستمزد کارگران تصمیم می گیرند. سال گذشته نمایندگان این دو گروه موافقت کردند و وزارت کار نیز حقوق و دستمزد را تایید کرد.

وی تاکید کرد: از اول فروردین مصوبه افزایش دستمزدها الزامی است و دستگاه های دولتی، بخش خصوصی و واحدهای تولیدی و صنعتی موظف به اجرای آن هستند و کارگران نگران آن نباشند.

عبدالملکی با اشاره به نظریه «کارایی دستمزد» در اقتصاد کلان گفت: بر اساس این نظریه افزایش دستمزد منجر به افزایش بهره وری و قدرت تولیدی کارگران می شود که به نوبه خود منجر به افزایش سودآوری واحدهای اقتصادی می شود.

وی افزود: افزایش دستمزدها منجر به اخراج نمی شود، طبق آمار در 6 هفته نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 38 درصد اخراج ها کمتر بوده و این در حالی است که جذب نیرو خوب است و ده ها هزار نفر استخدام شده اند. از مردم. ” در همین راستا تامین اجتماعی آمار بیمه شدگان جدید را در پایان اردیبهشت ماه سال جاری به جامعه کارگری اعلام می کند.

وی گفت: کارفرمایان تشنه نیروی کار ماهر هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تدوین بسته حمایتی از کارفرمایان خبر داد و گفت: برای حمایت از بنگاه های اقتصادی، واحدهایی که می توانند از این بسته برای تجمیع نیروی کار برای جذب نیروی جدید استفاده کنند.

وی افزود: این بسته شامل مجموعه حمایت های مالی، مالی، بیمه ای و آموزشی است که بی سابقه بوده و در گذشته این نوع بسته حمایتی را نداشته ایم.

عبدالملکی با اشاره به تخریب اقشار مختلف جامعه گفت: کار پایگاه اجتماعی ایران توسط دولت قبل شروع شد که کار ارزشمندی است و اکنون 95 درصد اطلاعات خانوارها تکمیل شده است اما برخی دستگاه ها هنوز این کار را انجام نداده اند. اطلاعات ارائه شده است. نباید باعث نگرانی مردم شود.

وی گفت: دهک ها احتیاط می کنند، اگر اطلاعاتی نباشد فرض می کنیم این فرد چیزی ندارد مگر اینکه حساب بانکی، خودرو و سهام داشته باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز دشت: دهک اولیه را به سازمان هدف 17 اردیبهشت فرستادیم، مدام اطلاعات جدیدی در حال آمدن است، انتظار داریم در آینده اعتراضاتی داشته باشیم که سامانه ها بررسی شود. اعشار در دور جدید منصفانه تر و موثرتر هستند.

وی از سامانه های اعتراضی به رفع طبقه بندی یارانه ها خبر داد و گفت: اعتراض به یارانه ها دو نوع است، اول به دلیل عدم دریافت یارانه و دوم به دلیل دهک ها. اعتراض به نوع یارانه بگیران از سامانه هدفمندی یارانه ها و اعتراض دهک ها در سامانه وزارت کار آماده بودن سامانه هاست.

عبدالملکی تاکید کرد: رفع طبقه بندی یارانه ها به دلیل مشکلات امنیتی غیرخطی است، بنابراین وقتی اعلام می شود در صورت اعتراض فردی می تواند در این سامانه ها ثبت نام کند که در صورت نیاز به این شکل اصلاح می شود. یارانه ها رمزگشایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز جلسه ای با حضور معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد تا سامانه مربوطه برای سازمان هدفمندی یارانه ها آماده شود.

به گفته وزیر کار، اعطای یارانه بیشتر به دهک های پایین تر، نرخ فقر را بهبود می بخشد و مراقبت بیشتر از اقشار ضعیف را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بانک های اطلاعاتی مختلفی در دهک های خانوار دخیل هستند، گفت: شبکه بانکی اطلاعات را ارائه کرده است، در حال حاضر اطلاعات کامل است، در حالی که داده های بانکی مقطعی است و دهک ها روندی ثابت و پویا دارند، بنابراین مردم نیازی به انجام کاری ندارند. اطلاعات به طور خودکار به روز می شود.

عبدالملکی گفت: نحوه کلی پرداخت و میزان دهک ها در دولت تعیین می شود و این وزارتخانه از ستاد مربوطه است، وزارت کار مستقیماً مسئول دهک ها، نظارت اقتصادی و رسیدگی به اعتراضات است.

وی خاطرنشان کرد: مستمری ها سالی یک بار در هیات مدیره تامین اجتماعی تصویب و به شورای دولت ارسال می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: امسال افزایش مستمری مستمری بگیران سایر وزرا ارسال شده است. یک جلسه در کمیته بررسی شد و جلسه دیگری در کمیته بررسی خواهد شد. وزرا جابه جا می شوند و تصمیم گیری می شود. در این بین دولت مسائل فوری بسیاری خواهد داشت و تلاش می کنیم تا اردیبهشت ماه به این مهم برسیم زیرا دولت نیز نظارت دارد.

وی تاکید کرد: معوقات مستمری بگیران از ابتدای فروردین ماه گزارش و در خرداد ماه پرداخت می شود.

عبدالملکی با اشاره به اینکه جامعه بازنشستگان قشر مهمی هستند که برای رفاه حال آنها تلاش می کنیم، گفت: چهار میلیون بازنشسته شاغل و یک میلیون و 700 هزار بازنشسته در کشور وجود دارد و برای رفاه بازنشستگان اقداماتی انجام شده است. بیمه که قبلاً 30 درصد بود به 50 درصد توسط تأمین اجتماعی رسید.

وی بهبود وضعیت درمانی، افزایش 40 درصدی وام قرض الحسنه، پرداخت وام ازدواج به فرزندان بازنشسته و خرید اقساطی از فروشگاه را از مهمترین اقدامات بازنشستگان عنوان کرد.

ساخت سالانه 400000 مسکن برای کارگران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به خانه های کارگری گفت: در جلسه هیئت دولت، حق مسکن کارگران بررسی می شود. همچنین تفاهم نامه ای با وزارت راه و شهرسازی برای ساخت 400 هزار واحد مسکونی برای کارگران منعقد شد و گفت: نهضت ملی مسکن ثبت شد، زمین توزیع شد و ساخت و ساز آغاز شد.

وی گفت: سهم کارگر در یک میلیون واحد مسکونی 400 هزار واحد در سال است. زمان تحویل این خانه ها بر اساس این فرآیندهای خاص از جمله توزیع زمین است که توسط وزارت راه و شهرسازی کنترل می شود.

عبدالملکی با تاکید بر امنیت محل کار کارگران گفت: یکی از مشکلات جامعه کارگری ساماندهی قراردادها است که آیت الله رییسی نیز دستور ویژه ای به آن دادند.

وی گفت: 35 مدل قرارداد کار داریم که تعدادی از آنها منعقد شده است که در این راستا کمیسیونی از نمایندگان کارگری و کارفرمایی در وزارت کار در حال تشکیل است یا اگر مصوبه شورای عالی کار باشد. ، اجازه دهید من اقدام کنم.

وزیر کار تصریح کرد: مدیریت امروز نیز بر ایمنی محل کار کارگران تاکید کرد که باید قراردادهای کوتاه مدت در نظر گرفته شود تا کارفرمایان مشکلی نداشته باشند بنابراین بحث های قانونی وجود دارد. ما به دنبال راه حل عملیاتی و ضمانت اجرایی برای رفع این موضوع هستیم. بیا درستش کنیم

دیدگاهتان را بنویسید