جزئیات تغییرات جدید در صورتحساب افزایش حقوق کارمندان

جزئیات تغییرات جدید در صورتحساب افزایش حقوق کارمندان

روز جدید : شورای اسلامی امروز نظر خود را درباره آخرین تغییرات لایحه تناسب دستمزد اعلام می کند.

آخرین مصوبات کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص لایحه افزایش حقوق دولتی حاکی از اعمال تغییرات جدید در لایحه مذکور است.

اگرچه لایحه اولیه دولت 7 بند داشت، اما در اصلاحات اولیه مجلس تعداد بندهای این لایحه به 10 بند افزایش یافت.

تغییرات محدود دیگری نیز شب گذشته برای ارائه دیدگاه دولت در مورد مصوبات اولیه مجلس انجام شد.

متن کامل آخرین مصوبات کمیسیون برنامه و بودجه مجلس که در جلسه روز سه شنبه به رای گذاشته می شود را در ادامه می بینید.

یک نفر – علاوه بر افزایش دستمزد ناشی از تبصره (12) یکی از اعضای قانون بودجه سال 1401 کل کشور، از تاریخ 1/7/1301 افزایش‌های زیر برای مشمولان این قانون اعمال می‌شود:

1- (3000) امتیاز برای کارکنان مشمول قانون مدیریت کارکنان کشوری مصوب 8/7/86 و معادل ریالی امتیاز مذکور برای کارکنان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مصوب 6. /70/13 و سایر موارد موضوع جزء (1) بند «الف» تبصره (12) ماده 1 قانون بودجه سال 1401 کل کشور (به استثنای مشمولان قانون کار) و معادل 210 ریال. امتیاز اعضای هیأت علمی و قضات تحت عنوان بازپرداخت حقوق به طور دائم در تصمیمات و قراردادهای کاری آنها لحاظ می شود. مبلغ دریافتی ناشی از اعمال این افزایش مشمول کسر از مستمری می باشد. امتیاز مذکور شامل افرادی نیز می شود که پس از تصویب این قانون در مؤسسات مذکور در این بند به کار گرفته می شوند.

تبصره: علاوه بر افزایش مقرر در این بند، حداکثر 15 درصد به عنوان «جهش علمی فوق‌العاده مبتنی بر عملکرد» در حقوق و مزایای دائم معلمان غیر بالینی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارت آموزش و پرورش. اضافه شدن اجرای علمی، پژوهشی و فناوری و سایر موسسات.

بخشنامه مربوطه پس از پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه، سازمان نظام استخدامی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دفتر حقوقی رئیس جمهور به تصویب شورای مزد می رسد.

2-1- حقوق مشمولین جزء (2) بند «الف» تبصره (12) ماده واحده قانون بودجه سال 1401 کل کشور اعم از مستمری بگیران، نظامیان و مستمری بگیران کشوری و لشکری. صندوق‌های بازنشستگی و سایر صندوق‌های بازنشستگی مرتبط با دستگاه‌های اجرایی، مبلغ 9 میلیون (9000000 روپیه) افزایش می‌یابد.

تبصره – افرادی که پس از اجرای این قانون بازنشسته می شوند در صورتی که در محاسبه مستمری آنها اثر افزایش ریالی موضوع بند (1) این قانون کمتر از افزایش ناشی از این جزء برای مستمری بگیران باشد. همان کلاس و سازمان مشابه به اضافه افزایش سنوات تا سقف تعیین شده مبلغ تعمیر را دریافت خواهند کرد.

2-2- علاوه بر میزان افزایش مقرر در بند 1-2 این قانون، حقوق مستمری بگیران، کارکنان خدماتی و مستمری بگیران صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری ​​و سایر صندوق های بازنشستگی مرتبط با دستگاه های اجرایی پنج درصد ( 5 درصد) نسبت به مصوبه قانونی 1401 شهریور افزایش می یابد.

3- بر اساس ماده (16) قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت مصوب 1400، حق تشکیل خانواده و حمایت از مخارج فرزندان از همه گروه های مختلف حقوق بگیر در نهادهای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و نیز نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی ایران به استثنای مشمولان قانون کار) به عنوان پرسنل کشوری و لشکری، معلمان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و مؤسسات تحقیقاتی، قضات و مستمری بگیران، کارمندان و مستمری بگیران صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری ​​و سایر صندوق ها. بازنشستگی مربوط به دستگاه های اجرایی به ترتیب پنجاه درصد (50%) و صد درصد (100%) افزایش می یابد.

4- موضوع فوق العاده ویژه بند (10) ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری مشمول بند (3) بند (الف) تبصره (12) نمی باشد.

5- مستمری مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور سی درصد (30%) افزایش می یابد.

6- دولت (سازمان برنامه و بودجه کشور) حق دارد اعتبارات هزینه ای دستگاه های اجرایی را در سال 1401 به بیست درصد (20%) و در حدود بودجه قانون بودجه سال 1401 برای اجرای این قانون افزایش دهد. و در سالهای بعد و در حسابهای بودجه سالها را پیش بینی کنید

7- کمک هزینه معیشت ایثارگران بیست و پنج درصد (25%) یا بیشتر بدون کار و درآمد و موضوع ماده (38) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب 4/3/86 تا (56.000.000) ریال و کمک هزینه معیشت ایثارگران. مشمولان زیر بیست و پنج درصد (25%) و از کار افتادگان بدون کار و درآمد به مبلغ 45.000.000 ریال افزایش می یابد.

8- معافیت مالیاتی و بیمه بازنشستگی ایثارگران موضوع مواد (37) و (56) قانون جامع خدمات ایثارگران با اصلاحیه از شمول سقف موضوع بند (8) بند (الف) تبصره مستثنی است. (12).

9- کلیه معلمان طرح مهر آفرین مشمول قانون ارزشیابی معلمان می باشند و دستگاه های اجرایی ملک فند ذیربط بدون نیاز به آزمون به آنها شماره شناسایی و شماره کارمندی اختصاص می دهند.

10- افزایش های ناشی از اجرای این قانون از مابه التفاوت موضوع جزء (1) بند (الف) تبصره (12) کسر نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید