جزئیات جدید از دیدار مقامات ایرانی و طالبان


ساعت: 23:27
تاریخ انتشار: 1401/02/06
کد خبر: 1834710

معاون نمایندگی ایران در افغانستان برای ساماندهی مسائل مرزی با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افغانستان و رئیس رهبری طالبان دیدار کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید حسن مرتضوی معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کابل با مولوی شبیر احمد رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افغانستان و رئیس رهبری طالبان دیدار و گفتگو کرد. .

شبیر احمد با اشاره به فضای همکاری بین دو دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت موقت در افغانستان گفت: به دستور رهبری طالبان، یک هیئت چهار نفره از مقامات نظامی و دفاعی افغانستان برای تسهیل امور شرایط همکاری مرزی بین دو کشور

وی همچنین به صراحت اعلام کرد: سیاست بزرگان ما در قبال کشورهای همسایه به ویژه جمهوری اسلامی ایران که میزبان میلیون ها افغان است، جنگ و درگیری و حرکت به سمت همکاری فرامرزی فرامرزی نیست.

مولوی شبیر احمد در خصوص حضور برخی از نیروهای طالبان در مرزهای کشورمان گفت: سران دولت به ویژه وزیر دفاع دستور داده اند که اجازه کوچکترین درگیری در مرزهای جمهوری اسلامی به هیچکس داده نشود. قراردادهای نظامی در مرزهای مشترک ممنوع است.

وی با اشاره به برخی مشکلات گذشته در مرزهای دو کشور گفت: از جمهوری اسلامی ایران می خواهیم در زمینه های مختلف امنیت مرزی از جمله پیشگیری از قاچاق انسان و مواد مخدر و مبارزه با دولت جدید افغانستان همکاری کند. تروریسم.” همکاری کلی.

در پایان این نشست مقرر شد هیأت چهار نفره دولت فعلی افغانستان پس از عید سعید فطر در یکی از پایتخت ها یا در مرز مشترک با مقامات کشورمان دیدار و مسائل مختلف مرزی را حل و فصل کنند. . در همین حال مقرر شد مولوی بریانی معاون قول اردوی هرات و یکی از اعضای هیئت امروز با فرمانده دلیر مرزبانی جمهوری اسلامی در خراسان دیداری دوستانه داشته باشد تا سوءتفاهم ها برطرف شود.

در دو روز گذشته گزارش هایی مبنی بر تشکیل نظامی و احتمال درگیری در مرز ایران و افغانستان منتشر شد که مقامات دو کشور آن را تکذیب کردند و به دنبال حل و فصل آن از طریق گفتگو هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید