دیدار مقامات آمریکایی با طالبان در ازبکستان؛ موضوعات اقتصادی محور مذاکرات است

این دیدار در جریان سفر هیئت آمریکایی به ازبکستان انجام می شود. نمایندگان ویژه ایالات متحده در مورد افغانستان و مسایل زنان در کنفرانس بین المللی در مورد افغانستان شرکت خواهند کرد.

در آن بیانیه بدون اشاره به دو دهه اشغال افغانستان و خروج هرج و مرج دولت بایدن از آن کشور، گفته شده است که هیأت آمریکایی از طالبان می خواهد که به تعهدات خود در قبال مردم افغانستان و جامعه جهانی عمل کند. .

در این بیانیه همچنان آمده است: جامعه جهانی متعهد به یک افغانستان باثبات، صلح آمیز و فراگیر است که به حقوق بشر و آزادی های اساسی همه افغان ها از جمله حقوق زنان و جوامع قومی و مذهبی احترام می گذارد و با تهدید تروریستی در افغانستان مقابله می کند.

به گزارش ایرنا از رسانه های افغانستان، امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه دولت طالبان افغانستان امروز – دوشنبه – در آستانه نشست دو روزه بین المللی تاشکند با محوریت افغانستان به رسانه ها گفت: آماده همکاری هستیم. با همه کشورهای منطقه و جهان در بخش سیاسی و اقتصادی. تعامل داشتن’.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دولت طالبان بر تمام خاک افغانستان تسلط کامل دارد، گفت: امیدواریم کشورهای منطقه و جهان از این فرصت به خوبی استفاده کرده و با تامین امنیت در این کشور سرمایه گذاری کنند.

متقی گفت: ما از نشست دو روزه در تاشکند انتظار داریم که حقایق موجود در افغانستان را درک کنند و با توجه به پیشرفت ما در امنیت، اقتصاد و محصولات تصمیمات خوبی بگیرند.

نشست بین المللی دو روزه تحت عنوان “نشست امنیت و رشد اقتصادی افغانستان” با حضور نمایندگان بیش از 20 کشور و سازمان بین المللی در تاشکند برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید