جزئیات جدید از ریزش برج کلانشهر آبادان/ آمار کشته شدگان افزایش یافت

گفته می شود در پی ریزش قسمت هایی از ساختمان بزرگ متروپل در خیابان امیری آبادان، تعدادی خودرو آسیب دیده اند. به گفته حاضران در محل حادثه به حدی بود که ساختمان های اطراف به شدت لرزید.


a247be84 b0e2 48fb b09d 89292649be85 خبر خاکستری

تعدادی آمبولانس و اتوبوس آمبولانس در حال امدادرسانی به حادثه دیدگان هستند، آتش نشانان در محل هستند و هنوز علت آن اعلام نشده است.


b62445c7 a991 4adf ad00 829d288880e0 خبر خاکستری

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به ریزش یک ساختمان در آبادان گفت: 10 ساختمان اداری تجاری در آبادان بر اثر ریزش یک ساختمان اداری تجاری آسیب دیده اند.

وی با بیان اینکه اورژانس از اهواز به محل حادثه اعزام شده است، ادامه داد: 5 آمبولانس و یک آمبولانس در حال امدادرسانی هستند.

سخنگوی اورژانس کشور با بیان اینکه تعداد کشته شدگان پنج نفر افزایش یافته است، گفت: تاکنون 24 مصدوم از زیر آوار نجات یافته اند و احتمال افزایش تلفات وجود دارد.

عارف اصل شهرانی مدیر روابط عمومی اورژانس خوزستان در جمع خبرنگاران گفت: پس از ریزش برج کلانشهر آبادان، اورژانس خوزستان آماده باش بود.

وی از اعزام بالگرد و آماده باش پایگاه های اورژانس استان خوزستان پس از این حادثه خبر داد.

شرهانی گفت: 20 دستگاه آمبولانس و 3 دستگاه اتوبوس به محل حادثه و تمامی پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه اهواز به آبادان اعزام شدند.

شرهانی با بیان اینکه اطلاعاتی از تعداد کشته شدگان در دست نیست، گفت: در این ساختمان واحدهای مسکونی وجود داشت.


دستور تخلیه اطراف ساختمان صادر شده است

مدیرعامل هلال احمر خوزستان گفت: طبق برآوردهای اولیه ساختمان کنار ساختمان فروریخته شرایط پایداری ندارد.

شعبانی ادامه داد: مقدمات انجام شده و وارد فاز عملیاتی شده ایم و با توجه به اینکه خیابان به محدوده وسیعی منتهی نمی شود مردم باید همکاری کنند و راه را باز کنند. ساختمان مجاور بنا بر گزارش های اولیه در حال ساخت است و از نظر ایمنی پایدار نیست و نیاز به ساماندهی برای آن دارد.

مدیر عامل هلال احمر استان خوزستان نیز در این خصوص گفت: ساعت 12:30 امروز دوم خرداد ریزش یک ساختمان تجاری 10 طبقه در شهر آبادان، منطقه تلندجی امیری اعلام شد.

شعبانی ادامه داد: 4 تیم امداد و نجات از شهرهای خرمشهر، ماهشهر و شادگان به همراه 2 تیم امدادی و خودرو به محل اعزام و عملیات تخلیه و ایمنی آغاز شد.

وی یادآور شد: تیم واکنش سریع استان و همچنین بیش از 50 نیروی امدادی از شهرستان های همجوار آماده اعزام به محل هستند.

فرماندار ویژه آبادان با بیان اینکه این ساختمان در حال ساخت است و احتمالاً به دلیل وجود آن در منطقه مسکونی آسیب دیده است، گفت: دستور تخلیه اطراف ساختمان صادر شده است.


1dcaae10 b911 43fa 859e de3a3964bc2e خبر خاکستری

احسان عباسپور افزود: در حال حاضر تمامی دستگاه ها در منطقه هستند و در حال انجام عملیات آواربرداری هستند.


مجروحان را از زیر آوار نجات دهید

سازمان آتش نشانی و ایمنی آبادان از مردم خواست در محل حادثه تجمع نکنند.

تاکنون 4 قربانی از زیر آوار نجات یافته اند اما احتمال افزایش تعداد مجروحان وجود دارد.

سید نادر نگیبی رئیس مرکز فوریت های پزشکی آبادان گفت: بر اثر ریزش یک ساختمان تجاری در آبادان یک نفر کشته و هفت نفر مجروح شدند.

بنابراین آمار و اطلاعات این حادثه مدام در حال تغییر است و آخرین اطلاعات به روز می شود.


شهروندان از تجمع در محل خودداری کنند/ تمهیدات ایمنی و ترافیکی در نظر گرفته شده است

سرهنگ حسین زلکی پس از ریزش ساختمان تجاری متروپل از مردم پرسید; از ورود به محدوده خیابان امیری و معابر منتهی به آن خودداری و به هیچ وجه در محل حادثه حضور نداشته باشید.

وی افزود: در محل حادثه اکیپی از نیروی انتظامی و یگان های راهداری حضور دارند که با تامین نظم و امنیت جمعیت را به صورت لایه ای از معابر و خطوط موجود در محل تخلیه می کنند تا مسیر برای آمبولانس ها باز شود.

فرمانده انتظامی آبادان گفت: علت وقوع این حادثه در دست بررسی است و هرگونه اطلاعات تکمیلی از سوی مراجع ذیصلاح در اختیار هموطنان قرار خواهد گرفت.

پس از فروریختن ساختمان پایتخت آبادان، تمامی بیمارستان های اهواز و آبادان آماده شدند. تعدادی از پزشکان برای انجام خدمات جراحی و اورژانس به آبادان و تعدادی از بیماران برای مداوا به شهرهای اطراف بویژه اهواز اعزام خواهند شد.

برخی از قسمت های ساختمان بر روی خودروهای پارک شده یا عبور از محل ریخته می شود که احتمال آسیب دیدگی را افزایش می دهد.


دستگیری پیمانکار و مالک ساختمان کلانشهر آبادان

در پی ریزش بخشی از برج نیمه کاره پایتخت واقع در خیابان امیرکبیر آبادان که صبح امروز به طور ناگهانی رخ داد، پیمانکار و مالک ساختمان دستگیر شدند.

قرار بازداشت مالک کلانشهر توسط حمید مارانی پور، دادستان ویژه آبادان صادر شد.


5 کشته و 25 زخمی بر اثر ریزش ساختمان در آبادان

رئیس اداره حوادث و فوریت های پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز درباره آخرین وضعیت ریزش یک ساختمان 10 طبقه در آبادان با اشاره به آخرین آمار مصدومان و مصدومان گفت: متاسفانه 5 نفر تاکنون جان باخته اند.»

وی با بیان اینکه اورژانس در منطقه به حالت آماده باش درآمده است، افزود: تاکنون 25 نفر در پاییز امسال مجروح شده اند و هنوز آمار دقیق مصدومان مشخص نیست.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اچواز افزود: اما هنوز تعداد کشته شدگان به دلیل مسدود شدن ساختمان های مجاور یا ریزش برج بر روی تعدادی از عابران پیاده و خودروهای حاضر در محل است. “

در پی حادثه دلخراش ریزش ساختمان کلانشهر در شهر آبادان، وزیر کشور در گفتگوی تلفنی با استاندار خوزستان خواستار استفاده از تمامی امکانات برای برخورد فوری با حادثه دیدگان و نجات زندانیان احتمالی زیر آوار شد.

احمد واحدی در آن تماس تلفنی از صادق خلیلیان خواست از تمام امکانات و تجهیزات خود برای نجات افرادی که ممکن است در پارکینگ و طبقه همکف ساختمان گرفتار شده اند استفاده کند.

وی همچنین به سازمان مدیریت بحران و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور دستور داد تا از تمامی امکانات خود در این زمینه استفاده کرده و در اسرع وقت نسبت به بررسی این حادثه اقدام کنند.

وزیر کشور همچنین خواستار محاکمه عاملان و عاملان این حادثه شد.


اعزام تیم امداد و نجات حرفه ای به آتش نشانی تهران در آبادان

علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز اعلام کرد: حادثه ساختمان آبادان پایتخت موجب نگرانی مردم و بویژه مردم عزیز خوزستان شده است. برای این عزیزان دعا میکنیم


تخریب 40 درصدی برج متروپل

فرماندار آبادان درباره آخرین وضعیت ریزش ساختمان ده طبقه این کلانشهر در این شهرستان گفت: تعداد کشته شدگان حادثه ریزش این کلانشهر 5 نفر و مجروحان 27 نفر هستند؛ در این حادثه ریزش این کلانشهر 5 نفر است. حدود 30 تا 40 درصد ساختمان ویران شده است.


177478 472 خبر خاکستریاستاندار خوزستان در آبادان

صادق خلیلیان امروز دوشنبه سوم خردادماه پس از ریزش برج های دوقلوی نوساز این کلانشهر وارد آبادان شد.

استاندار خوزستان برای تسهیل در عملیات امداد و نجات دستورات لازم را صادر کرد.

باید بگویم؛ احداث برج های دوقلوی کلانشهر به عنوان بزرگترین و کامل ترین پارکینگ پزشکی، اداری، تفریحی، تجاری و طبقاتی در آبادان در منطقه جنوب غرب خوزستان که مراحل پایانی خود را طی می کرد و به دلایل فنی متوقف شد.

به گفته مدیر روابط عمومی فوریت های پزشکی استان، تعداد کشته شدگان حادثه سقوط ساختمان پایتخت آبادان به 5 نفر و تعداد مجروحان به 25 نفر رسید.

این حادثه حوالی ساعت 12:30 امروز دوشنبه 3 خرداد 1401 رخ داد.

برج تجاری، درمانی و اداری متروپل با مساحت بیش از 6000 متر مربع در 9 طبقه توسط هلدینگ عبدالباقی در سال 1398 ساخته شد و توسط استاندار وقت خوزستان افتتاح و به بهره برداری رسید.

خبر کامل شد…

دیدگاهتان را بنویسید