جزئیات نهایی ریزش برج متروپل/ 6 کشته و 32 زخمی


ساعت: 20:52
تاریخ انتشار: 1401/03/02
کد خبر: 1840983

ساعتی پیش برج در حال ساخت متروپلیس در خیابان امیری آبادان فروریخت. گزارش های اخیر حاکی از کشته شدن 5 نفر و زخمی شدن 27 نفر است. چندین کارگر نیز زیر آوار گرفتار شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ساعتی پیش ساختمان پایتخت موسوم به برج دوقلوی آبادان فروریخت.

بر اساس آمار غیررسمی در این حادثه عده ای زیر آوار مانده اند. روابط عمومی خوزستان اعلام کرد یک فروند بالگرد و پنج دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند. اورژانس آماده است.

تیم های ارزیاب و اورژانس ماهشهر نیز برای کمک به افراد گرفتار در زیر آوار این برج 13 طبقه اعزام شده اند.

تاکنون هیچ یک از مسئولان مربوطه در شهرستان به تماس ها و پیگیری های خبرنگاران فارس پاسخ نداده اند و علت و سایر جزئیات این حادثه هنوز مشخص نیست.

همچنین بر اساس مشاهدات عینی خبرنگار فارس، کارکنان و بیماران آزمایشگاه مجاور برج در ساختمان آزمایشگاه محبوس شدند و به دلیل ازدحام جمعیت سرعت امداد رسانی پایین است.


تیم های اورژانس به محل حادثه اعزام شده اند/ تاکنون دو نفر مصدوم شده اند

اما مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور پنج دستگاه آمبولانس و یک دستگاه آمبولانس در محل گفت: تاکنون دو مصدوم وجود دارد و احتمال افزایش تلفات وجود دارد.

سخنگوی اورژانس کشور گفت: تیم های اورژانس نیز در محل به اهواز اعزام شده اند.

سگ های نجات و هلال احمر اعزام شدند

شعبانی مدیرعامل هلال احمر استان خوزستان در این خصوص گفت: ساعت 12:30 امروز دوم خرداد گزارش ریزش ساختمان تجاری 10 طبقه کلانشهری در شهر آبادان، منطقه تلنجی امیری، گزارش شد. اعلام شد.

وی افزود: چهار تیم امداد و نجات از شهرهای خرمشهر، ماهشهر و شادگان به همراه دو سگ نجات و خودروی نجات به محل حادثه اعزام و عملیات تخلیه و ایمنی آغاز شده است.

مدیرعامل هلال احمر استان خوزستان ادامه داد: تیم واکنش سریع استان و همچنین بیش از 50 نیروی امدادی از شهرهای همجوار آماده اعزام به محل حادثه هستند.

تدارک اضطراری پس از ریزش برج کلانشهر / در این ساختمان واحدهای مسکونی وجود داشت

عارف اصل شرهانی مدیر روابط عمومی اورژانس استان خوزستان گفت: در پی ریزش برج کلانشهر آبادان، اورژانس خوزستان آماده باش بود.

وی از اعزام بالگرد و آماده باش پایگاه های اورژانس استان خوزستان پس از این حادثه خبر داد.

شرهانی گفت: 20 دستگاه آمبولانس و 3 دستگاه اتوبوس به محل حادثه و تمامی پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه اهواز به آبادان اعزام شدند.

شرهانی با بیان اینکه اطلاعاتی از تعداد کشته شدگان در دست نیست، گفت: در این ساختمان واحدهای مسکونی وجود داشت.

آمار دقیقی از قربانیان در دست نیست

احسان آباپور فرماندار آبادان در رابطه با این حادثه گفت: در حال حاضر آمار دقیقی از تلفات جانی در دست نیست.

وی افزود: تمامی دستگاه ها در منطقه مستقر هستند و به وظایف خود عمل می کنند.

فرماندار آبادان گفت: ساختمان در حال ساخت است و احتمال تلفات جانی به دلیل حضور در محدوده مسکونی وجود دارد.

وی ادامه داد: دستور تخلیه اطراف ساختمان صادر شد.

پارک آمبولانس در کنار ساختمان در حال فروریختن آبادان / یک پا و 4 مصدوم

سخنگوی اورژانس کشور گفت: با اعلام ریزش یک ساختمان اداری تجاری 10 طبقه در آبادان، اتوبوس و آمبولانس برای انتقال مصدومان به محل حادثه اعزام شدند که تاکنون 4 مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی افزود: تیم های امدادی بیشتر و احتمالی برای پوشش امدادرسانی و انتقال به موقع مجروحان از اهواز به محل حادثه آبادان اعزام می شوند.

در این حادثه متاسفانه تا کنون یک نفر کشته و چهار نفر مجروح شده اند.

جمعی از شهروندان زیر آوار هستند

رئیس فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: عملیات امداد و نجات در حال انجام است.

وی افزود: 15 دستگاه آمبولانس در محل حادثه مستقر و 30 دستگاه آمبولانس از سراسر استان درخواست شد.

تاکنون هفت زخمی به بیمارستان منتقل شده اند

رئیس فوریت های پزشکی آبادان با اشاره به ریزش یک ساختمان 10 طبقه گفت: این ساختمان 10 طبقه در مرکز شهر آبادان است و بخشی از این ساختمان ریزش کرده است.

وی ادامه داد: موضوع مهم امنیت و ایمنی ساختمانی است که نیروهای پشتیبانی در آن مشغول به کار هستند.

نکیبی خاطرنشان کرد: 15 دستگاه آمبولانس و آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند. یک فروند هلیکوپتر نیز آماده شده است.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی آبادان درباره تعداد مصدومان گفت: تاکنون 7 نفر به مراکز درمانی منتقل شده اند و متاسفانه تا کنون یک نفر جان خود را از دست داده است.

3 کشته و 21 زخمی

عارف اصل شرهانی، مدیر روابط عمومی اورژانس استان خوزستان در گفت وگو با خبرنگار فارس، کار امدادرسانی به مصدومان این حادثه را ادامه داد و گفت: 3 مصدوم حادثه ریزش ساختمان پایتخت در آبادان جان باختند.

وی افزود: در این حادثه تاکنون 21 نفر مجروح شده اند.

اورژانس خوزستان پس از این حادثه در حالت آماده باش قرار دارد.

حداقل 80 نفر آواره شده اند

شعبانی، مدیرعامل هلال احمر خوزستان در این خصوص به فارس گفت: بر اساس ارزیابی تیم های هلال احمر و گزارش های دریافتی از شاهدان عینی، حداقل 80 نفر زیر آوار محبوس شدند.

وی افزود: با توجه به اینکه ساختمان دوم مجاور شرایط ناپایدار دارد و احتمال ریزش وجود دارد، عملیات امداد و نجات با مشکل مواجه است.

تاکنون 4 کشته و 25 زخمی

عارف شرحانی اصل ذکاگی در گفت وگو با خبرنگار فارس درباره آخرین قربانیان ریزش ساختمان پایتخت آبادان اظهار داشت: تاکنون چهار نفر در این حادثه جان باخته و 25 نفر مجروح شده اند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مصدومان تکنسین اورژانس بود، افزود: تلاش برای آواربرداری همچنان ادامه دارد.

آمار جدید/ 5 کشته و 27 زخمی

عارف اصل شرهانی مدیر روابط عمومی اورژانس استان خوزستان در آخرین اطلاعات و در گفت وگو با خبرنگار فارس در خصوص آخرین آمار مصدومان حادثه ریزش کلانشهر آبادان اظهار داشت: 5 نفر جان باختند و 27 نفر مجروح شدند. .

وی با اشاره به اینکه یکی از مصدومان تکنسین اورژانس بود، افزود: تلاش برای آواربرداری همچنان ادامه دارد.

نجات 32 محبوس زیر آوار ساختمانی در آبادان

مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: با توجه به گستردگی حادثه آبادان تعداد تیم های امدادی و عملیاتی برای رهاسازی و امدادرسانی به حادثه دیدگان افزایش یافته است که ۱۷ تیم امداد و نجات و واکنش سریع آبادان، اهواز، دشت حضور دارند. آزادگان، هرمشهر، شادگان و ماهشهر برای تخلیه و ایمن سازی محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: علاوه بر اعزام 13 دستگاه آمبولانس، یک دستگاه خودروی ارتباط رادیویی نیز در محل حضور دارد. تاکنون گزارش دقیقی از 27 مصدوم و پنج فوتی حادثه ریزش ساختمان در آبادان منتشر شده است.

ولی پور گفت: نیروهای امدادی هلال احمر 32 نفر را که زیر آوار مانده بودند نجات دادند و 27 نفر را به مراکز درمانی آبادان منتقل کردند.

دستور ویژه رئیس برای بررسی فوری ریزش ساختمان در آبادان

رئیس جمهور که به عمان سفر کرده است، به معاون اول خود دستور داده است تا تیم های امدادی را برای کمک به همه حادثه دیدگان به سازمان آتش نشانی تهران اعزام کند و از تمامی امکانات استانی و کشوری برای مقابله فوری با ریزش ساختمان آبادان استفاده کند. .

اعزام بهترین تیم های آتش نشانی به تهران برای کمک به حادثه دیدگان حادثه برج کلانشهر آبادان

علیرضا زاکانی شهردار تهران در صفحه توئیتر خود نوشت: خبر وقوع حادثه در ساختمان پایتخت آبادان موجب نگرانی عمومی به ویژه مردم عزیز خوزستان شده است.

وی افزود: بهترین و حرفه ای تیم امداد و نجات سازمان آتش نشانی تهران به همراه اعضای محترم شورا آماده کمک و اعزام به آبادان هستند که برای این عزیزان دعا می کنیم.


اعزام 50 آتش نشان حرفه ای از تهران به آبادان

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: 50 آتش نشان و امدادگر حرفه ای به همراه 11 خودروی عملیاتی سنگین و سبک به محل حادثه اعزام شدند که عمدتاً در کار آواربرداری و جستجوی آوار هستند.

وی افزود: 30 نیرو برای تسریع عملیات به صورت هوایی به محل اعزام می شوند و بقیه نیز تا ساعتی دیگر از طریق زمینی به آبادان حرکت می کنند.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور درباره وضعیت کشته شدگان و مجروحان ریزش ساختمان در آبادان گفت: حادثه. داده شده.

برای مشاهده اسامی دیگر وارد این خبر شوید.

استاندار خوزستان: عاملان حادثه سقوط ساختمان متروپل مشخص می شوند.

صادق خلیلیان استاندار خوزستان امروز در جمع خبرنگاران درباره وقوع حادثه در کلانشهر آبادان گفت: در اولین ساعات وقوع این حادثه در ساختمان کلانشهر آبادان به محل حادثه رسیدیم و هم اکنون تیم های امدادی در حال فعالیت هستند.

استاندار خوزستان یکی از دلایل ریزش ساختمان پایتخت را عدم رعایت استانداردهای لازم در ساخت این ساختمان دانست و گفت: تاکنون دو نفر دستگیر شده اند.

هلیلیان با بیان اینکه تیم‌های امدادی به طور جدی در محل حادثه فعال شده‌اند، افزود: تعدادی از هموطنانمان در ساختمان محبوس شده‌اند و عملیات جست‌وجو در حال انجام است و خوشبختانه ۲۵ نفر دیگر نیز از زیر آوار نجات یافته‌اند.

وی گفت: در چنین حوادثی عوامل مختلف تأثیرگذار بررسی و قطعاً تا حد امکان علل حادثه برطرف می شود.

افزایش قربانیان حادثه در آبادان / 6 کشته و 28 مجروح

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: با توجه به ادامه عملیات امداد و نجات در آبادان در حال حاضر 19 تیم شامل 92 نفر از شهرستان های آبادان، هرمشهر، ماهشهر، دشت آزادگان، اهواز، شادگان به همراه 2 تیم زنده گیری سگ ها، 2 تیم سریع واکنش استانی و یک تیم رابط رادیویی برای کمک به مجروحان مستقر شده اند.

وی افزود: تاکنون 6 نفر جان خود را از دست داده اند که 5 نفر در صحنه تصادف و یک نفر نیز در بیمارستان بستری است که بر اساس اعلام اورژانس 4 نفر مصدوم شدند.

پس از فروریختن برج 10 طبقه؛ تیم امداد و نجات از سوی شیراز به آبادان اعزام شد

خلیل عبدالهی مدیرکل بحران استانداری فارس در گفت وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: .

وی ادامه داد: این تیم دوشنبه شب ساعت 18:30 ایستگاه آتش نشانی شیراز را به مقصد آبادان ترک می کند و به زودی در محل حادثه مستقر می شود.

افزایش تلفات در کلانشهر آبادان / 6 کشته و 32 مجروح

عارف اصل شرهانی، مدیر روابط عمومی روابط عمومی اورژانس استان خوزستان در گفت وگو با خبرنگار فارس، در خصوص آمار جان باختگان حادثه کلانشهر آبادان گفت: تعداد کشته شدگان این سانحه به شش نفر رسید.

وی افزود: تعداد مصدومان ریزش برج های دوقلو در آبادان نیز به 32 نفر رسید.

دستور رئیس سازمان بازرسی کل کشور برای بررسی میزان ریزش ساختمان در آبادان

رئیس سازمان بازرسی کل کشور دستور رسیدگی به امدادرسانی، آواربرداری و وضعیت آسیب دیدگان حادثه ریزش ساختمان 10 طبقه در کلانشهر آبادان را به رئیس بازرسی ویژه استان خوزستان برای بررسی ابعاد مختلف این مشکل صادر کرد. . قضائی و اداری را وارد کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید