جزئیات جدید برای همسان سازی حقوق بازنشستگان

جزئیات جدید برای همسان سازی حقوق بازنشستگان

محمد اسکندری در نشست ماهانه مدیران بازنشستگی استان تهران که با حضور مدیران صندوق و مدیرعامل شرکت آتیه سازان حافظ برگزار شد، گفت: توزیع 9000 میلیارد تنی به معنای اراده دولت برای ادامه همسان سازی دستمزد بازنشستگان کشوری است. ”: بحث قانونی شدن همسان سازی موضوع دیگری است که باید در لایحه مربوطه به آن رسیدگی و جمع بندی شود و پیگیر تعیین تکلیف آن نیز هستیم.

اسکندری افزود: آنچه در قالب چند لایه تامین اجتماعی دنبال می شود می تواند بسیاری از تبعیض های موجود را برطرف کند و نظام عادلانه تری ایجاد کند و دغدغه های عادلانه در پرداخت ها را پوشش دهد.

افزایش حقوق امسال هنوز اعلام نشده است

وی با اشاره به اینکه دولت هنوز افزایش حقوق مصوب در قانون بودجه 1401 امسال را ابلاغ نکرده است، گفت: مصوب فروردین ماه و افزایش اردیبهشت ماه باید در آن زمان پرداخت شود.

وی همچنین درخواست روسای کانون های بازنشستگی استان تهران و سایر بازنشستگان مبنی بر تاخیر در پرداخت کسورات از حقوق را توجیه کرد و گفت: این موضوعی است که صندوق بازنشستگی هر ماه از سازمان برنامه و بودجه می خواهد و می خواهد. تلاش می کنیم سهم ها را حداکثر به ده نفر کاهش دهیم.» البته تاخیر دستگاه ها در اعلام کسرها نیز یکی از دلایل این تاخیر است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ارائه برخی از مسائل بدهی دولت به صندوق بازنشستگی و بیمه بازنشستگی و بزرگ نمایی در این زمینه را نوعی ظلم به نهاد دولتی دانست و افزود: وی می گوید انصافاً دولت در این مورد مسئولانه عمل می کند. این در حالی است که صندوق وصول ارزش فعلی برخی از مطالبات ناشی از کسر یا تحمیل بار مالی در سال های گذشته را در صورت های مالی خود لحاظ کرده و درصدد اخذ آن است.

وی تصمیم درستی برای حذف بند “ه” ماده 2 قانون بودجه 1401 در خصوص واگذاری سهام به صندوق بازنشستگی کشوری و فروش آن را برای تامین حقوق بازنشستگان خواند و گفت: این رویکرد اشتباه در گذشته است. قانون بودجه سال جاری منابع برابر را تضمین می کند. امسال با تدبیر درست دولت و مجلس اصلاح و لغو شد.

اسکندری همچنین به پرداخت حقوق اسفند ماه بازنشستگان از این صندوق اشاره کرد و گفت: صندوق بازنشستگی می تواند بخشی از وجوه پرداختی را از شرکت ها و منابع داخلی در روز 26 اسفندماه تامین کند و با توجه به اینکه دلیلی برای نگهداری این وجوه در صندوق وجود ندارد. تمام منابع را در یک روز حساب کنید. اعتبار بیش از 500000 بازنشسته با حقوق کمتر.

وی افزود: سعی کردیم کمترین حقوق را به تدریج و در اسرع وقت در حساب بازنشستگان قرار دهیم تا تمامی اعتباراتی که تامین می شود تامین شود.

دیدگاهتان را بنویسید