جزئیات طرح همسان سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان منتشر شد

جزئیات طرح همسان سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان منتشر شد

رئیس سازمان اشتغال از تهیه طرح یکسان سازی حقوق کارکنان دولت خبر داد.

مردادماه امسال سازمان اشتغال و سازمان برنامه و بودجه طرح افزایش حقوق کارکنان دولت را ارائه کردند که باید تا پایان شهریورماه اجرایی شود.

اخبار اخیر حاکی از آن است که طرح همسان سازی حقوق کارکنان تدوین و بررسی شده است اما اجرای آن منوط به تامین اعتبارات لازم است.

کمتر از یک ماه از اعلام پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه و RZI برای افزایش حقوق کارکنان و مستمری بگیران می گذرد. اکنون خبر جدیدی از رئیس اداره و استخدامی منتشر شده که طرح جبرانی حقوق کارکنان تدوین و بررسی شده است اما اجرای آن منوط به تامین اعتبارات لازم است.

3 مردادماه سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرد که پیشنهاد افزایش حقوق و مستمری کارکنان و مستمری بگیران از سوی این سازمان مشترک با سازمان برنامه و بودجه کشور به دولت ارائه شده است و روال قانونی این امر طی خواهد شد. از طریق روزهای بعد

تساوی حقوق، افزایش قدرت خرید و کمک به حفظ بنیان خانواده در راستای قانون ملی جوانان از جمله اهداف این پیشنهاد است.

در همین راستا مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست خبری ۱۰ مردادماه اعلام کرد: منابع افزایش حقوق کارکنان و مستمری بگیران باید مشخص شود و منجر به افزایش پایه پولی و تورم نشود.

به گفته وی این موضوع در حال بررسی است و احتمالا در شهریورماه تصمیم گیری خواهد شد.

شرط افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان

12 شهریورماه علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت درباره پیشنهاد افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران گفت: اخیرا سازمان های استخدامی و برنامه و بودجه برای افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران و جزئیات بیشتر به توافق رسیدند. این توافق هنوز نهایی نشده است.

وی بیان کرد: این موضوع در جلسات شورای دولت و ستاد هماهنگی اقتصادی مطرح می شود اما این اصل که می توان در حد منابع به آن کمک کرد مورد قبول همه دولتمردان است.

سخنگوی دولت ادامه داد: دستمزدها افزایش می یابد اما در حال بررسی است که چگونه منابع مالی را تامین کنیم تا این افزایش دستمزدها منجر به تورم نشود.

بهادری جهرمی تصریح کرد: اگر افزایش دستمزدها و افزایش دستمزدها از طریق خلق پول انجام شود، مانند روال غلط گذشته است که با خلق پول تورم ایجاد می کند و دستمزدها کاهش می یابد.

وی در ادامه تاکید کرد: افزایش حقوق باید به گونه ای انجام شود که تورم زا نباشد، منابع آن پیش بینی شود و امیدواریم در کوتاه مدت به جمع بندی نهایی برسد و خبرهای خوبی برای کارکنان و مستمری بگیران اعلام شود. از ارتش و کشور

سخنگوی دولت گفت: افزایش دستمزدهای اجرا شده در سال جاری ممکن است تا حدودی بتواند فشاری را که تورم در سه تا چهار سال گذشته بر مردم وارد کرده است جبران کند، اما جبران هزینه های زندگی در سایر رده های کارکنان در حال انجام است. کمتر اتفاق می افتاد که مشکلات زیادی را در دولت ایجاد می کرد. می شد به نوعی جبران کرد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه در سه تا چهار سال اخیر به دلیل حجم بالای نقدینگی ایجاد شده در کشور و در هشت سال گذشته منتهی به شهریور 1400، حجم نقدینگی در کشور 8 برابر شده است. از 460 هزار میلیارد تومان به بیش از چهار هزار میلیارد تومان این حجم نقدینگی تورم بزرگی ایجاد کرده است و این تورم مستمر است زیرا نقدینگی در خارج وجود دارد و تا زمانی که نقدینگی به سمت رشد اقتصادی سوق پیدا کند، وجود خواهد داشت. تورم.

سخنگوی دولت افزود: با تداوم تورم، قدرت خرید مردم، کارمندان و مستمری بگیران کاهش می یابد.

بهادری جهرمی تصریح کرد: امسال در حوزه بازنشستگان تامین اجتماعی و کارگران حداقل مزد، هم در حوزه کارمندی و هم در حوزه کارگری افزایش قابل قبولی داشت که این افزایش رکورد 57 درصد و بالاتر از نرخ تورم بود.

طرح همسان سازی دستمزدها تدوین شده است

در همین راستا رئیس اداره و سازمان استخدامی کشور در تازه ترین اظهارات خود اعلام کرد: طرح همسان سازی حقوق کارکنان تهیه و بررسی شده است اما اجرای آن منوط به تامین اعتبارات لازم است.

میثم لطیفی با بیان اینکه روش همسان سازی پرداخت ها به دولت پیشنهاد و نهایی شده است افزود: اجرای این پیشنهاد مستلزم تخصیص اعتبار لازم است که بر اساس میزان درآمد دولت و ملاحظات عمومی باید مردم داشته باشیم. ، اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان اداری و کار کشور تصریح کرد: بر اساس نیاز دستگاه های اجرایی و بدون نیاز به تصویب قانون جدید، از ظرفیت نیروهای دارای قراردادهای مختلف در دستگاه های اجرایی استفاده می شود.

لطیفی بیان کرد: مخارج دولت به معنای افزایش بودجه کل کشور است که در صورت تامین نشدن منابع باعث ایجاد پول و افزایش تورم می شود.

وی تاکید کرد: مسئولان برای انجام کار مردم و جلب رضایت آنان در کنار کارآمدی هزینه های دولت سعی در مدیریت امور دارند و از افزایش هزینه ها خودداری می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید