جزئیات جدید پرداخت حقوق بازنشستگان با قوانین جدید

جزئیات جدید پرداخت حقوق بازنشستگان با قوانین جدید

دولت به وعده خود عمل کرد و دستمزدها را در سطوح باقیمانده بازنشستگی افزایش داد. قولی که پیش از این محمدهادی زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داده بود.

زاهدی وفا پیش از این گفته بود با بررسی ها و منابع مالی، حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سایر رده ها بر اساس سقف شورای عالی کار اصلاح می شود. به گفته این مقام مسئول، این تصمیمات در مورد حداقل درآمد و مستمری بگیران در سایر سطوح براساس مصوبه دستمزد شورای عالی کار خواهد بود. اکنون به اطلاع می رسد این بررسی ها به پایان رسیده و بر اساس اطلاعیه روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، احکام و فیش های قانونی شهریور ماه به مستمری بگیران و مستمری بگیران سایر رده های این سازمان صادر شده است. افزایش می یابد و در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی es.tamin.ir قابل مشاهده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص صدور تصمیمات جدید برای مستمری بگیران سایر رده ها نیز گفت: تصمیمات تجدیدنظر شده جدید هم اکنون در سایت سازمان تامین اجتماعی قابل دریافت است و حقوق این قشر از 30 شهریورماه جاری با شرکت تامین اجتماعی پرداخت می شود. تعریف تجدید نظر شده

میرهاشم موسوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس مصوبه جدید وزیران هیات امنای سازمان تامین اجتماعی (که در قالب اصلاح حقوق بازنشستگی در سایر سطوح به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ شد) تغییر مستمری بگیران اعلام شد. حقوق تامین اجتماعی در شهریور ماه جاری انجام شد و پرداخت ها نیز طبق قوانین جدید خواهد بود.

موسوی با اشاره به صدور احکام مستمری بگیران سایر رده ها گفت: این احکام قبلا بر روی سایت سازمان تامین اجتماعی بارگذاری شده و از بیستم ماه جاری بر اساس احکام جدید و اصلاح شده پرداخت ها انجام می شود. بر اساس اظهارات موسوی، این اصلاح در سایر سطوح بر اساس مصوبه شورای عالی کار انجام شد که شامل افزایش 38 درصدی به اضافه 515 هزار تومان بود. بر اساس این گزارش، بر اساس احکام صادره، مستمری بگیران تامین اجتماعی از 20 تا 31 شهریور (به ترتیب حروف الفبا) با 38 درصد افزایش به اضافه 550 هزار تومان حقوق و مزایای خود را دریافت خواهند کرد. اما موضوع مهم دیگری که بازنشستگان روی آن حساس هستند معوقات آنهاست و تامین اجتماعی چه برنامه ای برای این موضوع خواهد داشت؟

آنچه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در این زمینه عنوان کرد این است که برای معوقات فروردین تا اول شهریور برنامه ریزی شده است. پنج ماهه است و نحوه پرداخت معوقات در اسرع وقت اعلام خواهد شد، اما به نظر می رسد این معوقات احتمالا بر اساس اخبار غیررسمی قبل از پرداخت بازنشستگان در اولین ماه پاییز است.

بر اساس اعلام مدیرعامل سازمان، «سهام برای پرداخت بدهی سازمان باید از دولت دریافت شود که در بودجه سازمان نیز لحاظ شده است، بنابراین به محض ایجاد مکانیزمی برای تامین نقدینگی از طریق این سهام، اقدام به انجام آن خواهد شد. انجام شود و برای پرداخت معوقات برنامه ریزی شود.» فعالان صنفی بازنشستگان از برگزاری جلسه ای با حضور کارشناسان بودجه سازمان و اعضای کانون های بازنشستگی خبر می دهند و به نظر می رسد وظیفه پرداخت تعهدات پنج ماهه مستمری بگیران است. .

دیدگاهتان را بنویسید