جزئیات جدید پرداخت یارانه ماه مبارک رمضان

219052 776 خبر خاکستری

سومین کمک مالی ریاست جمهوری احتمالاً هفته آینده به ذینفعان واریز می شود. پیگیری‌های اخیر تجارت نیوز از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد که پرداخت یارانه‌های ماه مبارک رمضان در قالب برنامه و بودجه‌ای از سوی سازمان مجوز و ابلاغ می‌شود.

دریافت کنندگان یارانه ماه مبارک رمضان جامعه محور هستند، هدفی که در دو مرحله قبل به مناسبت 22 بخمن (سالروز پیروزی انقلاب) و فرا رسیدن نوروز دریافت کرده بودند.

سازمان هدفمندسازی یارانه ها می گوید تمام محاسبات مربوط به یارانه ماه مبارک رمضان را بر اساس اطلاعات و بیانیه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برای کمک به حمایت از خانوارها به روز کرده است.

از میزان نهایی و تعداد دریافت کنندگان یارانه رابطه سوم اطلاع دقیقی در دست نیست، اما بدیهی است که میزان این یارانه کمتر از 150 هزار تن نخواهد بود و مشمولان نیز مانند سابق خواهند بود.

بر این اساس، پرداخت یارانه ماه مبارک رمضان با دستور دولت بوده و منتظر مجوز سازمان برنان برای اعلام بودجه است.

پیش بینی می شود با صدور نهایی مجوز و اعلام دستور پرداخت از سوی سازمان برنامه و بودجه، یارانه ماه مبارک رمضان از هفته آینده تا قبل از عید سعید فطر به مشمولان واریز شود.

کمک های مالی واجد شرایط چیست؟

در دولت سیدابراهیم رئیسی سنگ بنای پرداخت یارانه نقدی جدید به نام یارانه موردی گذاشته شده است. میزان این یارانه برای سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 100 هزار تن است که به جمعیتی حدود 34 میلیون نفر پرداخت شده است.

دولت سیزدهم برای دومین بار در روزهای مانده به سال نو 150 هزار تن یارانه برای حمایت از نوروز پرداخت کرد اما تنها 12 میلیون نفر تحت پوشش این یارانه قرار گرفتند.

پرداخت یارانه نقدی مربوطه رویه جدیدی است که مستقل از پرداخت دو یارانه نقدی دیگر انجام می شود. به گفته مسئولان دولتی، مشمولان این یارانه بر اساس چهار دهک اول اقتصادی مشخص شده اند.

پرداخت یارانه معیشتی با سرانه فردی 55 هزار تن از زمان تعیین سهمیه بنزین در سال 98 در دستور کار دولت روحانی قرار گرفت.

پرداخت یارانه نقدی انرژی که قدمت بیشتری نسبت به سایر یارانه های نقدی دارد، با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها از اواخر دهه 80 آغاز شد.

یارانه های نقدی از یک سو مطابق با سیاست های دولت پس از جنگ ایران و عراق برای انطباق با استانداردهای اقتصادی بین المللی است و از سوی دیگر ارزش و ارزش آن به دلیل مبالغ ناچیز و ثابت به طور پیوسته در حال کاهش است. اعطا شده.

با این حال، به دلیل شوک های متوالی اقتصادی، برنامه های دولت برای پرداخت یارانه های جدید یا افزایش آنها همواره مورد توجه مردم بوده است.

منتقدان اقتصادی دولت می گویند با وجود پایین بودن ارزش یارانه ها، این مبالغ همچنان نقش دارد

دیدگاهتان را بنویسید