جزئیات جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی با حضور علی بهاگری

ساعت: 23:17
تاریخ انتشار: 1400/09/30
کد خبر: 1793989

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی جزئیات دیدار این کمیسیون با مذاکره کننده ارشد برنامه هسته ای ایران در وین را تشریح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود عباس زاده مشکینی در تشریح نشست فوق العاده امروز (سه شنبه، 30 آذر) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با علی باقری، رئیس مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران، گفت: اکثر اعضای کمیسیون در جلسه حضور داشتند. ملاقات با آقای بیل مکانیکی آنها گزارش مفصلی از مذاکرات در وین به نمایندگان ارائه کردند و اعضای کمیته سوالات اصلی خود را مطرح کردند و مذاکرات را روشن کردند.

وی افزود: طبق اطلاعاتی که از نمایندگان دریافت کرد، آقای باقری در جریان درخواست ها و انتظارات مردم قرار گرفت. به گفته آقای باقری، روند مذاکرات بر اساس منافع جمهوری اسلامی ایران است. مذاکرات در این سطح یک جنگ اراده است و تاکنون دو چارچوب پیشنهادی ایران که نقاط ضعف تیم قبلی را ندارد و مشکلات گذشته را اصلاح کرده است، با اصرار و منطق جمهوری اسلامی ایران مورد قبول مذاکره کنندگان قرار گرفته است. مذاکره کنندگان ایران

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دور جدید مذاکرات که از پنجم آذرماه آغاز می شود، بر اساس چارچوب پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. تیم ایران توانست اراده خود را به تیم حریف تحمیل کند.

ابازاده مشکینی گفت: مذاکره کنندگان طرف ما کار را جدی می گیرند و قواعد مذاکرات را حرفه ای می پذیرند. به نظر می رسد هر نتیجه ای فراتر از این قاعده و چارچوب باشد به نفع ملت ایران خواهد بود.

نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: تلاش اصلی ایران رفع تحریم ها است و بر اساس موارد مطرح شده در کمیسیون، جمهوری اسلامی تا زمانی که در این زمینه به توافق نرسیم، امتیازی به طرف های دیگر نخواهد داد. میدان و قوانین بازی در اختیار ایران است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امیدواریم از مذاکرات نتیجه خوبی بگیریم. البته ما اقتصاد کشور را از مسائل مربوط به مذاکرات جدا کرده ایم و مذاکره اولویت اول ما نیست.» بودجه سال 1401 را بدون توجه به نتیجه مذاکرات بستیم و نسبت به دوره های قبل بیشتر شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید