جزئیات حکم برکناری وزیر آموزش و پرورش

جزئیات حکم برکناری وزیر آموزش و پرورش

طبق ماده 107 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، «کلیه اشخاص و دستگاههای موضوع ماده (10) این قانون مکلفند تصمیمات دیوان را بلافاصله پس از ابلاغ به اجرا بگذارند. پرونده تقدیم شعبه ششم دیوان عدالت اداری قاضی محترم. این شعبه در تاریخ 11/8/1301 مراتب اعتراض جناب آقای یوسف نوری وزیر محترم آموزش و پرورش به اجرای تصمیم به نفع سرکار خانم زهرا صابری را به معاونت اداری، کار و فرهنگی دانشگاه اعلام کرد. امور پس از این اقدام معاون آموزشی در تاریخ 22/08/1301 و ارسال گزارش مذکور به شعبه چهل و چهارم به عنوان تصمیم قطعی؛ قاضی شعبه پس از تشکیل پرونده در مورد اعتراض به اجرای رأی قطعی و ارجاع به شعبه در تاریخ 1401/9/18 دستور احضار معترض را صادر کرد و مفاد این احضاریه در اسناد و مدارک موجود است و در چه مواقعی. با بررسی سامانه خدمات الکترونیکی مراجع قضایی در تاریخ 1390/09/14، شماره 21 به حساب کاربری وزیر محترم آموزش و پرورش وارد شد و در همان تاریخ پیامکی با همین محتوا نیز به حساب کاربری ارسال شد. همچنین به دلیل عدم مراجعه در مهلت تعیین شده (10 روز) و عدم ارسال مدارک. به موجب مفاد رأی قطعی دلایل رسیدگی به پرونده ذکر شده است که به همین دلیل قاضی محترم دادسرای چهل و چهارم از تاریخ 1401/10/10 شروع به تنظیم رأی نموده است.

لازم به ذكر است كليه اقدامات مذكور در حدود اختيارات قانوني به ديوان اداري مي باشد ولي ظاهراً اين رأي قطعي نبوده و با توجه به اطلاعات واصله نسبت به موارد مذكور درخواست تجديدنظر شده است. پاسخ.

با توجه به ادعای مطرح شده در رابطه با اجرای رأی قطعی دیوان در سنوات گذشته، بررسی صحت این موضوع یک امر قضایی است که توسط مراجع قضایی رسیدگی کننده به پرونده تعیین و تأیید می شود.

دیدگاهتان را بنویسید