جزئیات حکم نکاح به رئیس کل بانک مرکزی برای فوق بدهکاران

ساعت: 16:43
تاریخ انتشار: 1400/08/24
کد خبر: 1784572

وزیر اقتصاد از رئیس کل بانک مرکزی خواست موسسات اعتباری را موظف کند هر سه ماه یکبار فهرست ابربدهکاران و آخرین اقدامات وصول مطالبات را در پایگاه اطلاع رسانی خود منتشر کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اقتصاد ادامه داد: در نامه ای رسمی به بانک مرکزی از بانک ها خواستم تا هر سه ماه یکبار فهرستی از ابربدهکاران را در سایت خود منتشر کنند تا به جای چند نفر به تسهیلات طیف وسیع تری از تولیدکنندگان دسترسی داشته باشند. سید احسان هندوزی وزیر امور خارجه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی گفت: برای مردم تامین می شود.

در نامه هندوزی به صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی آمده است: بانک ها و موسسات اعتباری موظفند مشخصات وام گیرنده یا متعهد، توجیه بانک برای تخصیص منابع، میزان وام یا بدهی، نرخ بازپرداخت، مانده بدهی، نرخ بهره و نوع کلی ضمانت.

همچنین در این نامه آمده است: بانک‌ها و مؤسسات اعتباری موظفند آخرین اقدامات مؤسسه اعتباری را برای وصول مطالبات از کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی و ذینفعان حقیقی و اشخاص مرتبط که مانده بدهی‌های غیرجاری آنها اعم از بدهی خطی یا ارزی یا ارزی دارند، انجام دهند. ریال مازاد بر سقف مقرر در آیین نامه خدمات و تعهدات کلان و همچنین ضوابط مقرر در اساسنامه برای تسهیلات و تعهدات اشخاص وابسته مصوب هیات پولی هر موسسه اعتباری در پایگاه اطلاع رسانی رسمی آن. . .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید