جزئیات دریافت 15 هزار تومان کارمزد بابت حساب تلفن ثابت در یزد


ساعت: 15:05
تاریخ انتشار: 09/06/1401
کد خبر: 1913991

زارع مدیر ارتباطات منطقه یزد گفت: اکثر مردم یزد متوجه ابلاغ و اجرای بخشنامه دریافت 15 هزار تومان برای نگهداری خطوط تلفن ثابت نشدند چرا که افزایش قیمتی برای آنها اعمال نشد. ” “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا زارع در گفتگو با خبرنگاران درسا درباره بحث های اخیر در فضای مجازی مبنی بر دریافت 15000 تومان آبونمان تلفن ثابت اظهار داشت: این مبلغ ربطی به اشتراک ما و سایر مشکلات ندارد، بلکه این مبلغ به دلیل هزینه نگهداری است. خط تلفن ثابت دریافت شد.

وی ادامه داد: تعمیر و نگهداری 24 ساعته خط تلفن ثابت و اینکه خط مورد نظر قابلیت ارائه خدمات در تمام ساعات شبانه روز را داشته باشد نیاز به هزینه هایی از قبیل تجهیزات، برق، پیمانکاران و … دارد که این هزینه ها تماماً بر عهده استان یزد مشخص است که به طور متوسط ​​برای هر تلفن ثابت حدود 20 هزار تومان است.

مدیر مخابرات منطقه یزد با تاکید بر اینکه هزینه ها باید از محل بومی تامین شود خاطرنشان کرد: این موضوع سال ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و در نهایت شورای رقابت قیمت 20 هزار تومان برای شهر تهران، 15 هزار تومان برای شهر تهران تعیین کرد. مراکز شهرها و روستاها صفر شده است و این موضوع به تایید سازمان تنظیم مقررات و تنظیم بازار ارتباطات و در تاریخ 27 مردادماه ابلاغ و از اول شهریور ماه اجرایی شده است.

زارع گفت: این هزینه نگهداری برای مشترکانی که زیر سقف تعیین شده از تلفن ثابت استفاده خواهند کرد به این صورت است که اگر صورتحساب مشترکی 14 هزار و 500 تومان باشد تنها 500 تومان به صورت حساب وی اضافه می شود و اگر بیش از 15 هزار تومان باشد. هیچ هزینه اضافی بر او تحمیل نخواهد شد.

مدیر مخابرات منطقه یزد با تاکید بر اینکه اکثر مشترکان تلفن ثابت استان یزد از تلفن ثابت خود استفاده می کنند و هزینه ای به آنها اضافه نشده و متوجه ابلاغ و اجرای این بخشنامه نشده اند، اظهار داشت: این قیمت برای آن اعمال شده است. افرادی که از تلفن ثابت خود استفاده نکردند و یک تسهیلات را بدون استفاده رها کردند.

وی ادامه داد: در دو ماه گذشته و پس از اجرای این قانون، عده‌ای که خطوط بلااستفاده داشتند با مراجعه به شرکت مخابرات، خواستار واگذاری خطوط خود شدند که این امر باعث شد شرکت مخابرات بتواند خدمات خود را به تعداد بیشتری از شرکت‌های بیمه ارائه دهد. مشترکین واقعی

مدیر مخابرات منطقه یزد شهروندان را به استفاده از تلفن ثابت توصیه کرد و تصریح کرد: با قانون جدید عملا امکان تماس رایگان تا سقف 15 هزار تومان با تلفن ثابت وجود دارد و با توجه به اینکه هزینه مکالمه بین تلفن ثابت بسیار کمتر از سایر انواع است. از تماس ها بنابراین خانوارها می توانند هزینه های خود را تا حدودی کاهش دهند.

زارع با اشاره به اینکه استان یزد رتبه چهارم ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشور را دارد و به ازای هر 100 نفر 44 تلفن ثابت دارد، تصریح کرد: قیمت خرید اشتراک تلفن ثابت 200 هزار تومان به اضافه 9 درصد مالیات است اما این قیمت است که انجام می شود. برای اتصال خط تلفن ثابت بیش از 3 میلیون تومان است.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید