جزئیات دستگیری موساد در سیستان و بلوچستان / قتل دانشمندان هسته ای در دستور کار جاسوسی اسرائیل


ساعت: 14:26
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877583

شمس آبادی با اشاره به جزئیات نحوه دستگیری عوامل موساد در سیستان و بلوچستان گفت: کشتار دانشمندان هسته ای نیز در دستور کار تعدادی از این افراد قرار داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی مصطفوی نیا رئیس قاضی سیستان و بلوچستان در نشست خبری گفت: در سال گذشته 72 پرونده شکایت متعدد وجود داشت که از این تعداد 59 مورد رسیدگی و مختومه شد و اکنون تنها 13 پرونده داریم.

وی با اشاره به اینکه 98 پرونده از این تعداد 72 مورد برنامه ریزی شده، 25 مورد برنامه ریزی شده و یک مورد فوق العاده بوده است، ادامه داد: پرونده های مربوط به نیروهای مسلح و دادگاه ها، دادگاه ها بیش از 14 هزار پرونده بوده که از این تعداد 14 هزار و 860 پرونده در نهایت تشکیل شده است. 29 هزار و 921 پرونده و 29 هزار و 664 پرونده مختومه شده است و سال گذشته 10 هزار و 971 پرونده تشکیل شده که از این تعداد 9 هزار و 243 پرونده مختومه شده است.

وی افزود: از نظر پزشکی قانونی در سال گذشته 37 هزار و 350 پرونده تشکیل شد که از این تعداد بیش از 99 و نیم درصد مختومه شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پرونده های کاملا الکترونیکی یکی از اقدامات بسیار خوب قوه قضائیه برای رسیدگی به موقع و سریع به شکایات است، تصریح کرد: بیش از 90 درصد شعب استان به تولید الکترونیک مجهز هستند.

وی افزود: سال گذشته کل پرونده های الکترونیکی 17 هزار و 536 و پرونده های الکترونیکی دادگاه ها 4 هزار و 767 مورد بود که میانگین زمان رسیدگی کمتر از 30 روز و میانگین زمان نظارت کمتر از 70 روز بود.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در سال 99 سیستان و بلوچستان در رتبه دوم پرونده های عفو عمومی در کشور قرار داشت، افزود: سال گذشته 481 فقره عفو در استان داشتیم و در سه ماهه 1401 نیز 11 مورد فایل راضی شده است

نقش بزرگان و دانشمندان قبایل شیعه و سنی در کاهش جرم و جنایت

وی بر استفاده از ظرفیت بزرگان و علمای قبایل شیعه و سنی برای کاهش جرم و جنایت در استان تاکید کرد.

مصطفوی نیا گفت: 38 درصد پرونده هایی که امکان سازش وجود داشت به شورای حل اختلاف ارجاع شد که منجر به سازش شد.

وی در مورد پرونده های انتقام جویی گفت: سال گذشته بیش از 40 مورد از این پرونده ها در استان با تلاش کارگروه صلح عدالت استانی و ظرفیت ریش سفیدان و بزرگان قومی رضایت داشت.

افزایش ۷ درصدی طلاق در سیستان و بلوچستان

وی با اشاره به افزایش آمار ازدواج در استان در سال گذشته گفت: در سال 1400 آمار ازدواج در سیستان و بلوچستان 29 هزار و 522 نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال 99 5.2 درصد افزایش داشته است.

وی در خصوص آمار طلاق در استان گفت: در سال 99 آمار طلاق در سیستان و بلوچستان 3 هزار و 43 نفر بوده که در سال گذشته 3 هزار و 256 طلاق بوده که متاسفانه 7 درصد افزایش داشته است.

تجهیز زندانهای استان به سامانه نوبت دهی الکترونیکی

این مسئول گفت: یکی از اقدامات موثر و خوبی که دستگاه قضایی در زندان ها برای تسریع در ملاقات زندانیان با خانواده انجام داده است، راه اندازی سامانه نوبت دهی الکترونیکی است تا خانواده زندانی بتوانند به خدمت دادگاه مراجعه کنند.محل سکونت. ملاقات با زندانی خود در زندان.

کمک حقوقی به واحدهای تولیدی

وی افزود: در بازدیدهایی که سال گذشته برای رفع موانع و مشکلات رونق تولید و اشتغال از واحدهای تولیدی و صنعتی انجام شد، 18 واحد تولیدی نیازمند حمایت قانونی و قضایی و 9 واحد تولیدی نیز به دلیل مشکلات تعطیل شدند. مطمئن شوید که این واحدها دوباره رشد می کنند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: حمایت از تولیدکنندگان علاوه بر توسعه اقتصادی استان موجب تثبیت اشتغال می شود و قوه قضاییه تا حصول نتیجه به حمایت های حقوقی و قضایی از این واحدها ادامه می دهد. “

ضروری است که زندانیان مهارت های لازم را بیاموزند

حجت الاسلام والمسلمین علی مصطفوی نیا از ایجاد بستر مناسب برای آموزش و توانمندسازی بیش از هزار مددجو در استان خبر داد و گفت: 169 این آمار اضافه شده است.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته یک هزار و 733 هکتار از اراضی ملی استان تصرف و 393 متهم دستگیر شدند.

مصطفوی نیا گفت: 93 درصد از زمین های کشور در اختیار دولت قرار گرفت.

وی تعیین تکلیف یک هزار و 488 دستگاه خودرو توقیفی در سال گذشته در استان را برشمرد و افزود: تسریع در رسیدگی و اختلاس خودروها نیازمند کار جهادی است.

حجت الاسلام مصطفوی نیا همچنین از مزایده و فروش 128 خودروی توقیفی در استان طی چند روز گذشته خبر داد و گفت: دستور توقیف و انتقال 208 خودروی جدید به پارکینگ در اوایل سال جاری صادر شده و پرونده آنها در دست بررسی و تعیین تکلیف است.

تنظیم کیفرخواست در پرونده منطقه آزاد چابهار

مهدی شمس آبادی، دادستان زاهدان نیز در این جلسه گفت: در مورد منطقه آزاد چابهار کیفرخواست تشکیل شده و متهمان متهم حذف خواهند شد.

شمس آبادی افزود: در مورد شهرداری زاهدان مراحل تحقیقات مقدماتی رو به اتمام است و تا پایان تیرماه کیفرخواست صادر می شود.

وی افزود: در تلاش هستیم تا پرونده های در دستور کار با سرعت بیشتری رسیدگی شود.

جزئیات دستگیری عوامل موساد در سیستان و بلوچستان

دادستان و سپاه زاهدان با اشاره به جزئیات دستگیری عوامل موساد در سیستان و بلوچستان گفت: این افراد افراد بودند.

شمس آبادی افزود: با اطلاعات قوی که وجود داشت، اعضا در هر یک از استان های مختلف شناسایی و دستگیر شدند، آنقدر مدارک و شواهد علیه این افراد وجود داشت که با صدور قرار بازداشت، اصلا اعتراضی نکردند.

وی گفت: پرونده در حال حاضر در مرحله تحقیقات مقدماتی است و به زودی کیفرخواست تشکیل و به دادگاه ارسال می شود.

باید بگویم؛ اداره اطلاعات سیستان و بلوچستان در بیانیه ای در 30 فروردین اعلام کرد که سه جاسوس موساد به دستور دادگاه دستگیر شده اند.

در این بیانیه آمده است: این افراد در انتشار اطلاعات و اسناد طبقه بندی شده دست داشته اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید