جزئیات سهمیه جدید بنزین از بهمن! / بنزین روی نقشه چه می شود!

جزئیات سهمیه جدید بنزین از بهمن! / بنزین روی نقشه چه می شود!

روز جدید : فرض بر این است که از ابتدای بهمن ماه سهمیه بنزین باید تغییر کند و سهمیه بنزین خودروها حذف و در اختیار افراد قرار گیرد. اما جزئیات این طرح هنوز به درستی اعلام نشده است و اعضای کمیته انرژی و کارشناسان مجلس از مفید بودن این طرح متقاعد نشده اند.

هوشنگ فلاحیان معاون برنامه ریزی وزارت نفت از اجرای طرح تغییر سهمیه بنزین تا چند روز دیگر یا اوایل بهمن ماه خبر داد. با این حال دولت همچنان نمی تواند مجلس و کارشناسان را متقاعد کند که تغییر سهمیه بنزین تصمیم درستی است.

فلاحیان همچنین گفت: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری لازم را فراهم می کند. به گزارش تجارت نیوز، شرکت ملی پخش و پخش فرآورده های نفتی هنوز ابلاغیه ای از سوی شورای دولت به این شرکت ارسال نکرده است.

محمدرضا لواسانی رئیس منطقه آزاد کیش این طرح را «بنزین برای همه» خواند و گفت: با اجرای طرح «بنزین برای همه»، بنزین به صورت عادلانه توزیع می شود. این در حالی است که مرتضی افقه، یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه چمران اهواز و کارشناس ارشد به آفتاب یزد گفت: اگرچه اجرای طرح تخصیص 15 لیتری هر کد ملی در کوتاه مدت موجه است، اما به نظر می رسد زمینه افزایش قیمت بنزین را فراهم کند. “در آینده باشید.

اعضای کمیسیون انرژی سه شنبه هفته گذشته با اوجی وزیر نفت دیدار کردند و دلیل اصلی مخالفت خود با طرح توزیع بنزین بین افراد را همزمانی این طرح با طرح حذف ارز 2400 تومانی عنوان کردند. افزایش تورم کمیسیون انرژی نیز نگران ظهور بازار سیاه و قاچاق بنزین بود.

البته این همه ماجرا نیست، اوجی در جلسه کمیسیون انرژی گفت که هنوز مشخص نیست سهمیه جدید بنزین 15 لیتر است یا 20 لیتر.

دولت برای مردم بنزین نمی خرد؟

اگرچه دولت گفته است مردم می توانند بنزین سهمیه ای دریافت کنند و بنزین مازاد خود را با نرخ آزاد بفروشند، اما هنوز مشخص نیست که افراد باید بنزین را به چه کسانی بفروشند و کشوری که در طرح دولت بنزین برای همه قرار دارد، کیست. قانونی یا واقعی. این در حالی است که پیش از این گفته شده بود که دولت خریدار بنزین مازاد مردم است.

این احتمالاً یکی از دغدغه های اعضای کمیته و کارشناسان است.

مرتضی افقه، استاد دانشگاه چمران اهواز و کارشناس ارشد در گفت و گو با آفتاب یزد با بیان اینکه مخالف طرح بنزین برای همه است، گفت: او معتقد بود طرح جدید راه را برای افزایش قیمت بنزین هموار می کند. دولت حتی تصمیم گرفته برای جبران کسری بودجه خود هزینه خدمات عمومی را افزایش دهد تا کسری بودجه خود را جبران کند.

وی همچنین توضیح داد: به شدت مشکوک هستم که چون می‌خواهند بنزین را بالا ببرند و از تنش‌های احتمالی ناشی از این افزایش جلوگیری کنند، ابتدا پول را پرداخت کنند تا شیرینی دریافت یارانه به مذاق ملت خوش آید و در نهایت قیمت بنزین کاهش می یابد.

غلامحسین حسن تاش، کارشناس انرژی و از مدیران سابق نفت نیز به مشرق گفته بود: تقاضای زیاد بنزین، کمبود و در نهایت امکان فروش آن بازار سیاه بنزین را در کشور ایجاد کرده است. افرادی که بنزین مازاد دارند می توانند آن را به هر قیمتی که می خواهند به خریداران بنزین بفروشند. این باعث گران شدن بنزین برای خود مردم می شود.

حالا فلاحیان، معاون برنامه ریزی وزارت نفت اعلام کرد که در مورد دوم، طرح بنزین برای همه از بهمن ماه آغاز می شود، اما دولت هنوز سازوکار یا ابلاغیه خاصی به شرکت ملی پخش و پخش فرآورده های نفتی اعلام نکرده است. محصولات

دیدگاهتان را بنویسید