افزایش کلیدی قیمت بنزین؟ / سهمیه های جدید بنزین عمومی شد

افزایش کلیدی قیمت بنزین؟  / سهمیه های جدید بنزین عمومی شد

روز جدید : طرح جدید بازتوزیع سهمیه بنزین در کیش با موفقیت انجام شد.

دولت تصمیم گرفته است قیمت بنزین را واقعی تر کند. اگرچه قیمت بنزین به تورم و شرایط اقتصادی و سیاسی بستگی دارد، اما با کاهش قیمت بنزین می توان بخشی از هزینه های اجتماعی را کاهش داد. دولت اخیرا طرح جدیدی را برای یارانه دادن به بنزین ارائه کرده است که به گفته کارشناسان تاثیر بسزایی بر قیمت بنزین دارد. در ادامه به آخرین اخبار قیمت بنزین می پردازیم.

طرح جدید بازتوزیع سهمیه بنزین در کیش با موفقیت انجام شد. اکنون این طرح باید ابتدا در کشم به صورت آزمایشی و سپس در سراسر کشور اجرا شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد صنعتی و ویژه اقتصادی از اجرای موفقیت آمیز طرح سهمیه بندی جدید بنزین در کیش خبر داد.

این در حالی است که قرار بود طرح جدید سهمیه بندی بنزین همزمان در کیش و کشم اجرا شود.

دبیرکل شورای عالی مناطق آزاد صنعتی و ویژه اقتصادی دو روز پیش اعلام کرد: طرح تخصیص مجدد سهمیه بنزین در جزیره کیش بدون مشکل اجرایی شد. نتایج باید در اختیار دولت قرار گیرد.

به گفته اعضای دولت این طرح قرار بود همزمان در کیش و کشم اجرا شود. سپس در صورت موفقیت در سراسر کشور توزیع می شود.

سعید محمد مشاور رئیس جمهور در امور مناطق آزاد تجاری و صنعتی درباره گام بعدی آزمایش این طرح توضیح داد: جزیره کشم آمادگی کامل برای اجرای طرح سهمیه بندی بنزین با کد ملی دارد. بنابراین گام بعدی می تواند آزمایش طرح اختصاص کمک هزینه بنزین به هر کد ملی در قشم باشد. سپس دولت تصمیم می گیرد آن را در سراسر کشور اجرا کند.

پیش از این، تحلیلگران بر این باور بودند که طرح بازتوزیع سهمیه بنزین در کشور احتمالا در سال آینده اجرایی خواهد شد. اما اگر اجرای آزمایشی طرح بازتوزیع بنزین کشم مانند کیش تا دو ماه دیگر به پایان برسد، باید منتظر نتایج دیگری باشیم.

یعنی اگر تا پایان اردیبهشت ماه 1401 بازتوزیع سهمیه بنزین در کشم به پایان برسد و نتایج آن به دولت منتقل شود، احتمالاً خیلی زودتر از گذشته شاهد اجرای سهمیه های جدید بنزین و توزیع مجدد سهمیه ها در کشور خواهیم بود. و در چند ماه بعد

با اجرای طرح بازتوزیع سهمیه بنزین، قیمت بنزین در کیش تغییری نکرده است. در کل دوره آزمایشی این طرح، قیمت بنزین سهمیه ای 1500 تن و بنزین آزاد معادل 3000 تن بوده است. افرادی که ماشین نداشتند هم می توانستند سهمیه بنزین خود را بفروشند.

شهروندان کیش نیز در این ماه 60 لیتر بنزین قبلی خود را دریافت کردند. بنزین نیز در جایگاه ها به دو قیمت 1500 تن و 3000 تن فروخته می شد.

مدیر یکی از پمپ بنزین های کیش به تجارت نیوز گفت: چند روز قبل از اجرای این طرح دستگاه های ویژه سهمیه بندی جدید بنزین نصب شد. دو روز پس از اعلام این طرح، شهروندان می توانستند با کارت بانکی سرپرست خانوار بنزین دریافت کنند.

اوایل اسفندماه اعلام شد کیشوندان می توانند با شماره گیری کد *39* از سهمیه هر یک از اعضای خانواده مطلع شوند.

اکثر کیش نشینان از سازوکارهای اختصاص بنزین در کیش خوشحال بودند اما برخی از شهروندان کیش به تجارت نیوز گلایه داشتند که سهمیه بندی بنزین آنها با سختی در حال پیگیری است.

حتی یکی از شهروندان اعلام کرد که اصلاً سهمیه اضافی دریافت نکرده است، زیرا به تازگی کارت کیشوندی دریافت کرده و نتوانسته تابعیت و ساکن جزیره کیش را ثابت کند. این تا زمانی است که این شهروند بتواند از کارت کیشوندی خود استفاده کند.

بازتوزیع سهمیه بنزین با نتایج قابل قبولی در کیش به پایان رسید. حال باید منتظر ماند و دید اجرای آزمایشی طرح بازتوزیع سهمیه بنزین در کشم به کجا می انجامد و چه نتایجی به دنبال خواهد داشت. اما اگر سرعت تست ها و گزارش دهی این طرح یکسان باشد، به احتمال زیاد طرح بازتوزیع سهمیه بنزین در کشور خیلی زود اجرایی خواهد شد.

بر اساس اعلام شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران از اول تا سیزدهم فروردین ماه امسال به طور میانگین 107 میلیون و 700 هزار لیتر بنزین در کشور توزیع شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 83، 4 بود، 29.3 درصد افزایش داشت. میلیون L.E.

تصویری از بنری در یکی از پمپ بنزین های سیستان و بلوچستان در شبکه های مجازی منتشر شده که نشان می دهد این جایگاه در ایام نوروز برای گردشگران خارجی سوخت رایگان توزیع می کند که واکنش های مختلفی را در پی داشت.

مخالفان توزیع سوخت رایگان بین گردشگران خارجی، آن را مصداق غارت اموال ملی دانستند و گفتند در حالی که مردم سیستان و بلوچستان محروم هستند، بنزین رایگان به گردشگران خارجی تحویل داده نشود.

طرفداران پرونده او در تلاش هستند تا رونوشت واقعی این بیانیه را به صورت آنلاین در دسترس قرار دهند.

برخی از کاربران فضای مجازی نیز به عدم امکان اخذ یارانه غیربومی به استان سیستان و بلوچستان اشاره کردند. به گفته ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، این اقدام برای جلوگیری از قاچاق سوخت انجام شده است.

امیرمحمد پرخمفر، رئیس سازمان پیشگیری از قاچاق فرآورده های نفتی، گفت که این کارخانه برخی از قوانین را برای سوخت گیری در نقاط قاچاق که عمدتاً مربوط به برخی استان های مرزی است، اعمال می کند. بر اساس طرح کدگذاری، کارت های مهاجر در پمپ بنزین ها قابل سوخت گیری نیستند و غیرفعال هستند، فقط می توان از کارت های محلی استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید