جزئیات صدور گذرنامه برای زائران اربعین قزوین/ کلانتری 16 + 10 در استان مشغول به کار هستند.


ساعت: 11:23
تاریخ انتشار: 1301/06/12
کد خبر: 1894654

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه استان قزوین تشریح کرد؛

رضوانی گفت: در حال حاضر کلانتری 16 + 10 در استان فعال است که از این تعداد 9 دفتر در شهرستان قزوین و 7 دفتر در سایر شهرستان های استان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضوانی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین در خصوص جزئیات روند تمدید گذرنامه زائران اربعین گفت: در حال حاضر کلانتری 16+10 در استان فعال است که از این تعداد 9 دفتر در شهر قزوین و 7 دفتر در استان فعال است. سایر شهرستان های استان و 2 از جمله این ادارات با محمدیه و ضیاء آباد ارتباط دارد.

وی افزود: با توجه به حجم زیاد زائران، تصمیم بر این شده است که گذرنامه زائرانی که اعتبار آنها کمتر از 6 ماه یا حتی منقضی شده است با ثبت مهر تمدید شود.

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی استان قزوین تصریح کرد: خوشبختانه روال تمدید گذرنامه های ویژه اربعین به خوبی پیش می رود و تمامی اقدامات به روز در حال انجام است.

رضوانی اذعان داشت: با این تمهیدات عملاً توانستیم تعداد زائرانی را که برای تمدید گذرنامه به اداره گذرنامه مراجعه می کردند گسترش دهیم تا چند ساعت پس از ارائه مدارک در همان روز گذرنامه خود را دریافت کنند.

وی در خصوص صدور گذرنامه موقت برای اربعین گفت: سامانه گذرنامه مرزی چند روزی است که توسط پلیس مهاجرت و گذرنامه فعال شده و در حال اجراست و به منظور کاهش زمان صدور گذرنامه برای زائران پیش بینی می شود افرادی که دارای کارت موقت هستند نیز تنها یک بار و آن هم در ایام اربعین اجازه سفر به عراق را داشته باشند.

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی استان قزوین ادامه داد: زائران برای صدور گذر موقت ویژه اربعین باید با مراجعه به دفاتر پلیس و پرداخت هزینه پست گذر موقت نسبت به دریافت گذرنامه موقت اقدام کنند.

رضوانی با بیان اینکه هزینه صدور گذرنامه کمتر از گذرنامه عادی است و سریعتر انجام می شود، اظهار کرد: گذرنامه موقت در مدت 24 ساعت صادر می شود اما زائران برای دریافت پستی باید تا 72 ساعت منتظر بمانند.

وی بیان کرد: عبور از مرز فقط برای اربعین است و افرادی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند فقط برای دریافت گذرنامه عادی اقدام کنند.

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی استان قزوین افزود: برای دریافت گذرنامه یا گذرنامه موقت ویژه اربعین، اصل شناسنامه و کارت ملی، کارت پایان خدمت برای آقایان زیر 50 سال، محضری، رضایت شوهر برای متاهل الزامی است. زنان و رضایت برای افراد زیر 18 سال.

رضوانی بیان کرد: در بحث تمدید گذرنامه در استان قزوین بیش از 3 هزار گذرنامه از روز شنبه هفته جاری تا آخرین روز (پنجشنبه) تمدید شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گذرنامه ها در مرز تمدید نمی شود و زائران باید گذرنامه معتبر داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید