جزئیات قتل مشکوک چهار مسلمان در آمریکا

جزئیات قتل مشکوک چهار مسلمان در آمریکا

روز جدید پلیس ایالت نیومکزیکو در آمریکا روز شنبه اعلام کرد که تحقیقاتی را درباره ارتباط احتمالی قتل چهار مسلمان در این ایالت ها آغاز کرده است.

قربانی چهارمین قتل از این قتل ها که یکی از آن ها سال گذشته رخ داد، مرد مسلمانی است که جسدش نیمه شب جمعه گذشته پیدا شد.

تحقیقات پلیس برای بررسی ارتباط این قتل ها با انگیزه عاملان در حالی آغاز شد که فرماندار ایالت نیومکزیکو از “قتل های هدفمند” صحبت کرد.

پلیس آلبوکرکی، بزرگترین شهر ایالت نیومکزیکو، با تایید کشف جسد چهارمین قربانی مسلمان این قتل ها، بدون ذکر هویت مقتول، وی را یک مسلمان 20 ساله و یک مرد مسلمان معرفی کرد. شهروند یکی از کشورهای جنوب آسیا.

اگرچه نام قربانی و شرایط چهارمین قتل یک مرد مسلمان در ایالت نیومکزیکو منتشر نشده است، پلیس اعلام کرد در سه مورد قبلی قربانیان به طور ناگهانی مورد حمله قرار گرفته و به آنها تیراندازی شده است.

فرانس پرس گزارشی به این موضوع اختصاص داد و گزارش داد که پس از انتشار خبر قتل چهارمین مسلمان در نیومکزیکو، صدای اعتراض و محکومیت جنایات نژادپرستانه در این ایالت بلند شد.

پلیس در بیانیه ای اعلام کرد: «بازرسان معتقدند این قتل ممکن است مربوط به سه قتل اخیر مردان مسلمان جنوب آسیا باشد.

لازم به ذکر است که دو تن از قربانیان پاکستانی بودند که یکی از آنها هنگام پیدا شدن جسدش در اول مرداد 27 سال داشت و دیگری که جسدش در 5 تیرماه پیدا شد، 41 ساله بود.

بیانیه پلیس ادامه داد: هم اکنون کارآگاهان در حال بررسی ارتباط احتمالی این قتل ها با مرگ یک مرد افغان که در 16 آبان ماه سال گذشته در آلبوکرکی کشته شده بود، هستند.

این تبعه مسلمان و افغانستانی در مقابل شرکتی که با برادرش در الوکیرکی اداره می کند مورد حمله قرار گرفت.

پلیس با اعلام همکاری اف‌بی‌آی در تحقیقات مربوط به این قتل‌ها، از شهروندانی که اطلاعاتی در این زمینه دارند، خواست برای اطلاع‌رسانی با تلفن‌های ادارات پلیس تماس بگیرند.

منابع پلیس نیومکزیکو پیشتر گفته بودند که به نظر می رسد سه مسلمان دیگر که در 9 ماه گذشته در بزرگترین شهر این ایالت کشته شده اند قربانی عقاید مذهبی و نژاد خود بوده اند.

میشل لوجان گریشام، فرماندار نیومکزیکو، خشم خود را از این حملات ابراز کرد و گفت که در همبستگی با جامعه مسلمانان در ایالت جنوب غربی ایالات متحده ایستاده است.

لوجان گریشام در توئیتی نوشت: «قتل هدفمند ساکنان مسلمان آلبوکرکی عمیقاً خشمگین و کاملاً غیرقابل تحمل است».

شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR)، بزرگترین سازمان حقوق مدنی مسلمانان آمریکا، روز شنبه برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری فرد یا افراد مظنون به قتل مسلمانان شود، جایزه 10000 دلاری تعیین کرد.

مدیر اجرایی شورای روابط آمریکایی-اسلامی خاطرنشان کرد: این حوادث غم انگیز نه تنها جامعه مسلمانان، بلکه همه آمریکایی ها را تحت تأثیر قرار می دهد.

وی افزود: همه ما باید بدون توجه به نژاد، اعتقادات مذهبی و پیشینه قربانیان و مظنونان علیه نفرت و خشونت متحد شویم.

دیدگاهتان را بنویسید