مرگ مشکوک 3 نفر در اعتراضات اخیر کردستان/ گروهک های ضد انقلاب و دشمن به دنبال سناریوی قتل هستند.


ساعت: 20:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۹
کد خبر: 1898651

استاندار کردستان از کشته شدن سه نفر در تجمعات غیرقانونی در شهرستان های استان خبر داد و گفت: مرگ هر سه نفر مشکوک است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، اسماعیل زارعی کوشا عصر امروز در نشست با خبرنگاران رسانه ها در استانداری کردستان، اظهار کرد: در خصوص موضوع درگذشت مرحومه مهسا امینی، مسئولان و مقامات ارشد کشور از جمله سران قوا تمام تلاش خود را به عمل آورده اند. رسیده و دستور رسیدگی به آنها صادر شده است.

وی افزود: برخی جریانات در داخل و خارج احساس کرده اند که فرصت سوء استفاده فراهم شده است و می توانند در این شرایط ابراز وجود کنند و از این نمد کلاه بسازند، هرچند توقع دیگری از دشمن نداریم، زیرا دشمن از همه می آید از فرصت ضربه زدن استفاده کنید.

زارعی کوشا اذعان داشت: رفتار عده ای در داخل کشور پوپولیستی و دنبال سوءاستفاده بودند و احساس می کردند به آنها اتاق تنفس داده می شود که حیف است.

و افزود: آنها از تحصیل و عقل به دورند و اگر اصلاح طلب هستند باید رفتار خود را اصلاح کنند و سپس اصلاح طلب کنند.

وی بیان کرد: چه بسا افراد نسل جوان و نوجوان ما در برخی برخوردها دچار عواطف شوند، برای همه ما تلخ و غم انگیز است و این دختر را به جای فرزندمان رها می کنیم.

زارعی کوشا همچنین گفت: این فضای عاطفی وجود دارد، در نتیجه آنها دلسوز مهسا و محصص، اهل سنت و کرد نیستند، اسم رمز سوء استفاده از فرصت است.

زارعی کوشا گفت: در این دو سه روز نیروهای امنیتی و انتظامی ما با معترضان مدارا کردند و حتی تعداد زیادی از این نیروها در روستا مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و به بیمارستان منتقل شدند.

وی همچنین به خانواده ها هشدار داد: ضدانقلاب و گروه های دشمن به دنبال سناریوی ترور هستند بنابراین خانواده ها مراقب فرزندان خود باشند.

زارعی کوشا گفت: با کسانی که مرگ مهسا امینی را کتمان می کنند و به دنبال ایجاد ناامنی در کردستان و سرایت آن به استان های دیگر هستند، ایستادگی و برخورد خواهیم کرد.

استاندار کردستان از کشته شدن سه نفر در تجمعات غیرقانونی در شهرستان های استان خبر داد و گفت: مرگ هر سه نفر مشکوک است و شواهدی از پروژه ترور وجود دارد.

استاندار کردستان به کشته شدن یک شهروند دیواندره ای اشاره کرد و گفت: بر اساس نتیجه گیری کارشناسان این فرد با سلاح نظامی کشته شده است که هیچ فردی در رده های نیروهای مسلح از این نوع سلاح استفاده نکرده است.

وی ادامه داد: قطعا این یک سناریوی دشمن بود و بلافاصله مشخصات و تصویر این فرد از شبکه های ماهواره ای پخش شد.

زارعی کوشا خاطرنشان کرد: یک نفر دیگر را با همین شرایط در خودرو به بیمارستان سقز سپرده بودند و باید مراقب باشیم که دشمنان از این ابراز احساسات جوانان سوء استفاده نکنند و بار دیگری بر دوش ما بیفزایند. مرگ سومی نیز مشکوک و در دست بررسی است.

وی در ادامه گفت: دشمن با این حجم کار رسانه ای و تبلیغاتی شروع کرد که نسبت به اغتشاشات سال های 88 و 87 بی سابقه است و از همان لحظه ای که مهسا در کما بود به دنبال فرصتی برای حمله به نظام و مردم بودند.

استاندار کردستان یادآور شد: به خانواده مرحوم امینی گفتم باید وارد شوند و مرزبندی خود را مشخص کنند چون مرزبندی وجود دارد و نمی خواهند امنیت مردم به خطر بیفتد.

زارعی کوشا ادامه داد: در شرایطی که استان کردستان آمادگی جهش اقتصادی و توسعه ای را دارد نباید اجازه داد به دلیل برخی رفتارها آسیب ببیند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید