جزئیات مهم افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران در سال 1402

جزئیات مهم افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران در سال 1402
دولت پیشنهاد می کند در سال آینده حقوق در گروه های مختلف حقوقی 20 درصد افزایش یابد.

در لایحه پیشنهادی بودجه سال 1402 پیشنهاد شده است که بر اساس آخرین حکم استخدامی، نرخ دستمزد گروه های مختلف افراد به طور میانگین 20 درصد افزایش یابد به نحوی که میزان حکم استخدامی کارکنان رسمی و پیمانی و مبلغ قرارداد ماهانه کارکنان مدت معین (مشخص) و کارکنان طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به مدت سابقه خدمت نباید کمتر از 70 میلیون ریال معادل آن باشد. به هفت میلیون تومان.

همچنین حقوق بازنشستگان، سربازان وظیفه و مشترکان صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری ​​و سایر صندوق های بازنشستگی مرتبط با دستگاه های اجرایی به طور میانگین 20 درصد افزایش می یابد به طوری که پس از اجرای این افزایش حقوق بازنشستگان، سربازان وظیفه و … مشتركان صندوق‌هاي بازنشستگي به تناسب سنوات مشمول و كمتر از 63 ميليون ريال معادل 6 ميليون و 300 هزار تومان خواهند بود.

همچنین حداقل دستمزد و مزایای مستمر کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و حداقل مزد سایر حقوق بگیران، حداقل دستمزد مستمری بگیران و مستمری بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق های مربوط به دستگاه های اجرایی 20 درصد افزایش می یابد.

بر اساس اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت، امتیاز کمک هزینه عائله مندی و حق اولاد به ترتیب 2280 و 1050 است و معادل ریالی این امتیاز برای کارکنان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت حقوق کارکنان دولت.

متوسط ​​سقف خالص سالیانه پرداخت حقوق و مقرری مستمر و غیر دائم و سایر پرداختی ها از هر محل و تحت هر سرفصل در سال 1402 به گروه های مختلف حقوق بگیر در دستگاه های اجرایی موضوع ماده (29) قانون ششم. برنامه پنج سالانه توسعه و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی از قبیل مقامات کشوری و لشکری، اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی، قضات و مستمری بگیران، مشمولان وظیفه و مشترکین کشوری. و صندوق های بازنشستگی ارتش و سایر صندوق های بازنشستگی مربوط به دستگاه های اجرایی در کلیه مناطق کشور به مبلغ 500 میلیون ریال. معادل 50 میلیون تومان برای پرداخت مازاد بر این مبلغ تحت هر عنوان و از هر نوع اعتبار به مقامات دولتی و لشکری ​​اعم از کارمندان، معلمان، قضات و مستمری بگیران در وزارتخانه ها و شرکت های دولتی و نیز تعیین و تاکید می شود. به عنوان شرکت ها و مؤسساتی که مدیران آنها از انتصاب دولت یا مؤسسات عمومی منع می شوند.

پیشنهاد افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان سال آینده در حالی مطرح شد که امسال حقوق کارکنان لشکری ​​و روستایی و مستمری بگیران دو بار افزایش یافت و وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به افزایش قابل توجه حقوق در سال جاری، حقوق و دستمزدها در سال آینده به اندازه امسال افزایش نخواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید