جزایر سه گانه برای ایران جاودانه است/ کشتار بسیج معنایی جز هدف قرار دادن امنیت کشور ندارد

ساعت: 14:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۳
کد خبر: 1922504

خطیب نماز جمعه تهران گفت: جزایر سه گانه برای همیشه متعلق به ایران است و هیچکس قصد دست زدن به آنها را ندارد و کاری نمی تواند بکند مگر اینکه تاکنون کوتاهی کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سید احمد خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه تهران در خطبه های سیاسی نماز جمعه اظهار داشت: خطبه را به کلام نورانی حضرت زهرا(س) مزین می کنم و آن تقوا و عمل به دستورات الهی است. تا آخرالزمان، مرگ را زنده نگه دارید، بندگان خدا باشید و آنچه را که او می‌گوید انجام دهید و آنچه را که نمی‌گوید، انجام ندهید. شادی و سربلندی است.

خطیب موقت روز جمعه تهران گفت: همه اهل بیت به ویژه حضرت فاطمه (س) محور وحدت جهان اسلام هستند. شیعه و سنی باید به احترام رسول خدا جشن بگیرند. البته این عشق فقط احساسی نبود، بلکه این عشق مدرسه بود. زمانی بود که حضرت فاطمه (سلام الله علیها) گوشواره و دستبند و زیور آلات خود را برای حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) فرستاد و به رسول فرمود که به پیامبر بگو این هدایا را در راه خدا خرج کن. پیغمبر سه بار فرمود پدرت قربانی شود.

جمهوری اسلامی ایران یادگار امام (ره) است.

آیت الله خاتمی با اشاره به میلاد امام راحل عظیم الشان گفت: امام عزیز که حق بزرگی بر گردن ماست و حاکمیت اسلام و استقلال ایران و آزادی که خداوند به ملت ایران داده است. هدیه های او هستند . جمهوری اسلامی ایران یادگار امام (ره) است. امام بزرگوار فرمودند، چه من در میان شما هستم و چه نباشم، نگذارید انقلاب به دست غیرقانونی ها بیفتد. الحمدلله شما مردم خوب ایران به این اراده عمل کرده اید و خواهید کرد.

خطیب نماز جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: موضوع دوم 3 آذر سالروز انتصاب مقام معظم رهبری به امامت جمعه تهران توسط امام خمینی (ره) در سال 58 است که می خواهیم شاهد پرشور، حماسی و الهام بخشی باشیم. بیانات مقام معظم رهبری از این سکوی نماز جمعه.

وی ادامه داد: سه شنبه 5 دی ماه سالروز فرار شاه خان محمدرضا پهلوی است. او 37 سال مرتکب جنایت شد. دین ستیزی، آزادی ستیزی، استقلال ستیزی و مردم ستیزی از ویژگی های او بود و سرانجام مردم او را از کشور بیرون کردند.

آیت الله خاتمی گفت: مناسبت بعدی هفتم آذرماه سالروز شهادت فدائیان اسلام توسط مزدوران پهلوی است. آنها نوری در تاریکی رژیم طاغوت بودند که در سال 1334 به شهادت رسیدند.

اسلام شخصیت زن را احیا می کند

خطیب نماز جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در هفته ای که گذشت سه دیدار مهم با مردم داشتند. اقشار مختلف جامعه با او ملاقات کردند. یکی از جلسات، ملاقات زنان با ایشان بود که مطالب مهم و کلیدی را بیان کردند. بیت الغزال گفت اسلام شخصیت زن را زنده می کند. اسلام راه رفتن مردان و زنان به سوی خدا را برای آنان باز کرده است. بنابراین زن و مرد می توانند به اوج برسند، اما وظایف و اختیاراتی که زن و مرد دارند متفاوت است و این تفاوت مبتنی بر اعتدال است.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: غرب خواهان زنان در اسارت است. در غرب گفته می شود که از زنان به عنوان ابزار استفاده می شود. آنها زنان را برای کار ارزان و ارضای غریزه جنسی خود می خواهند، اما اسلام می گوید زنان باید شخصیت خود را بشناسند. حجاب در همین راستا برای حفظ شخصیت زن مطرح می شود.

بسیج معنایی جز امنیت کشور ندارد

خطیب نماز جمعه موقت تهران گفت: نکته دوم در دیدار مقام معظم رهبری با مردم قم در 28 دی بود که ایشان گفتند می خواهند القا کنند که اغتشاشات به دلیل ضعف های مختلف اقتصادی بوده است. آقا برعکس فرمودند; آنها برای حمله به اقتدار ایران وارد صحنه شدند. آنها در اعتراض به ضعف ها به خیابان ها نیامدند. آنها آمدند تا امنیت را هدف بگیرند. افرادی که سطل های زباله را به آتش می کشند، ضعف نشان نمی دهند. “کشتن توسط پلیس” و “کشتن بسیج” یعنی چه؟ آیا معنایی جز تمرکز بر امنیت ملی دارد؟

آیت الله خاتمی تصریح کرد: دشمن با تبلیغات و دروغ کار خود را پیش می برد. 38 هزار دروغ در رسانه ها و فضاهای مجازی غربی گفتند. تبلیغ و تغذیه آنها با القای دروغ است. برای توضیح دادن هم باید تلاش کنید. این جهاد تبیین را همه موسسات و حوزه ها و دانشگاه ها به ویژه صدا و سیما و همه کسانی که شنونده دارند از جمله همه شما که خانواده دارید باید داشته باشید.

شارلی ابدو یک مجله مبتذل است

وی اذعان داشت: سوال دوم بی احترامی به مقام ولی فقیه در فرانسه بود. مجله ای که این اشتباه را مرتکب شد، مجله ای مبتذل است که در آستانه تعطیلی قرار داشت. اگر چه عددی نیست اما امروز مردم ایران برای محکومیت این توهین راهپیمایی خواهند کرد.

خطیب نماز جمعه موقت تهران گفت: باید توجه داشت که ریشه این کارها کجاست. ریشه این است که می خواهند به اسلام حمله کنند. ما فداکار اسلام هستیم. ما برای اسلام می میریم. می خواهند نور اسلام را که به لطف اسلام خاموش نمی شود خاموش کنند. ریشه دشمنی آنها در اسلام است.

وی ادامه داد: سوال دوم این است که چرا به امام و ولی فقیه حمله می کنند؟ چون این بزرگواران از اسلام می گویند. آنها کینه دارند. مقام معظم رهبری نگذاشتند پرچم برافراشته امام روی زمین بماند. تا زمانی که نظام اسلامی وجود دارد، امیدوارم با آمدن حضرت مهدی (عج) لجاجت آنها ادامه داشته باشد و راه مقابله با آنها پافشاری است.

این سه جزیره برای همیشه ایرانی هستند

آیت الله خاتمی تصریح کرد: نکته سوم تاریخ خلیج فارس است. در قدیمی ترین اسناد این آبراه خلیج فارس نامیده شده است. به نام یک ملت است. این ملک متعلق به ایران بوده و هست و خواهد بود. چون جزایر سه گانه برای همیشه ایران است و هیچکس دخالتی ندارد و کاری نمی تواند بکند. اگرچه نتوانستند این کار را انجام دهند. حتی حرفی برای گفتن هم ندارند.

وی افزود: نکته چهارم سابقه تحریم ها علیه ایران است. در روزها و ماه های گذشته این کار توسط اروپا، آمریکا و جدید آنها انجام شد. در تحریم رقابت می کنند اما هدفشان از این تحریم ها چیست؟ به نظر می رسد هدف آنها منزوی کردن ایران است، اما آیا واقعاً به این هدف رسیده اند؟

آیت الله خاتمی ادامه داد: ایران بدون توجه به تحریم ها به فضل الهی راه خود را طی می کند. پیشرفت بزرگی کرده و خواهد کرد و می بینید که هرکس را تحریم کنند در بین مردم محبوب می شود و آنها با جسارت و قدرت به راه خود ادامه می دهند. پس این مزخرفات اینا چیه؟ به فضل الهی ایران اسلامی به راه خود ادامه می دهد.

وی بیان کرد: مجلس عوام انگلیس شب گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را یک گروه تروریستی دانست و تایید کرد. این یکی دیگر از موارد سیاه و شرم آور انگلیس است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح، بسیج و وزارت دفاع، بازوان قدرتمند این ملت هستند. ای تروریست ها! می گویید ایرانی ها تروریست هستند؟!

خطیب نماز جمعه موقت تهران گفت: مشکل بعدی موج هشتم کرونا است. این موج به دنیا آمد و به ایران سرایت کرد. مسئولان بهداشت و درمان کشور از مردم انتظار دارند دستورات بهداشتی را رعایت کنند و انشاالله این موج هشتم را بدون آسیب و با حداقل عواقب پشت سر بگذاریم.

دیدگاهتان را بنویسید