جشنواره‌های هنری، فراتر از ساعت‌ها سخنرانی، زمینه را برای فعالیت‌های هنرمندان/افکت عکس فراهم می‌کنند


ساعت: 13:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916372

حیدری گفت: برگزاری جشنواره های هنری این فرصت را فراهم می کند تا زمینه فعالیت هنرمندان به ویژه هنرمندان متعهد فراهم شود. این حق مردم است که بدانند مسئولان چه می‌کنند و جشنواره‌هایی مانند جشنواره عکس خدمات این فرصت را ایجاد می‌کنند.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ گلمعلی حیدری پیش از ظهر امروز در اختتامیه اولین جشنواره عکس خدمت در چهارمحال و بختیاری هدف از برگزاری این جشنواره را این است که بتوانیم از نوجوانان، جوانان و هنرمندان حمایت کنیم.


وی با اشاره به اینکه جشنواره ها فرصتی برای هنرمندان است تا هنر خود را به نمایش بگذارند و شناخته شوند، افزود: جوانان این توانایی را دارند که با ذوق و سلیقه کامل از هنر خود به درستی استفاده کنند.


استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: استفاده از هنر و هنرمندان برای بیان آرمان های انقلاب باعث ایجاد امید و اعتمادسازی بین مردم می شود.


حیدری گفت: برگزاری جشنواره های هنری زمینه را برای فعالیت هنرمندان به ویژه هنرمندان متعهد فراهم می کند. این حق مردم است که بدانند مسئولان چه می‌کنند و جشنواره‌هایی مانند جشنواره عکس خدمات این فرصت را ایجاد می‌کنند.»


وی ادامه داد: ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه از طریق فرهنگ و هنر امکان پذیر است، زبان هنر تاثیرگذارترین زبانی است که در ذهن می ماند، هنر تاثیرگذار است و آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد.


استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: فعالیت در هنرهای مختلف از جمله فیلم، نقاشی، تئاتر، عکاسی و… عزت نفس فرد را بالا می برد و اظهار داشت: همدلی و هم افزایی بین هنرمندان نسل گذشته و جدید از طریق هنر امکان پذیر است. .


حیدری با تاکید بر اینکه هنرمندان و هنرهای تجسمی نقش موثری در انعکاس رویدادها و دستاوردها دارند، خاطرنشان کرد: هنرمندان می توانند در به تصویر کشیدن خلاقانه ظرفیت های استان چهارمحال و بختیاری در کشور بسیار موثر باشند.


وی افزود: جشنواره عکس خدمت را می توان به کشور تعمیم داد تا به عنوان فرصتی برای خدمت به نظام، دولت و خدمتگزاران مطرح شود.


استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: به عنوان مثال می توان به موضوع آبرسانی و تلاش برای اتصال آب شهرکرد اشاره کرد که کارکنان مردمی حتی در سه شیفت مشغول به کار شدند و برخی تکنسین ها در لوله های آب به خواب رفتند.


حیدری تاکید کرد: تاثیر یک عکس می تواند بیش از ساعت ها سخنرانی باشد، هنر به ویژه عکاسی حوصله زیادی می خواهد.


وی افزود: ایران تمدن بزرگ و اصیلی دارد و می توان با زبان هنر به ویژه عکاسی این تاریخ و زیبایی کشور را به تصویر کشید.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید