تئاتر آرزوی چندین ساله هنرمندان قزوینی است/ مسئولان باید از ظرفیت های هنری استان قزوین حمایت کنند.

پیام نوروزی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین; وی با اشاره به آغاز فعالیت هنری خود در سال 1374 گفت: از نوجوانی به تئاتر علاقه داشتم و علیرغم مخالفت خانواده ام، در دبیرستان درس تئاتر را گذراندم و سپس به طور جدی از سرزمین شادی روی صحنه رفتم. “

وی افزود: آغاز فعالیت هنری من با حضور در گروه ها و جشنواره های مختلف همراه بود و در این مسیر با جذب مسئولان استانی و کشوری اشتیاقم برای ادامه بیشتر تقویت شد.

بازیگر قزوینی با اشاره به درخشش نمایش «زندگی سگ مرده» در جشنواره تئاتر فجر 1400 گفت: خدا را شکر که با وجود حضور بازیگران مطرح کشوری در این جشنواره عنوان بهترین بازیگر مرد را کسب کردم. در تئاتر فجر .

49f52bcc bdec 457c a633 92867fbaf7ce خبر خاکستری


نبود سالن استاندارد مشکل اصلی هنرمندان قزوینی است


نوروزی با بیان اینکه حضور نمایش های شهری در جشنواره تئاتر فجر با حضور نمایش های کلان شهرها متفاوت است؛ با توجه به اینکه در جشنواره تئاتر فجر حضور در نمایش های شهری وجود دارد. وی گفت: از آنجایی که همه شهرها تالار و تئاتر دارند اتفاقات خوبی برایشان می افتد اما متاسفانه هنرمندان قزوینی اگرچه نزدیک به پایتخت هستند اما همچنان محروم هستند و به دلیل نبود سالن استاندارد همچنان تمرینات سختی را انجام می دهند.

برنده جایزه تئاتر فجر بهترین بازیگر نقش اول مرد گفت: با وجود اینکه قزوین به عنوان مهد فرهنگ و پایتخت خوشنویسی شناخته می شود و ظرفیت های زیادی در عرصه هنر دارد، اما عدم حمایت مسئولان، فرهنگ و هنر را از زیرساخت ها محروم کرده است. امکانات

این هنرمند قزوینی در ادامه تاکید کرد: هنرمندان قزوینی هر ساله به جشنواره های مهم و متفاوت افتخار می کنند اما فاقد حمایت حداقلی مسئولان از جمله احداث سالن تئاتر و کنسرت هستند و نمی توانند از مهمانانی که با هنر خوب به قزوین سفر می کنند استقبال کنند. سالن..

او گفت: هنرمند دوست دارد فراتر از جایی که حضور دارد بدرخشد. بنابراین اگر هنرمندان حمایتی نداشته باشند، شاهد ترک زادگاهشان به شهرهای بزرگی مانند تهران خواهیم بود.

027e8816 646d 4c32 af94 3ca0bbda6a77 خبر خاکستری


تئاتر وسیله ای برای انتقال فرهنگ هاست

نوروز با بیان اینکه تئاتر بهترین وسیله انتقال فرهنگ هاست؛ وی گفت: این هنر می تواند در رشد فکری کودکان و جامعه تاثیرگذار باشد چرا که هر نمایشی تامل زیادی کرده است و از این رو مضمون یک نمایش مردم را به فکر جامعه می اندازد.

این هنرمند ادامه داد: فکر می کنم هنوز مسئولان تصمیم نگرفته اند که تئاتر چقدر می تواند برای جامعه مفید باشد. شاید به همین دلیل است که در سطح شهر بیلبورد خاصی برای تبلیغ تئاتر وجود ندارد و هنرمند باید از صفحات مجازی برای تبلیغات استفاده کند.

وی افزود: در حالی که کشورهای خارجی از هنرمندان برای رشد و کمال هنر در شهر و دیار خود حمایت می کنند، اما در کشور ما کارگردان تئاتر باید کار دیگری برای پرداخت هزینه اجراهای خود داشته باشد.




تئاترها امنیت شغلی ندارند

بازیگر قزوینی با اشاره به اعتراضات مردمی به قیمت بلیت تئاتر گفت: متاسفانه هنوز هنر تئاتر در خانواده های قزوینی جایگاهی ندارد و کمتر می بینیم که خانواده ای دور هم جمع شوند تا تئاتر را تماشا کنند.

نوروزی گفت: به جز بیمه، حمایت دیگری از هنرمندان وجود ندارد و اگر فقط از تئاتر درآمد داشته باشم، امروز فقیر بودم؛ بنابراین تئاتر را به عنوان شغلی که دوستش دارم و دوستش دارم، موازی با کارم قرار دادم. .

وی در پایان گفت: مدیرکل سابق اداره فرهنگ و ارشاد قزوین توجه زیادی به تئاتر داشت و صحنه ای به نام استاد فرخمنش در اداره کل خلق کرد. امیدوارم مدیرکل جدید مسیر حمایت از هنرمندان را طی کند چون کنسرت هم برگزار می کنیم اما در قزوین که سابقه فرهنگی طولانی دارد این موضوع بلاتکلیف مانده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید