روز جهانی تئاتر فرصتی برای تجلیل از هنرمندان صادق عرصه تئاتر است


ساعت: 14:30
تاریخ انتشار: 1401/01/07
کد خبر: 1818036

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از روز جهانی تئاتر به عنوان فرصتی برای ارج نهادن به زحمات ماندگار هنرمندان صدیق یاد کرد و گفت: تئاتر نقشی بی بدیل در انتقال ارزش های مردم دارد و مایه سعادت و سعادت بشر است. رستگاری.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبدالله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در گفتگو با متاسفم وی با اشاره به روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی گفت: تلاش ارزشمند هنرمندان سرافراز روستایی برای اعتلای تئاتر در شهرهای مختلف استان قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه تئاتر هنر والا و ارزشمندی است، گفت: تئاتر در بین هنرها از ارزش و قداست خاصی برخوردار است و جایگاه ویژه ای به نام هنر انسانی و مانا دارد.

بحرالعلومی گفت: تئاتر به دلیل نقش و رسالتی که در زندگی انسان دارد مایه سعادت و رستگاری انسان است چرا که نقشی بی بدیل در انتقال ارزش ها و مفاهیم انسانی دارد.

وی در ادامه سخنان خود از روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی به عنوان فرصتی برای ارج نهادن به زحمات ماندگار هنرمندان صادق یاد کرد و گفت: تئاتر با عشق و ایمان نقش ها را زنده می کند و شکوه صحنه ها را به نمایش می گذارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در ادامه سخنان خود به مقام شامخ شهدای هنرمندی که در هشت سال پاسداشت و پاسداشت مقدس استان به اوج عشق و ارادت خود به این آب و خاک و نظام مقدس رسیدند، ادای احترام کرد. و حرم اهل بیت. وی گفت: مردم این منطقه فوق العاده عمل کردند و به پیروزی بزرگی دست یافتند.

وی از هنرمندان و گروه های نمایشی استان خواست همچون سال گذشته با مشارکت و همراهی شایسته خود روزهای خاطره انگیزی را برای تئاتر استان رقم بزنند تا امسال نیز لحظاتی پاک و خاطره انگیز را برای مردم رقم بزنند.

بحرالعلومی با اشاره به محدودیت های ناشی از شیوع ویروس ننگین کرونا، گفت: هنرمندان تئاتر استان با وجود محدودیت های موجود برای تاج، با تولید و اجرای نمایش و حضور در رویدادهای مهم تئاتر، لحظات نمایشی بی نظیری را در عرصه های مختلف رقم می زنند. شهرستان های استان «و ضمن تبلیغ نمایش های عمومی و جلب حمایت مردم هنردوست در روستا، جشنواره های تئاتر استانی را در مناطق مغان، خلحال و مشگین شهر برگزار کردند.

وی همچنین به مهاجرت باورنکردنی هنرمندان تئاتر در سال گذشته اشاره کرد و گفت: عظیم اسدی، موسی عسگرزاده و محمدحسین آجارودی و سال گذشته و شفیع خلیل زاده هنرمند نامدار و معلم دوست داشتنی اردبیلی امسال هنرمندان و هنردوستان را با خود تنها گذاشتند. مهاجرت باور نکردنی ..

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید