ما در عرصه فرهنگ دچار عقب ماندگی هستیم/ امام صادق (ع) بنیانگذار فقه و علوم تخصصی

ساعت: 14:44
منتشر شده در: 1400/08/02
کد خبر: 1778611

آیت الله ناصری امام جمعه یزد گفت: کشور ما با مشکلاتی مانند عقب ماندگی فرهنگی روبروست که باید با تدوین برنامه های دقیق و ارائه راه حل ها و پیشنهادات مورد توافق به دولت و مسئولان استانی در این زمینه به آنها کمک کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از یزدرسا آیاتالله محمدرضا ناصری امروز قبل از ظهر در جشن میلاد پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و امام صادق (علیه السلام) که در حوزه علمیه امام خمینی (ره) برگزار شد با حضور علما و روحانیون در هنگام گرامیداشت میلاد پیامبر اکرم و امام صادق (ع) اظهار داشت: خداوند متعال پیامبر اکرم (ص) را در بسیاری از آیات با صفات و ویژگی های مختلف ارائه کرده است ، به عنوان مثال در آیه 68 سوره کلام ، او به اخلاق این امام اشاره می کند و پیامبر را خطاب قرار می دهد: “تو مخلوق بزرگ هستی” ، یعنی. ای پیامبر ، تو اخلاق بزرگ و استثنایی داری و اخلاق ، مهربانی و محبت منحصر به فرد پیامبر اکرم (ص) به حدی بود که عقل حیرت زده شد.

وی ادامه داد: خداوند در آیه 21 سوره احزاب پیامبر را الگو معرفی می کند و می فرماید: زندگی و سیرت این امام بهترین درس و الگو برای همه ماست.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: خداوند متعال در کنار تمام صفات و ویژگی های پیامبر(ص)، ما را امر کرده است که یکی از صفات پیامبر را در نماز خود تکرار کنیم و آن عبادت و عبادت است. خدمت پیامبر که همیشه در حال نماز است. “ما می خوانیم و شهادت می دهیم که محمد عبدالرسول و همه صفات منسوب به او ناشی از بردگی و عبادت پیامبر است.

وی افزود: اگر پیامبر الگوی ماست به برکت بنده و بنده خداست که می توانیم از او الگو بگیریم و بنده خدا باشیم و هر که بالاتر از عبد باشد به پیامبر نزدیکتر است خدا و امثال آن. “مرطوب تر است و اطاعت از رسول خدا بدون عبادت بیهوده و بیهوده است.به

ناصری با اشاره به سالروز ولادت امام جعفر صادق (ع) گفت: مدرسه امام صادق (ع) مدرسه جدیدی بود که با برنامه ریزی و ایجاد چارچوب و مبانی خاصی دین و مکتب را ایجاد کرد. وی در علم تخصص داشت، امام صادق (ع) بود و در همه رشته ها و علوم مختلف متخصص تربیت کرد.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد گفت: یکی از وظایف مهم امام صادق (ع) که حوزه های علمیه باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند ، تربیت طلاب و نیروهای قوی ، نخبه و متخصص در همه علوم و رشته ها است.

وی افزود: امام صادق (ع) از فرصت ها بهترین استفاده را کرد و با ایجاد یک مکتب حقوق جامع و دانش بنیان ، تفکر و استدلال را در کنار دین وارد علم کرد.

ناصری با اشاره به اول آبان ، سالروز شهادت سید مصطفی خمینی (ره) ، فرزند ارشد امام راحل ، گفت: در فقه و اصول بود.به

نماینده ولی فقیه در استان یزد در بخشی دیگر از سخنان خود بر لزوم مساعدت و همکاری با مسئولان استانی برای رفع مشکلات تاکید کرد و گفت: از جمله مشکلات فرهنگی که در آن عقب هستیم کمک کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید