جهاد کشاورزی باید برنامه اجرای الگوی کشت را تدوین کند/ همه ما مسئول عقب ماندگی مازندران هستیم


ساعت: 13:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۳
کد خبر: 1915614

محمود حسینی پور گفت: جهاد کشاورزی باید طرح اجرای الگوی کشت را تا پایان دولت تدوین کند و از ظرفیت نخبگان در این راه استفاده کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، سید محمود حسینی پور شنبه شب در نشست سیاسی حوزه کشاورزی با عنوان اینکه دنیا در تولید محصولات کشاورزی به شدت در حال تغییر است به نمونه جدید برنج پرمحصول در استان مازندران اشاره کرد و گفت: توسعه کشاورزی. یک محور اساسی برای اقتصاد استان است.

وی با بیان اینکه نیازمند تغییر در الگوی کشاورزی هستیم، افزود: چرا برنج پرمحصول ما نباید در سبد غذایی کشورهای دیگر باشد؟ اگر الگوی کشت ما اصلاح شود هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی به نفع ما خواهد بود. اگر کشاورز بداند برنجی که تولید می کند در بازارهای خارجی به فروش می رسد، حتماً به تولید این محصول می پردازد.

استاندار مازندران گفت: بیشتر نقاط ضعف در این حوزه مربوط به مدیریت این بخش است که باید هر چه سریعتر تغییر کند.

وی افزود: هر استانی که بتواند سیاست های دقیقی را برای اجرای طرح اصلاح الگوی کشت انجام دهد مورد تشویق دولت قرار می گیرد و همه ما مسئول عقب ماندگی استان در این زمینه هستیم.

این مسئول افزود: دانش بنیان محصولات کشاورزی جهت گیری اصلی در این بخش است و سیاست اصلی جهاد کشاورزی باید این باشد. تغییر الگوی کشت با رویکرد توسعه کشت های کم آب، کشت محصولات گلخانه ای و ترویج تکنیک های نوین کشاورزی باید در اولویت های مهم فعالیت های کشاورزی استان قرار گیرد.

حسینی پور گفت: احیای اقتصاد روستایی یکی از سیاست های دولت است و اصلاح الگوی کشاورزی یکی از مولفه های مهم برای احیای اقتصاد روستایی است. و جهاد کشاورزی باید با روش های نوین برای تحقق این مشکل تلاش کند.

وی با بیان اینکه هر استانی که بتواند سیاست های اجرای این طرح را اجرا کند قطعا مورد حمایت ویژه دولت قرار خواهد گرفت، ادامه داد: تغییر الگوی کشت می تواند مازندران را به عنوان ثروتمندترین استان معرفی کند که این امر نیازمند سیاست گذاری های لازم در حوزه های مختلف اقتصادی است. و برای اجرای سیاست این کار باید کارگاهی تشکیل شود و مدیران ارشد و مدیران جهاد کشاورزی کار دبیری را بر عهده بگیرند.

حسینی پور تغییر الگوی کشت و توسعه محصولات گلخانه ای را برای بهبود اقتصاد کشاورزی استان ضروری می داند و یادآور شد: جهاد کشاورزی باید طرح اجرای الگوی کشت را تا پایان دولت تدوین و استفاده کند. ظرفیت نخبگان در این راه.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید