قوانین محکمی برای حمایت از حقوق خبرنگاران نداریم/ اختلاف دلیل اصلی عقب ماندگی امروز مازندران است


ساعت: 08:53
تاریخ انتشار: 1301/05/24
کد خبر: 1889974

علی بابایی با بیان اینکه عقب ماندگی امروز مازندران به اختلافات و اختلاف نظرها برمی گردد که با اتلاف وقت فرصت ها را از دست داده ایم، اظهار داشت: این عقب ماندگی امروز ما را از دست داده است. وی گفت: در حال حاضر قوانین محکمی در کشور برای حفظ حقوق خبرنگاران نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از بلاغ نقل می کنم; علی باباییکارنامی عصر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار به چالش ها و آسیب های حرفه خبرنگاری اشاره کرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر قوانین محکمی برای حفظ حقوق در کشور نداریم. از روزنامه نگاران.”

و افزود: امروز اگر صدای خبرنگار به عنوان صدای افکار عمومی جامعه در عرصه های مختلف بلند شود، آن صدای مردمی و سرشار از اخلاص است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نقد رسانه ها در دو دولتی که تجربه کردم را منصفانه می دانم، از این انتقاد استفاده خواهیم کرد و در آینده نزدیک از ظرفیت خبرنگاران استفاده خواهیم کرد. برای حضور در مجلس

بابایی کارنامی گفت: متاسفانه یکی از دلایل عقب ماندگی مازندران اختلاف یک نماینده با نماینده دیگر، یک خبرنگار و یک نماینده، یک مدیر و مدیر دیگر و امثال آن است که فقط فضا و زمان را هدر می دهد.

وی ادامه داد: از زمان استفاده بهینه نکردیم و فرصت ها را به دلیل این اختلافات از دست دادیم، جلو نرفتیم، از گذشته درس نگرفتیم، انتقاد کردیم اما راه حلی ارائه نکردیم و در نهایت شرایط فعلی را تثبیت کردیم.

نماینده مردم ساری و میاندورود در شورای اسلامی گفت: بدترین دوره مجلس زمانی است که کارش مصادف با تغییر دو دولت باشد، یعنی پایان یک گفتمان و آغاز گفتمان جدید. زیرا در دولت گذشته حاکمان انگیزه نداشتند و در عصر حکومت، جدیدها به جابجایی ها و تحولات و انتصابات می پردازند.

بابایی کارنامی گفت: از سوی دیگر این مجلس 176 نماینده در دور اول دارد؛ مجلس شورای اسلامی در دور اول حضور دارد. این مجلس اگرچه از نظر کمی بالاترین عملکرد را دارد اما در بعد کیفی نیز دارای ضعف هایی است.

وی خاطرنشان کرد: شکاف حقوقی محسوسی بین کارمندان وجود دارد که قوانین از آن سرچشمه می‌گیرند و بنابراین وقتی قوانین پایدار، منسجم و عادلانه نداشته باشید، طبیعی است که این عواقب را داشته باشید.

نماینده مردم ساری و میاندورود در شورای اسلامی یادآور شد: علیرغم انتقاداتی که از عملکرد استاندار در این جلسه وارد است، دغدغه های زیادی دارند و مطالبات خبرنگاران را به استاندار منعکس خواهم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید