عقب ماندگی در حوزه حمل و نقل عمومی جدی است/ هر کیلومتر مترو 1500 میلیارد تومان هزینه دارد.


ساعت: 16:25
تاریخ انتشار: 1301/09/30
کد خبر: 1919264

معاون ترافیک تهران عقب ماندگی حمل و نقل عمومی را جدی دانست و گفت: نوسازی و ترمیم ناوگان خودرویی برای جبران عقب ماندگی ها بسیار مهم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جلال بهرامی، معاون حمل و نقل تهران، عقب ماندگی حمل و نقل عمومی را جدی دانست و گفت: نوسازی و ترمیم ناوگان برای جبران عقب ماندگی ها بسیار مهم است.

وی ادامه داد: در تمام دنیا درصدی از اتوبوس ها حتی تا 40 سال نیز نوسازی می شود و نوسازی از روی فقر و ناچاری نیست، بلکه سیاست رهبری شهرستان ششم خدمت رسانی به جای تملک است.

بهرامی با بیان اینکه در حال معرفی مشارکت بخش خصوصی در حمل و نقل عمومی هستیم، گفت: متاسفانه خرید یک سرویس دارای ضعف طولانی و هزینه بر است.

معاون حمل و نقل شهر تهران گفت: اتوبوس ها باید در راستای توسعه مترو توسعه یابد، پارک تاکسی ها چیزی جز پارک حمل و نقل عمومی نیست زیرا یک خودرو یک نفر را جابجا می کند و کمتر از 10 میلیون سفر در تهران انجام می شود. 200 هزار جعبه تاکسی.

وی گفت: تعداد مسافران مترو به یک میلیون و 600 هزار نفر رسیده است اما به دلیل کمبود واگن نمی توانیم از ظرفیت خود استفاده کنیم، نیاز به احداث خطوط دیگر است اما اولویت ما تکمیل مترو است.

بهرامی با بیان اینکه هر کیلومتر مترو 1500 میلیارد تومان نیاز دارد، گفت: 450 هزار میلیارد تومان برای تکمیل نیاز است اما اولویت اول ما اتوبوس است و تا پایان سال 1404 باید 11 هزار اتوبوس در تهران وجود داشته باشد اما این اتوبوس ها اکنون 2600 اتوبوس است. .

معاون حمل ونقل حمل و نقل شهر تهران از نوسازی 2100 اتوبوس خبر داد و گفت: عمر مفید بخش خصوصی نیز به پایان رسیده است و باید برای نوسازی این اتوبوس ها نیز به آنها کمک کنیم.

وی گفت: تا امروز قیمت 647 خودرو توسط شهرداری تهران پرداخت شده و توسط دو شرکت خودروسازی تحویل داده می شود.

بهرامی با بیان اینکه تا انعقاد قرارداد 36 ماهه و خرید 3 هزار دستگاه اتوبوس از ظرفیت شهرداری تهران با تمامی سازندگان مکاتبه کرده است، گفت: 2 هزار دستگاه اتوبوس نیز باید وارد شود.

وی ادامه داد: واردات به این معنا نیست که پشت مردم را خالی کرده ایم، بلکه به معنای خدمات رسانی زودتر به مردم است و باید تمام سرمایه گذاری و تامین منابع برای 2000 دستگاه وارداتی انجام شود و رئیس جمهور دستور واردات را صادر کرد.

نایب رئیس حمل و نقل تهران گفت: اتوبوس های نوسازی شده نیز دست دوم هستند اما اتوبوس های دست دوم خارجی چندین پله بالاتر از اتوبوس هایی هستند که در حال نوسازی هستند.

بهرامی با بیان اینکه در زمینه تراموا مذاکراتی انجام داده ایم، گفت: یک کارخانه اعلام کرده است که می تواند تراموا را در مدت زمان کوتاهی تولید کند و از سوی دیگر تولید 500 اتوبوس متوسط ​​داخلی در تهران تولید می شود. .

وی با اشاره به مینی بوس های تولید شده در تهران گفت: از 7000 مینی بوس تنها 1000 دستگاه در حال بهره برداری است و تنها 1 درصد حمل و نقل توسط تاکسی های اینترنتی انجام می شود و به دنبال آن هستیم که تا افق 1404 حدود 20 درصد حمل و نقل شخصی باشد. بله وارد پارک حمل و نقل عمومی شوید.

معاون حمل ونقل جاده ای تهران ادامه داد: تولید 630 دستگاه وانت با وزارت کشور آغاز شده است و وانت داران باید خودروهای خود را اسقاط کنند و مالک خودرو هزینه ای پرداخت می کند و شرکت های سازنده نیز باید وانت های خود را تحویل دهند. .

بهرامی با بیان اینکه وضعیت تردد تاکسی های توریستی باید به صورت نرم افزاری مشخص شود، گفت: باید بدانیم این تاکسی ها به چه سمتی حرکت می کنند و برآورد ما این است که 20 هزار مینی بوس به شهر تهران معرفی کنیم و سپس موتورسیکلت، دوچرخه و اسکوتر. وارد تهران می شود توافق شد که مذاکرات در حال انجام است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا اتوبوس های تهران شماره گذاری نشده اند، گفت: از تعداد اتوبوس های دریافتی، 175 اتوبوس شماره گذاری شده و از 1100 اتوبوس، 142 اتوبوس هنوز پلاک دریافت نکرده اند و احتمالا توسط پایان هفته گذشته همچنین 10 دستگاه اتوبوس خریداری شده و حدود دو هفته دیگر پلاک خودرو صادر می شود.

بهرامی با اشاره به موتورهای برقی گفت: شهرداری تهران 50 درصد قیمت خرید موتورسیکلت برقی را به صورت تسهیلات پرداخت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید