درهای بسته فرهنگسرای شهرکرد توسط هنرمندان چهارمحال و بختیاری/ دغدغه فضای فرهنگی و هنری تهیه سند مرجع در این زمینه است.


ساعت: 13:04
تاریخ انتشار: 1401/01/16
کد خبر: 1819715

احسان قائدی گفت: در حال حاضر هنرمندان این استان نمی توانند از فرهنگسرای شهرکرد استفاده کنند زیرا کار آن به مجموعه ای در تهران سپرده شده و تنها برای مراسم خاصی بازگشایی می شود. این موضوع باید به عنوان یک مشکل و یک مطالبه دیده شود.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ احسان گائدی رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در نشست خبری در استان گفت: در حال حاضر مهمترین دغدغه در فضای فرهنگی و هنری تهیه راهنمای فرهنگی و هنری بر اساس بوم شناسی استان است که در این راستا در تابستان 1401 فاش شود. «گمان می‌رود نمونه‌هایی از رویدادها در هنرهای استان رخ داده است.

وی افزود: برخی حوزه های هنری مزیت استان چهارمحال و بختیاری است که باید تقویت شود، این استان باید در ادبیات، ادبیات پایدار و شعر به قله های بلندی دست یابد.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مهمترین برنامه این مجموعه ارائه چهره هنر در هفته هنر انقلاب اسلامی است. بهترین هنر انتخاب خواهد شد.

قائدی بیان کرد: در ماه مبارک رمضان رویداد عکاسی با موضوعات مرتبط با این ماه برگزار می شود و سپس آثار برگزیده در قالب نمایشگاهی در اختیار عموم و دست اندرکاران قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین برنامه ها در حوزه هنری مسجد با مرکزیت برای حمایت از هسته های فرهنگ و هنر در محلات است، خاطرنشان کرد: خانواده مقتول برای انتقام گیری از قاتل در دستور کار قرار دارند.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری افزود: تهیه مستندهای مناسب با محیط زیست استان، تهیه و انتشار چندین کتاب در حوزه ادبیات توسعه پایدار، ارائه سه تئاتر فاخر، ارائه رمان «رها کن». باد» اثر مرحوم علی الدوستی و کتاب شب یلدا تهیه قایق روی آب و … از جمله پروژه های پیش بینی شده در آینده است.

قائدی با تاکید بر اینکه فضای هنری چهارمحال و بختیاری باید با فضای اجتماعی تطبیق داده شود، گفت: تلاش ما ایجاد خانه هنر در ده شهرستان استان است و باید اولین خانه هنر در لردگان افتتاح شود. “

وی گفت: در حوزه هنرهای تجسمی 374 اثر از 76 هنرمند جمع آوری شد و در نهایت 60 اثر از 24 هنرمند به عنوان آثار برتر شناخته شدند.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در حال حاضر هنرمندان این استان نمی توانند از فرهنگسرای شهرکرد استفاده کنند چرا که کار آن به مجموعه ای در تهران سپرده شده و تنها برای برخی مراسم خاص بازگشایی می شود. این موضوع باید به عنوان یک دغدغه و مطالبه مورد توجه قرار گیرد.

قائدی افزود: پیشنهاد ساخت سینما در بروجن آماده است و برای راه اندازی آن نیازمند کمک کارکنان این شهرستان هستیم و ایجاد سینما در شهرهای دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: معتقدم حوزه هنر باید در جایگاه مطالبه گری قرار گیرد و این الزامات را برآورده کند چرا که در غیر این صورت دچار روزمرگی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید