یک سند جامع برای ارتقاء شاخص های فرهنگی در چهارمحال و بختیاری به تصویب رسیده است

زمان: 17:02
منتشر شده در: 1400/07/23
کد خبر: 1776293

احمد راستینه گفت: سند جامع ارتقاء شاخص های فرهنگی استان با حضور کمیته فرهنگی مجلس امروز تدوین و تصویب می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهان بین نیوز ؛ احمد راستینه نماینده شهرهای شهرکرد ، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی در جلسه اختتامیه رئیس جمهور و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به چهارمحال و بختیاری گفت: سند جامع ارتقاء شاخص های فرهنگی امروز در این استان تصویب شود.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری می تواند یک مرکز گردشگری ، یک مرکز حمایت از صنایع دستی ، گردشگری پزشکی و … باشد اما اینطور نیست و وزارتخانه های مربوطه را موظف به تصمیم گیری و اقدامات جهادی مربوط به توسعه گردشگری و صنایع دستی در این استان می کند. به

راستینه ادامه داد: چهارمحال و بختیاری در سرانه ورزش در سطح 28 کشور قرار دارد ، با توجه به شرایط جغرافیایی این استان و ارتفاع 2025 متری از سطح دریا ، این می تواند شرایط خوبی برای اردوهای آموزشی باشد. تیم های ملی ، بنابراین به عنوان نماینده مجلس ، از وزارت ورزش و جوانان می خواهیم که فوراً نسبت به ارتقاء زیرساخت های ورزشی این استان و تکمیل پروژه های نیمه تمام آن اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت های فرهنگی چهارمحال و بختیاری در بسیاری از شهرهای استان در وضعیت نامناسبی قرار دارد ، خاطرنشان کرد: بسیاری از مراکز فرهنگی در شهرهای مختلف نیازمند کمک ویژه فعال سازی هستند و مراکز فرهنگی نیک اندیشان نیز نیاز به پشتیبانی تجهیزات دارند.

نماینده مردم شهرستانهای شهرکرد ، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی افزود: علیرغم اینکه حوزه های علمیه نقش مهمی در تربیت نیروها در سطح انقلاب دارند ، اما وضعیت اقتصادی مناسبی ندارند و هیچ گونه مالی ندارند. منابع برای حمایت از آنها در استان.

راستینه گفت: با توجه به اینکه مهمترین نیاز جوانان چهارمحال و بختیاری امید است ، این امر در سند جامع ارتقاء شاخص های فرهنگی استان که امروز به تصویب کمیسیون فرهنگی می رسد و فرهنگی ، ورزشی ، دیده می شود. ظرفیت مذهبی و گردشگری مشکل بیکاری در روستاها را از بین ببرید.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید