توسعه زیرساخت های فرهنگی باعث ارتقاء شاخص فرهنگی کردستان می شود / بیجار مهد فرهنگ و هنر است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کردوتی ، عبید رستمی ، مدیرکل فرهنگ اسلامی و رهبری کردستان ، صبح امروز در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره شعر منتظر در آمفی تئاتر مجموعه امیر نظام گروسی ، ضمن استقبال از فرا رسیدن هفته وحدت ، به سخنان مقام معظم رهبری برای انتظار: یعنی ما نباید از وضعیت موجود راضی باشیم و تلاش بیشتری برای بهبود وضعیت فعلی انجام دهیم.

وی افزود: در تیرماه ، دعوت از نهمین جشنواره شعر معلق علنی شد.

مدیرکل فرهنگ اسلامی و رهبری کردستان گفت: نهمین جشنواره شعر در انتظار با شرکت 9 استان کردستان ، کرمانشاه ، ایلام ، همدان ، لرستان ، زنجان ، آذربایجان شرقی و غربی و قزوین برگزار می شود.

رستمی ادامه داد: این جشنواره در سه بخش کردی ، فارسی و ترکی برگزار می شود و تا پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ، 99 اثر دریافت شده است که از این تعداد 60 اثر فارسی ، 23 اثر ترکی و 16 اثر است. کردی ، منتخب 3 داور و امروز ارائه می شود.

وی با تاکید بر اینکه سرزمین بیجار گروس از دیرباز مهد فرهنگ ، تمدن و قهرمانی بوده است ، گفت: افتخار در حوزه ادبیات عاشورایی و ادبیات آیینی افتخار دیگری در حوزه فرهنگی شهر بیجار است.

رستمی حضور هنرمندان سنتی در زمینه فرش و قالیچه که شهرت جهانی دارند از دیگر افتخارات حوزه هنری این شهر است.

مدیرکل فرهنگ و دستورالعمل های اسلامی گفت: هنرمندان سینمای زیادی در شهر بیجار هستند که در هنر کشور ممتاز بوده اند و وجود سینمای سه اتاقه از دیگر افتخارات فرهنگی آیت الله شهرستانی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر کردستان در زمینه تئاتر شهرت دارد ، بخشی از آن را مدیون هنرمندان تئاتر بیجار است.

رستمی افزود: مرکز اجتماعی و فرهنگی استان کردستان و شهر بیجار به راحتی به دست نیامد و باید از این بابت قدردان باشیم.

مدیرکل فرهنگ اسلامی و رهبری کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه هیچ برنامه فرهنگی در استان کردستان در کرونا متوقف نشد ، گفت: این دوره فرصتی را برای توجه بیشتر به امور فرهنگی ایجاد کرده است. زیرساخت های استان “

وی از حمایت استاندار و مدیر برنامه بودجه کردستان برای زیرساخت های فرهنگی تقدیر کرد و گفت: افتتاح آمفی تئاتر روباز در دهگلان با ظرفیت 1000 نفر یکی از دستاوردهای فرهنگی استان در سال گذشته بود.

رستمی گفت: توسعه زیرساخت های فرهنگی موجب ارتقای فرهنگ استان کردستان و محصولات لوکس استان می شود که در حال حاضر از میانگین کشوری کمتر است.

دیدگاهتان را بنویسید