پالاتو بیجار آماده کار است / تقویت زیرساخت های فرهنگی آثار ماندگاری ایجاد می کند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عباس محمد مرادیان ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار به کTردتودی گفت: سالن فرهنگ و رهبری اسلامی بیجار با وام 28 میلیارد ریالی در اواخر مهر ماه به بهره برداری می رسد.

وی افزود: تالار فلات چند کاره فرهنگ و دستورالعمل های بیجار با مساحت 500 متر مربع و زیربنای 284 متر مربع دارای یک تئاتر ویژه با ظرفیت 130 نفر با مساحت 112 متر مربع است.

رئیس سرویس فرهنگ و جهت گیری اسلامی بیجار گفت: سالن فلات بیجار در سال 1397 با استفاده از فضای داخلی مجموعه امیر نظام گروسی با وام 28 میلیارد ریال ساخته شد.

محمد مرادیان با اشاره به اینکه سالن افلاطون در روستا بی نظیر است با این منطقه و امکاناتی که در آینده نصب می شود ، گفت: سالن افلاطون دارای سیستم بلندگو ، سیستم تهویه مطبوع ، سیستم گرمایش ، 2 رختکن زن و مرد و یک اتاق انتظار..

وی تاکید کرد: با توجه به پتانسیل شهر بیجار در زمینه تئاتر و سینما و هنرمندان مشهور بیجار ، ساخت سالن فلات جدید با امکانات مدرن ، مکانی مناسب برای تمرین ، اجرا ، جشنواره های منطقه ای و ملی ، فیلمبرداری و برگزاری سمینارهای آموزشی

محمد مرادیان گفت: فعالیت چشمگیر گروه های تئاتر در سطح شهر و جذب علاقه مندان زیادی به هنر تئاتر و سینما ، نبود سالن مناسب و فضای تمرین (فلات) یکی از نیازهای اصلی در دستور کار با در کارخانه ساختمان در تئاتر گروس.

وی افزود: امیدواریم با توجه به اینکه بیجار مهد هنر و خلاقیت است ، ساخت آمفی تئاتر با ظرافت هزار نفر یکی از نیازهای جدی در آینده است که هنرمندان و مردم نیز به آن نیاز دارند.

دیدگاهتان را بنویسید