فاصله با دانشگاه کم شود/ به دنبال تقویت حوزه های ماندگاری و جذب نخبگان هستیم

ساعت: 12:02
تاریخ انتشار: 1300/09/16
کد خبر: 1790266

رئیس جمهور گفت: دولت صرفاً به عنوان توصیه قصد ندارد نگرانی ها و بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص حفظ نخبگان را نادیده بگیرد، بلکه مصمم است با دانشگاه برای تقویت جذب و حفظ نخبگان همکاری نزدیک داشته باشد. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور روز سه شنبه در دیدار با اساتید و فناوران دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه نخبگان و فناوران دانشگاهی سرمایه های کشور هستند، گفت: دولت و دانشگاه باید برای رفع دغدغه ها و مشکلات این افراد همکاری کنند. بسته شود و خدمات خود را به کشور تسهیل کند.

رئیسی با تاکید بر اهمیت و ضرورت حفظ و جذب نخبگان دانشگاهی گفت: دولت صرفاً به عنوان توصیه قصد ندارد ترس و بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص بازداشت نخبگان را نادیده بگیرد، بلکه مصمم به همکاری نزدیک با این نخبگان است. دانشگاه برای جذب و حفظ نخبگان.

رئیس جمهور با بیان اینکه دانشگاه شریف باید در حفظ نخبگان پیشگام باشد، افزود: یکی از دلایل مهم حضور من در دانشگاه صنعتی شریف این بود که این دانشگاه مرکز مهمی برای جذب نخبگان در کشور است و دارای جایگاه بسیار مهمی است. نقشی در این زمینه دارد.»

رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز ایجاد تحول در همه عرصه های کشور ضروری است، گفت: تغییر وضعیت موجود به وضعیت مطلوب باید مبتنی بر علم و نوآوری و در این راستا دانشگاه ها، اساتید باشد. دانش آموزان نقش مهمی دارند.”

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه علم قادر به خلق ثروت و قدرت در کشور است، گفت: بدون شک با ایجاد نقشه ای از افکار و اندیشه های رو به رشد فرهیختگان و دانشجویان می توانیم با علم و نوآوری این کار را انجام دهیم. ثروت و قدرت و کشور را در مسیر توسعه پایدار قرار دهد و در این راستا باید با مدیریت دقیق زمینه شکوفایی استعدادهای موثر و فرهنگی که در کشورمان وجود دارد را فراهم کنیم.

رئیسی افزود: با علم و فناوری می‌توان در حوزه‌های مختلف صنعت و کشاورزی تغییراتی ایجاد کرد و دیگر مواد خام نفروشیم و این امکان پذیر است زیرا در صنایعی که بیشترین محدودیت‌ها و تحریم‌ها را داشته‌اند، پیشرفت چشمگیری داشته‌ایم. با ریختن این تحولات به سایر صنایع.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم همکاری تنگاتنگ دولت و دانشگاه گفت: دولت در 100 روز گذشته تلاش کرده فاصله خود با مردم را کاهش دهد و لازم است فاصله بین دولت و دانشگاه کاهش یابد. دانشگاه.”

رئیسی تاکید کرد: دانشگاه پشتوانه علمی، فکری و فناوری دولت است که می تواند با دقت و سرعت قابل توجهی در همه زمینه ها از فعالیت های دولت برخوردار شود.

وی گفت: کشور ما با مشکلاتی از جمله خشکسالی مواجه است که بدون شک دانشگاه ها می توانند نقش مهمی در این زمینه داشته باشند و البته دولت نیز باید از کار آنها حمایت کند که قطعا انجام خواهد شد.

رئیسی با تاکید بر اینکه همه دستگاه های دولتی باید از امکانات داخلی استفاده کنند، گفت: دستگاه ها و شرکت های دولتی در صورت وجود کالای داخلی با کیفیت و با استانداردهای لازم مجاز به استفاده از محصولات خارجی نیستند و تاکید اکید داریم که همه دستگاه های دولتی از تولیدات داخلی استفاده کنند. اقدامی در حمایت از شرکت های فناور کشور و نخبگان جوان.

رئیس جمهور گفت که دولت معتقد است که نیاز به مشورت و همفکری با دانشگاه و دانشگاه دارد. طعم عرضی دارد و با سلیقه سیاسی می تواند تغییر کند.

رئیسی افزود: تخصیص بودجه های پژوهشی باید منطقی باشد و منجر به نیازها و مشکلات کشور شود.

در این نشست تعدادی از اساتید دانشگاه صنعتی شریف به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص حمایت دولت از فعالیت های پژوهشی و دانشگاهی و ارتباط نزدیک دولت و دانشگاه پرداختند.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور صبح امروز به مقام شامخ شهدای دانشگاه شریف ادای احترام کرد. معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، وزیر علوم و رئیس دفتر حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور را همراهی می کنند.

رئیسی پیش از حضور در این مراسم در نمایشگاهی از دستاوردهای مراکز تحقیقاتی دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان با شعار «محرکان نوآوری، خودباوری» حضور یافت.

وی در این بازدید در جریان آخرین دستاوردهای اساتید و دانشجویان دانشگاه شریف در زمینه های مختلف هوافضا، خودروسازی، مخابرات، آب و انرژی، انرژی خورشیدی، محیط زیست، کشاورزی، الکترونیک و پزشکی و تجهیزات پزشکی قرار گرفت.

در این بازدید پژوهشگران جوان کشورمان با ارائه گزارشی از دستاوردهای خود، پیشنهادات و دیدگاه های خود را با رئیس جمهور در میان گذاشتند و حجت الاسلام رئیسی نیز بر حمایت دولت از فعالیت های فناورانه خود تاکید کرد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید