ما به دنبال تقویت روابط تهران و دمشق به ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری هستیم

ما به دنبال تقویت روابط تهران و دمشق به ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری هستیم

روز جدید رئیس جمهور بر تقویت پایه های مستحکم روابط دو کشور به ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری تاکید کرد.

سید ابراهیم رئیسی روز دوشنبه در دیدار فیصل مک‌داد وزیر امور خارجه سوریه با اشاره به منافع مشترک دو کشور در امور دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: برنامه‌ریزی بلندمدت و همه جانبه توسعه و تعمیق روابط تهران و دمشق. بر این اساس، بیایید در جهت حفظ منافع ملت های خود به ویژه در بخش اقتصادی گام برداریم.

رئیسی تداوم حضور غیرقانونی نیروهای خارجی در منطقه و خاک سوریه را برای امنیت و ثبات منطقه خطرناک خواند و گفت: داعش ساخته آمریکایی هاست و امروز حضور داعش و آمریکا در سراسر منطقه کارساز خواهد بود. آسیب به امنیت، ثبات و شهدای بزرگی چون سردار حاج قاسم سلیمانی، آمریکا و گروه های نیابتی آن در منطقه از جمله داعش و تروریسم صهیونیستی را به خاک و خون کشید.

رئیس جمهور بر حفظ امنیت و ثبات سوریه و حضور مقتدرانه این کشور در معادلات منطقه تاکید کرد و گفت: امروز سوریه با رویکرد ضدصهیونیستی و سابقه تمجید از مردم و دولت سوریه در برابر ناجوانمردان در خط مقدم مقاومت در برابر صهیونیست ها قرار دارد. غفلت از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورها برای هیچ کشوری قابل قبول نیست و مردم سوریه قطعا آن را تحمل نخواهند کرد.

فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه با اشاره به پیام بشار اسد رئیس جمهور سوریه و دعوت از وی برای سفر به سوریه گفت: سوریه مصمم است از هر فرصتی برای همکاری برای تقویت روابط تهران – دمشق در راستای منافع مشترک دو ملت استفاده کند. .

وی گفت: مردم سوریه هرگز حمایت و کمک جمهوری اسلامی ایران را فراموش نخواهند کرد. پیوند عمیقی بین دو ملت وجود دارد و ما معتقدیم که شهید سلیمانی متعلق به همه ماست و فداکاری شهدایمان را فراموش نخواهیم کرد.

فیصل مقداد خاطرنشان کرد: آمریکا در روابط خود با برخی کشورهای منطقه از بدترین روش ها استفاده می کند و با بی احترامی و تحقیر صهیونیست ها به دنبال تسلط و تحقیر صهیونیست ها در منطقه است. با مقاومت مردم سوریه و جبهه مقاومت، نقشه های آمریکا، رژیم صهیونیستی و متحدانش در منطقه شکست خورده و امروز به جایی رسیده اند که سوریه شکست خورده و رویکرد خود را تغییر داده است.

دیدگاهتان را بنویسید