درک آمریکایی ها از تحریم ها اشتباه است. ما در حال توسعه روابط تجاری و اقتصادی خود با روسیه هستیم


ساعت: 15:58
تاریخ انتشار: 1301/06/24
کد خبر: 1897640

با تاکید بر اینکه ایران هرگز میز مذاکره را ترک نکرده است.

رئیس جمهور ایران در دیدار با رئیس جمهور روسیه گفت: ایران به هیچ وجه تحریم روسیه را نمی پذیرد و به رسمیت نمی شناسد و ما روابط تجاری و اقتصادی خود را با روسیه توسعه خواهیم داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای به ازبکستان سفر کرده است، امروز (چهارم شهریور) با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار و گفتگو کرد.

وی در این نشست ضمن تشکر از حمایت روسیه از عضویت دائمی ایران در سازمان همکاری شانگهای، گفت: اراده ایران توسعه روابط راهبردی با روسیه در تمامی زمینه های سیاسی، اقتصادی، تجاری، هوایی و فضایی است.

رئیسی با اشاره به دیدار ولادیمیر پوتین با رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: نقاط و محورهای راهبردی رهبر انقلاب که برای اجرای آن تلاش خواهیم کرد، ترسیم شد.

رئیسی ضمن تشکر از حمایت روسیه از ایران برای عضویت در اتحادیه اوراسیا و بریکس گفت: همکاری ما در سازمان همکاری شانگهای و روابط جمهوری اسلامی با اعضای این سازمان می تواند برای توسعه و توسعه اقتصادی ایران مفید باشد. منطقه.

وی تاکید کرد: با پیگیری کمیسیون مشترک دو کشور، توافقات و ترتیبات دو کشور با سرعت بیشتری اجرا و عملیاتی می شود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ایران گفت: آمریکا فکر می کند هر کشوری را تحریم کند، آن کشور دیگر را متوقف می کند و درک آنها از این موضوع اشتباه است. آمریکا سال‌هاست ایران را تحریم کرده است، اما ملت بزرگ ایران تحریم‌ها و تهدیدها را فرصتی برای رشد و پیشرفت می‌داند. جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه تحریم های روسیه را نمی پذیرد و ما این تحریم ها را به رسمیت نمی شناسیم و روابط تجاری و اقتصادی خود را با روسیه توسعه خواهیم داد. اتصال کشورهای تحت تحریم آمریکا به یکدیگر می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و هر روز آنها را قوی تر کند.

وی با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت: حسن نیت ایران امروز بر همگان روشن شد که از میز مذاکره خارج نشدیم، اما نقض عهد آمریکا و عمل نکردن به تعهدات اروپایی ها برای بسیاری روشن شد. از یک طرف مذاکره می کنند و از طرف دیگر تهدید می کنند. چه کسی در بحبوحه مذاکرات با تهدید شورای حکام و مجامع دیگر مذاکره می کند؟ این شرط حسن نیت نیست.

دیدگاهتان را بنویسید