روابط تجاری ایران و افغانستان در حال توسعه است

زمان: 09:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۰
کد خبر: 1791126

معاون توسعه و توسعه منابع گمرک ایران گفت: به منظور توسعه بازارچه های مرزی و افزایش روابط تجاری با کابل، زیرساخت های مرزی و بازارچه های مرزی در سه استان هم مرز با افغانستان بررسی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد زکری معاون توسعه و توسعه منابع گمرک ایران گفت: کاظمی کومی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان از روز چهارشنبه به همراه ماموران گمرک، وزارت امور خارجه در سفری سه روزه به مرزها سفر کرده است. و وزارت امور خارجه و جهاد مرزی، جهاد استانی، استان ها و نهادهای امنیتی.» نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: روز گذشته در سفر به استان خراسان جنوبی از گمرک، منطقه ویژه و بازار ماهیرود، یزدان، گلورده و دوکوهانه بازدید کرد تا از مشکلات، زیرساخت ها و راه های تقویت روابط تجاری، حمل و نقل و گمرکی ماهیرود و بازار یزدان مطلع شود. و فعال سازی دو بازار کوهستانی گلورد (میل 73) و نبندان فعال شد و گفتگوهای میدانی با فعالان و تشکل های مرزی و مسئول انجام شد.

زکری در خصوص بازدید امروز از مرز ایران و افغانستان در استان سیستان و بلوچستان گفت: در مرز ایران و افغانستان بحث و تبادل نظر شد.

معاون مدیریت منابع گمرک ایران افزود: در پایان مقرر شد برای تعیین تکلیف دستگاه های فعال در حوزه سیاست خارجی و تجارت، توسعه تجارت، حمل و نقل و روابط گمرکی با افغانستان، تصمیمات هماهنگی اتخاذ شود. برخی از آنها خلاصه سفر و برخی از آنها در تهران انجام می شود که یکی از آنها عزم جدی دولت سیزدهم برای توسعه مناطق مرزی و توجه به مرزنشینان و توسعه نیروی انسانی در سازمان های مرزی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید