تقویت زیرساخت های فرهنگی و مذهبی در استان ایلام / خانه سازی در سراسر جهان در مناطق روستایی استان ضروری است.

ساعت: 14:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۹
کد خبر: 1801898

نماینده ولی فقیه در استان در دیدار معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان تبلیغات اسلامی:

امام جمعه به ایلام گفت: برای کمک به استان در انجام فعالیت های فرهنگی و تبلیغات دینی باید منابع پایداری تخصیص داده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دوستت دارم ، حجت الاسلام والمسلمین «الله نور کریمی تبار» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ظهر امروز (28 دی ماه) در دیدار با «محمد روح الامینی» قائم مقام رئیس جمهور. توسعه توسعه و حمایت سازمان تبلیغات کشور گفت: سازمان تبلیغات اسلامی دارند که اصلی ترین نهاد ترویج دین در کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با اشاره به اینکه در مسائل دینی تمرکز بر تبلیغات اسلامی است، گفت: بخشی از کمبودهای استان ایلام مربوط به محرومیت استان است و بخشی دیگر به زیرساخت ها مربوط می شود. باید در این زمینه استان کار کند و امروز باید این سازمان را در استان هم از نظر نیروی انسانی و تجهیزات و بعداً اعتباری تقویت کرد.

وی با اشاره به حضور مبلغان و طلاب در روستاهای روستایی افزود: تعداد روحانیون مبلغ در استان نیازمند توجه جدی است که در روستاهای روستایی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ دینی افزایش یافته است. «از نظر معیشتی در نظر گرفته شود.

امام جمعه ایلام گفت: تعداد ائمه جمعه و جماعات در مساجد استان نیاز به تقویت دارد، بسیاری از روحانیون و طلاب استان وضعیت اشتغال ثابتی ندارند و باید به اشتغال این بستگان توجه شود. هم سازمان تبلیغات اسلامی و هم سایر دستگاه های اجرایی باید برنامه ریزی و تصمیم گیری درستی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی بیان کرد: با توجه به کم بودن کمک های خیرین در استان، نهادهایی مانند سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به شرایطی که دارد باید توجه جدی به حضور طلاب و روحانیون در مساجد و استان داشته باشند. و محرومیت . .

وی گفت: خیرین نیازمند تلاش در کشور و استفاده از ظرفیت استعدادهای استان و سایر استان های کشور برای اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی در سطح مساجد با حضور طلاب و روحانیون، تخصیص منابع پایدار برای حمایت از مردم هستند. باید فعالیت های فرهنگی و تبلیغات دینی به ویژه با کمک نهادهای انقلابی، خیریه ها، خیریه ها و بنیادها انجام شود.

امام جمعه عیلام با اشاره به مجاهدت های روحی مجاهدانه مرحوم آیت الله حیدری ایلامی در توسعه و ترویج فرهنگ دینی و انقلابی گفت: موجب ترویج معارف و ارزش های دینی و انقلابی می شود.

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: مردم استان ایلام دارای فرصت های بالقوه ای هستند که از جمله آن می توان به شکنندگی نمازگزاران اربعین حسینی در مرز مهران و استان ایلام اشاره کرد. این استان پایتخت خادمان حسینی در کشور محسوب می شود و امن ترین و کوتاه ترین مسیر برای اربعین حسینی است.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید