طرح جامع آب شرب و صنعت در چهارمحال و بختیاری تهیه می شود


ساعت: 11:09
تاریخ انتشار: 1401/02/19
کد خبر: 1837440

فردوس کریمی گفت: طرح جامع آب شرب و صنعت چهارمحال و بختیاری تا پایان اردیبهشت ماه به اتمام می رسد و تمامی منابع آبی استان ساماندهی می شود تا بتوانند از پتانسیل واقعی آن استفاده کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فردوس کریمی مدیر عامل لوله کشی و فاضلاب چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ وی گفت: یکی از ماموریت های مهم این شرکت در شهرک فارسان تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی از سد باباحیدر است.


وی افزود: عملیات اجرایی سد باباحیدر از سال 1387 آغاز شد و مشکلات عدیده ای در این سال ها باعث شد که فعالیت اجرایی آن پیشرفت چندانی نداشته باشد.


چهارمحال و مدیرعامل ویک بختیاری ادامه داد: سد بابا حیدر با انجام کاری که انجام شده حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم در مدت زمان کوتاهی به بهره برداری برسد.


کریمی گفت: خط لوله به طول تقریبی 35 کیلومتر از سد باباحیدر به شهرهای پایین دست تا انتهای جونجان در نظر گرفته شده است. این پروژه به حدود 320 میلیارد تن اعتبار شامل تصفیه خانه، دو ایستگاه پمپاژ و دو مخزن نیاز دارد.


وی خاطرنشان کرد: سد الج یک سد کشاورزی است که در سال های اخیر ساخته شده است، اکنون تصمیم بر این شده که ایستگاه پمپاژ توسط آبفای چهارمحال و بختیاری ساخته شود و جهاد کشاورزی استان پنج کیلومتر از خط لوله آن را احداث کند. برای تحویل.


چهارمحال و مدیرعامل ویک بختیاری گفت: سد گوجان در سال 89 بررسی شد که البته میزان تامین آب پیش بینی شده در گزارش به دلیل تغییر اقلیم وجود ندارد.


کریمی بیان کرد: طرح کلی آب شرب و صنعت چهارمحال و بختیاری تا پایان اردیبهشت ماه به اتمام می رسد و تمامی منابع آبی استان ساماندهی می شود تا بتوانند به ظرفیت های واقعی آن پی ببرند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید