جشنواره بین المللی فرهنگ ملل در قزوین آغاز به کار کرد

محمد مولوی در این مراسم گفت: در جشنواره ملل 21 ملیت از جمله افغانستان، اندونزی، بنگلادش، تاجیکستان، ترکیه، چین، سوریه، عراق، فلسطین، لبنان، نیجریه، هند و یمن شرکت کردند.

وی افزود: دانشگاه های شرکت کننده در این جشنواره عبارتند از دانشگاه تهران، امیرکبیر، خواجه نصیرالدین طوسی، دانشگاه بیرجند، دانشگاه ارومیه، دانشگاه شهرکرد، دانشگاه اصفهان، دانشگاه مازندران، دانشگاه یزد و چندین واحد دانشگاه آزاد از جمله دانشگاه تهران، یادگار. دانشگاه امام شهر رای، دانشگاه خراسان و دانشگاه کرج.

سرپرست معاونت امور بین الملل دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین با بیان اینکه نمایشگاه جشنواره ملل دارای 12 غرفه از ملیت های مختلف است، گفت: سازمان ها و نهادهایی در کشور برای برگزاری این جشنواره همکاری داشته اند که در این میان سازمان برگزار می شود. امور دانشجویی، فرهنگ و ارتباطات اسلامی، استانداری و اتاق بازرگانی ذکر شده است.

مولوی گفت: علاوه بر دعوت از دانشجویان بین المللی، بیش از 80 سفیر و رایزن فرهنگی، 80 مسئول کشوری و کل مدیران ارشد استان به این جشنواره دعوت شده اند.

وی بیان کرد: بیش از 90 دانشگاه مجوز حضور در جشنواره را دارند و ما با برپایی بیش از 30 غرفه که برخی از آن ها برای دانشجویان ملیت های مختلف و برخی دیگر برای دانشجویان ملیت های مختلف است، آمادگی خود را برای حضور 3000 دانشجو در این جشنواره اعلام کرده ایم. سازمان های. و کسب و کارها از استان برای نشان دادن دست خود پیش بینی شده است.

این مسئول گفت: جشنواره بین المللی فرهنگ ملل طبق برنامه اعلام شده دانشگاه ها از 27 تا 30 تیرماه از ساعت 7 صبح تا 20 به مدت سه روز به صورت فشرده برگزار می شود.

مولوی اذعان داشت: در طول سه روز برنامه های متنوعی از جمله افتتاحیه، بازدید از غرفه ها و نمایشگاه ها، برگزاری مسابقات فرهنگی، کارگاه های آموزشی و فرهنگی، کارگاه های آموزشی و فرهنگی، بازدید از اماکن دیدنی شهر با همکاری شهرداری و میراث فرهنگی پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگ ملل گفت: آشنایی دانشجویان با فرهنگ، تاریخ و آداب و رسوم مختلف، ایجاد بستری برای گسترش دیپلماسی علمی و فرهنگی با استفاده از ظرفیت دانشگاه ها، گسترش احساس مثبت و تعلق دانش آموزان ملت ها به محیط خانه کشور ترویج پیام دوستی، همدلی و محبت بین فرهنگ های مختلف و دانش آموزان غیرایرانی از اهداف جشنواره ملل است.

سرپرست معاونت امور بین الملل دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین در پایان گفت: جشنواره فرهنگ ملت ها فرصتی برای گفت و گو بین ملت ها است و امیدواریم از طریق این رویداد پیام فرهنگی ایران به همگان منتقل شود. کشورها و زمینه ای برای آشنایی بیشتر بین مردم».

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید