جشنواره موسیقی نوایی مهر از برگزیدگان خود تجلیل کرد


ساعت: 09:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۶
کد خبر: 1813599

اختتامیه نخستین جشنواره ملی موسیقی نوایی مهر با معرفی برگزیدگان این رویداد هنری در تالار وحدت تهران برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اختتامیه نخستین جشنواره ملی موسیقی نوایی مهر با معرفی برگزیدگان این رویداد هنری در بخشهای مختلف در تالار وحدت تهران به کار خود پایان داد.

در ابتدای این مراسم محمدعلی فقیه (رئیس معاونت فرهنگی آموزشی بنیاد شهید) طی سخنانی گفت: خوشبختانه موضوع امروز یکی از پرطرفدارترین رشته های هنری است که وجود آن با همخوانی همراه است. تعادل و اعتدال.» اگر در ایران از موسیقی صحبت کنیم، یکی از جنبه های آن انرژی و تحرک ذهنی است، درست برعکس آنچه برخی می گویند، موسیقی ای که ما تأکید می کنیم موسیقی مهیج است، در دوران باشکوه حفاظت مقدس، برخی شور و انرژی که آنها دریافت کردند از موسیقی است. آهنگ هایی که امروز زمزمه می کنیم. در واقع موسیقی زبان بین المللی رایج برای انتقال پیام است.

وی ادامه داد: اگر به موسیقی به عنوان مفهومی که هنرمندان بزرگ دنیا تعریف کرده اند نگاه کنیم و از تاثیرات قرون وسطایی آن صحبت کنیم، باید بگوییم که موسیقی تاثیری نافذ دارد. حتی موسیقی بی کلام هم پیام خود را به درستی منتقل می کند. ما ارزش‌های زیادی در کشور داریم و تا زمانی که به لفافه هنر منتقل نشود، هیچ چیز آنها را حفظ نمی‌کند. امروز که باید ارزش ها را به زبانی گیرا منتقل کنیم، موسیقی بسیار تاثیرگذار است و ما در بنیاد شهید قطعا از آن حمایت می کنیم. به خصوص موسیقی افرادی که وزن بیشتری دارند.

بر اساس این گزارش، گروه کر مهر وطن به سرپرستی مسعود نقی در بخشی از این مراسم به اجرای نمایش برای حضار پرداخت. در حالی که بخشی دیگر از مراسم به اهدای فیلم منتخب اختصاص داشت. بهرام دهگانیار بیانیه هیئت داوران را قرائت کرد.

در بخش نماهنگ با اهدای تندیس با دیپلم افتخار و جایزه نقدی از نماهنگ «نقاشی عشق» به تهیه کنندگی اسحاق مجیدی به عنوان رتبه اول، نماهنگ «اقیانوس بیکران» به تهیه کنندگی مریم رزاقی و عبدالرضا باقری رتبه دوم نماهنگ ایرانیم به تهیه کنندگی هادی طاهرفر رتبه سوم، نماهنگ هدیه به تهیه کنندگی کامران همت پور رتبه چهارم و نماهنگ آدرس به تهیه کنندگی حسن قهرمانی.

همچنین هیئت داوران برای نماهنگ «فاطمیون حرم» به تهیه کنندگی آستان قدس و نماهنگ «عشق به نام ایران» به تهیه کنندگی علی یگانه لوح سپاس و جایزه نقدی اهدا کردند.

بر اساس این گزارش، در این مراسم برگزیدگان بخش «تک ترانه» معرفی شدند و مجید انتصامی به نمایندگی از هیئت داوران این بخش، آرای برگزیدگان را اعلام کرد.

هیئت داوران جشنواره در بخش سرود دانش آموزی دیپلم جشنواره و جایزه نقدی را از گروه سرود «نسیم صبا» از استان چهارمحال و بختیاری در مقام اول، گروه سرود «آوای مهر طاها» از اصفهان و گروه سرود مصباح الهدی از فارس با هم به عنوان رتبه دوم جشن گرفتند و گروه سرود شهید فرجی از تهران و گروه سرود جوانه ها از مشهد مشترکا به عنوان سومی جشن گرفتند.

در این بخش و در بخش تکنوازی از علی عسگر قهرمانی خواننده سرود شهید فرجی تهران به عنوان تکنواز برگزیده تجلیل شد.

هیئت داوران همچنین به امیر کرامتی، تکنواز سرود ندای ثامن در تهران و نیما نیکبخت، تکنواز سرود آوای مهر طاها در اصفهان، لوح سپاس و جایزه نقدی اهدا کردند. اما در بخش کر، هیئت داوران از محمدرضازاده سولیست گروه کر پارسه تقدیر کردند.

هیئت داوران با اهدای لوح سپاس از گروه کر شقایه به سرپرستی عباس بهادر به چهارمحال بهتیاری اعطا کردند.

گروه کر مهر وطن به رهبری مسعود نقی مقام اول، گروه کر پارسه به سرپرستی طیب فکیه رتبه دوم و گروه کر طنین به سرپرستی احسان صادقیان رتبه سوم این بخش را کسب کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید