جلسات دولت با مجامع استانی گفتار درمانی نیست/ دولت سیزدهم کشور را بدون استقراض از بانک مرکزی اداره می کند.


ساعت: 08:33
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1893991

نماینده مردم رفسنجان و انار در شورای اسلامی:

حسین جلالی گفت: دولت سیزدهم تنها دولتی است که بعد از جنگ بدون استقراض از بانک مرکزی و بدون خلق پول و چاپ اسکناس بر کشور حکومت کرد. این دولت تنها دولتی است که توانست در سال 1401 بودجه خود را بدون کسری ببندد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام و المسلمین حسین جلالی در گفتگو با راه آرمان; وی با بیان اینکه دولت سیزدهم دولتی است که از حالت انفعالی خارج شده و به یک دولت فعال تبدیل شده و این دولت از حالت ایستا و اداری به دولتی جهادی و مولد تبدیل شده است، گفت: دولت سیزدهم جانشین آن شده است. از دولت هایی که اقدامات زیادی را پشت سر گذاشتند، گفتند که این خلاءها در طول چندین سال انباشته شده است، مانند طرح های ارزشیابی معلمان، همسان سازی حقوق، اصلاحات اقتصادی، بیمه همگانی و … که انجام نشده است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در شورای اسلامی با اشاره به اینکه زمانی که دولت سیزدهم وارد عرصه حکمرانی شد با کسری بودجه 450 هزار میلیارد تومانی مواجه شد که باید بدهی 15 هزار تومانی دولت قبل را پرداخت کند. میلیارد تومان در ماه با توجه به کاهش صادرات نفت و مشکلات دیگر، انتظار می رفت کشور با مشکلات جدی مواجه شود، اما دولت سیزدهم در سال گذشته واقعاً کارهای بزرگی انجام داده است.

یکی از اعضای کمیته فرهنگی شورای اسلامی گفت: روزهای آخر هفته دولت سیزدهم شلوغ تر از روزهای اول هفته است. این دولت در یک سال به تمام استان های کشور سفر کرد و حتی دو بار به برخی استان ها سفر کرد. دولت سیزدهم جلسات طولانی با مجمع نمایندگان استان داشت اما این جلسات گفتار درمانی نبود.

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم تنها دولتی است که از زمان جنگ بدون استقراض از بانک مرکزی و بدون خلق پول و چاپ اسکناس کشور را اداره کرده است. این دولت تنها دولتی است که توانست در سال 1401 بودجه خود را بدون کسری ببندد.

حجت الاسلام و المسلمین جلالی با بیان اینکه فعالیت های دولت و وزارتخانه ها که می بینید در یک سال دولت هشت سال کار کرد، ادامه داد: در این مدت تورم نه تنها افزایش پیدا نکرد بلکه بیشتر شد. ، در این زمینه کاهش یافته ایم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در شورای اسلامی گفت: دولت در عرصه بین الملل بسیار فعال و پویا بود، با کشورهای همسایه و منطقه تعامل داشت، با رؤسای جمهور چندین کشور در ایران دیدار کرد، عضویت در این شورا داشت. سازمان شانگهای، حمل کالا از روسیه به اروپا.» از طریق ایران و سایر امور، از اقدامات بسیار بزرگ دولت سیزدهم در سال گذشته بود.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این است که افق آینده فوق العاده امیدوارکننده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید